Tourism product packaging (5 cr)
Code: MR00AF15-3001
General information
- Enrollment
-
20.08.2018 - 07.09.2018
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2018 - 31.12.2018
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
Objective
You can: evaluate and utilise customer analyses and means analyses. evaluate new demand opportunities and productisation needs for a tourism and service business. productise tourism products and packages considering the market demand and the principles of sustainable development. design and deliver new tourism products in cooperation with various operators in the field. set a market-oriented and cost-effective price to a product package. You are familiar with the legislation and safety requirements that apply to marketing and delivering tourism products.
Content
How do you collect information about travellers and the requirements of travellers/customers considering tourism products and services? How do you define a tourism product and its various components? What are the opportunities to develop and design new tourism products? How do you design tourism products and productise them with cooperating companies? How do you set a market-oriented and cost-effective price to a product package and estimate the profitability? What are the requirements that legislation and safety regulations impose on tourism products and delivering them?
Course material
Opettajan moodlessa laatima aineisto sekä
Tonder Mika, 2013. Ideasta kaupalliseksi palveluksi - Matkailupalvelujen tuotteistaminen
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakson suoritusvaatimuksena on aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen ja harjoitustehtäviin sekä oppimistehtävän palautus.
Opintojakson toteutus:
Matkailutuote ja sen eri osa-alueet
Matkailutuotteiden paketointi, suunnittelu ja tuotteistamisprosessi
Matkailutuotteiden hinnoittelu ja kannattavuuden arviointi
Lakien ja turvallisuuden asettamat vaatimukset matkailutuotteelle ja sen toteuttamiseen, uusi matkapakettilaki
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Ole yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovi työpaikkasi / projektin opinnollistamisesta opintojakson osaamistavoitteita tukevaksi. Oppiminen edellyttää, että työssäsi/projektissa perehdyt opintojaksolla osaamisesi teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Opintojaksoon kuuluvien tehtävien tekeminen itsenäisesti.
Raporttitehtävän suorittaminen itsenäisesti.
Jos valitset opintoja nopeuttavan oppimisväylän, keskustele suorituksesta opettajan kanssa.
Student workload
Opiskelijan kokonaistyömäärä on 135 h
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
Students can a.use professional vocabulary systematically b.look for information in the key information sources of the field d.work together with customers, users and target groups. e.use the key models, methods, software and techniques of the professional field. f. work as team members in a goal-oriented way
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija ymmärtää jonkin verran käsitteistöä
Opiskelijalla on jonkinlainen käsitys matkailutuotepaketoinnista ja hinnoittelusta
Opiskelija tietää peruskäsitteet ja kohderyhmät, mutta soveltaa niitä puutteellisesti
Opiskelija ymmärtää pääpiirteittäin tuotteistamisen prosessin
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija käyttää johdonmukaisesti matkailutuotepaketointiin liittyviä ammattikäsitteitä
Opiskelija osaa etsiä tietoa matkailun trendeistä ja matkailun tutkimustiedon nykytilasta, kehityksestä, tulevaisuudennäkymistä ja osaa ydistää ne matkailutuotepaketointiin.
Opiskelija osaa laatia elämyksellisen matkailutuotteen.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa soveltaa eri ympäristöissä matkailutuotepaketoinnin ammattikäsitteitä
Opiskelijalle on muodostunut kokonaiskäsitys myyntikelpoisesten matkailutuotteiden/palveluiden suunnittelusta, kehittämisestä ja tuotteistamisesta.
Opiskelija osaa soveltaa alan keskeisiä malleja ja menetelmiä ja hallitsee useita vaativia elementtejä sisältävän matkailutuotteen rakentamisen.
Qualifications
Hospitality business environment Customer-oriented product design or corresponding knowledge