Pelien ekosysteemi (5 op)
Toteutuksen tunnus: PO00DN32-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 15.08.2020 - 04.09.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 26.10.2020 - 18.12.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Informaatioteknologian koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kotkan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 30
- Koulutus
- Peliohjelmoinnin koulutus
- Opettajat
- Niina Mässeli
- Pekka Vilpponen
- Vastuuopettaja
- Niina Mässeli
- Ryhmät
-
POKT19SPPeliohjelmointi, päivätoteutus
- Opintojakso
- PO00DN32
Tavoitteet
Opiskelija tietää peliteollisuuden erilaiset rahoitusmallit sekä ymmärtää peliyrityksen talouden perusteet.
Opiskelija osaa valita oikeat julkaisualustat tuotteelleen sekä ymmärtää erilaisten kulttuurien vaikutuksen pelien ansaintalogiikkaan.
Sisältö
Pelin hinta, markkinointi, julkaiseminen, kaupallistaminen, kustannuslaskenta
Arviointi
Opiskelija osaa
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
- etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
- hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
- toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa
- käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali julkaistaan moodlessa.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä: Suoritustavasta sovittava ennen opintojakson alkua.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten, mahdolliset ryhmätyöt ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opiskelijan työmäärä
135 tuntia, joista lähiopetusta noin 56 tuntia
Arviointiasteikko
1-5