Siirry suoraan sisältöön

Unreal Engine: Basics of Blueprint Visual Scripting (3 op)

Toteutuksen tunnus: VV00ED89-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
17.10.2019 - 29.10.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.10.2019 - 31.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
englanti
suomi
Paikat
10 - 30
Koulutus
Tietojenkäsittelyn koulutus
Degree Programme in Information Technology
Opettajat
Juha Ojala
Vastuuopettaja
Juha Ojala
Ryhmät
VV2019-2020
Valinnaiset opinnot 2019-2020
Opintojakso
VV00ED89
Toteutukselle VV00ED89-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opiskelija osaa liikkua editorissa ja editorin valikoissa sekä luoda ja käyttää yleisimpiä ohjelmoinnissa tarvittavia asioita (muuttujat, funktiot, oliot, viittaukset) Unreal Enginen sisällä. Kurssilainen osaa itsenäisesti rakentaa toimivia logiikkakokonaisuuksia käyttäen Unreal Enginen visuaalista Blueprint-skriptauskieltä. Opiskelija osaa pakata rakentamansa sovelluksen muille käyttäjille ajettavaan muotoon

Sisältö

Käydään läpi, kuinka Unreal Enginen editorissa liikutaan, mitkä ovat editorin oleellisimmat valikot ja mitä ne pitävät sisällään. Tutustutaan Blueprint-skriptauskieleen ja sen etuihin verrattuna perinteiseen ohjelmointiin sekä tehdään kaikki perinteiselle ohjelmoinnille oleellisimmat asiat Blueprint-skriptauskielellä. Rakennetaan pieni esimerkkiohjelma, joka pakataan muille käyttäjille ajettavaan muotoon

Arviointi

Lopputehtävän koodi ja sen toimivuus.

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Ohjelmoinnin perustaidot

Siirry alkuun