Skip to main content

e-Marketing (5 cr)

Code: OM00EF34-3001

General information


Timing
24.03.2020 - 24.05.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Mia Silvenius
Teacher in charge
Mia Silvenius
Course
OM00EF34
No reservations found for realization OM00EF34-3001!

Objective

You can describe how customers’ purchasing and decision making process can be supported by means of digital marketing
You can evaluate and develop the functionality of organization’s e-marketing from the user-driven viewpoint.
You can evaluate the role of content as an essential part of organization’s e-marketing

Content

What is the role and importance of e-marketing as a part of a company’s e-business; what are the components of e-marketing?
How can customers’ purchasing and decision making process be supported by means of e-marketing?
What is a well-functioning website of a company like and how is traffic created and measured?
What does multichannel marketing mean?
What is a well-functioning webstore like: layout, usability, implementation and legal rules?

Course material

Learnissa oleva aineisto.

Timing of exams and assignments

Suoritustapana oppimis- ja kehittämistehtävät.

Student workload

5 op opinnot edellyttävät noin 135 h työmäärää.

Course part description

Mikä on e-markkinoinnin rooli ja merkitys osana yrityksen e-liiketoimintaa ja mitä osa-alueita e-markkinointi pitää sisällään?
Miten asiakkaiden osto- ja päätöksentekoprosessia tuetaan e-markkinoinnin keinoin?
Osaat arvioida ja kehittää organisaation verkkosivujen toiminnallisuutta käyttäjälähtöisesti
Mitä monikanavaisuus tarkoittaa?
Millainen on toimiva verkkokauppa: ulkoasu, toteuttaminen ja juridiset säännöt?

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Osaat kuvata miten e-markkinoinnin keinoin voidaan tukea asiakkaiden osto- ja päätöksentekoprosessia.
Osaat arvioida ja kehittää yrityksen e-markkinointiin liittyvien ratkaisujen toimivuutta ja käyttäjälähtöisyyttä.
Osaat arvioida sisällön merkitystä keskeisenä osana organisaation e-markkinointia.

Opiskelija osaa
a. osaat käyttää asiantuntevasti e-markkinoinnin ja digitaalisen toimintaympäristön käsitteistöä.
d. osaat arvioida e-markkinoinnin mahdollisuuksia ja hyötyjä osana yrityksen liiketoimintaa.
e. osaat valita ja käyttää tarkoituksenmukaisia tapoja toteuttaa e-markkinointia ja perusteella valintasi.

Go back to top of page