Skip to main content

Special education (5 cr)

Code: SO00AD24-3009

General information


Enrollment
15.08.2020 - 04.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.09.2020 - 13.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Leila Pekonen
Riitta-Liisa Jukarainen
Teacher in charge
Leila Pekonen
Course
SO00AD24
No reservations found for realization SO00AD24-3009!

Objective

You are aware of the individual and special needs of children and the youth.
You can support individual growth and learning abilities of each child.
You know the service system of special education from early childhood education up to secondary school education.
You can define basic concepts and describe professional practices related with special education.
You can utilizise family-centred orientation as part of supporting children.
You know essential methods of special education.

Content

What kind of special needs can children and young people have?
How can we support growth and learning abilities of children and young people?
What is the service system of special education like and how law and norms do guide special education?
What are the basic concepts of special education?
How is family-centered orientation taken into account within practices of special education?
What kind of methods are used among special education?

Evaluation

a. You can use professional vocabulary systematically.

b. You can look for information in the key information sources of the field.

c. You can identify interrelated tasks.

d. You can work together with customers, users and target groups in the field of special education

g. You can justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Course material

Moodle-alustan opiskelumateriaali.
Teokset:
Pihlaja, P. ja Viitala, R. 2018. Varhaiserityiskasvatus
Määttä, P. & Rantala, A. 2016. Tavallisen erityinen lapsi. Onnistuneen yhteistyön arvoitusta ratkomassa.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opiskelija osallistuu kontaktitunneille väli- ja tuntitehtävineen ja mahdollisille tutustumiskäynneille. Itsenäistä opiskelua oppimistehtävien muodossa sekä kirjallisuustentti.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Voit suorittaa opintojakson osallistumalla SOMI19SP ryhmän toteutukseen, mikäli ryhmässä on tilaa. Tällä opintojakson toteutuksella ei ole kokonaan itsenäistä suoritustapaa verkossa, huomioithan tämän opintojaksolle ilmoittautuessasi.

Osaamisen tunnistamiseen (HOT) liittyvissä asioissa ole yhteydessä opettajaan viimeistään heti opintojakson alkaessa. Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, todistus). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos työskentelet opintojakson aikana erityiskasvatuksen alalla, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Sovi opintojen alkaessa opettajan kanssa tästä vaihtoehdosta erikseen. Työhön integroitu vaihtoehto edellyttää sinulta itsenäistä toteutussuunnitelman tekemistä suhteessa opintojakson tavoitteisiin. Osoitat osaamisesi yhdessä opettajan kanssa ennalta sovitulla tavalla.

Timing of exams and assignments

Informoidaan opintojakson alkaessa.

International cooperation

Ei ole.

Student workload

5 op vastaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärän jakautuminen informoidaan opintojakson alkaessa.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Informoidaan opintojakson alkaessa.
Osa oppimistehtävistä arvioidaan asteikolla 0-5
Osa oppimistehtävistä / oppimispäiväkirja asteikolla Hyväksytty/Täydennettävä.
Tentti 0-5

Qualifications

Human development and learning

Go back to top of page