Siirry suoraan sisältöön

Asiakas palvelujen keskiössä (5 op)

Toteutuksen tunnus: MR00AE97-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.01.2019 - 14.01.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2019 - 30.04.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettajat
Eliisa Kotro
Vastuuopettaja
Eliisa Kotro
Ryhmät
MRMI19KP
Matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivätoteutus
Opintojakso
MR00AE97
Toteutukselle MR00AE97-3006 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat hahmottaa kuluttamisen ilmiönä ja tiedät, mitkä ovat kuluttajan ostokäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä. Osaat käyttää asiakkaaseen liittyviä tutkimusmenetelmiä. Osaat toimia palvelutilanteen edellyttämällä tavalla. Hallitset asiakaspalvelussa tarvittavan käytös- ja tapakulttuurin. Osaat soveltaa palvelun laatu- ja menestystekijöitä elämyksellisten kokemusten tuottamisessa. Tunnet oman alasi venäläisiä toimintatapoja ja –malleja

Sisältö

Mitkä tekijät vaikuttavat kuluttajan ostokäyttäytymiseen ja sen muutoksiin? Miten kuluttajan käyttäytymistä tutkitaan? Mitkä ovat toimialan kulutustrendit, niihin vaikuttavat tekijät ja miten kulutustrendejä voidaan hyödyntää palvelualalla? Mistä laadukas palvelukokemus sekä elämys muodostuvat? Miten toimit erilaisissa palvelutilanteissa ja erilaisten asiakkaiden kanssa?

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Matkailu- ja ravitsemispalvelut toimialana (15 op) - moduuli muodostuu kolmesta opintojaksosta: Asiakas palvelujen keskiössä, Matkailu- ja ravitsemisalan toimintaympäristö sekä Kestävyys, laatu ja turvallisuus. Moduulin suorittamiseen liittyy opintojaksojen yhteinen moduulitehtävä, josta tämän
Asiakas palvelujen keskiössä -opintojakson osuus on 2 op.
Muut opintojakson osasuoritukset ovat: läsnäolo ja aktiivisuus, oppimistehtävät ja keskustelut Moodlessa.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet matkailu-/ravitsemisalan työpaikassa, voit neuvotella opettajan kanssa tämän oppimisväylän käytöstä. Oppimistehtävät kytketään mahdollisuuksien mukaan opiskelijan omaan työpaikkaan.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Yhteinen moduulitehtävä, kirjoitelma (ohje erikseen), oppimistehtävät ja keskustelut moodlessa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa a) käyttää johdonmukaisesti asiakkaaseen ja kuluttajakäyttäytymiseen liittyviä ammattikäsitteitä b) etsiä tietoa alan keskeisistä tietolähteistä. d) toimia palvelujen käyttäjien ja kohderyhmien kanssa e) käyttää kuluttajakäyttäytymisen keskeisiä malleja ja menetelmiä f) toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti ja vastuullisesti

Esitietovaatimukset

Ei edellytä aiempaa osaamista

Siirry alkuun