Unreal Engine: Basics of Blueprint Visual Scripting (3 op)
Toteutuksen tunnus: VV00ED89-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 17.10.2019 - 29.10.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.10.2019 - 31.12.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- englanti
- suomi
- Paikat
- 10 - 30
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
- Degree Programme in Information Technology
- Opettajat
- Juha Ojala
- Vastuuopettaja
- Juha Ojala
- Ryhmät
-
VV2019-2020Valinnaiset opinnot 2019-2020
- Opintojakso
- VV00ED89
Tavoitteet
Opiskelija osaa liikkua editorissa ja editorin valikoissa sekä luoda ja käyttää yleisimpiä ohjelmoinnissa tarvittavia asioita (muuttujat, funktiot, oliot, viittaukset) Unreal Enginen sisällä. Kurssilainen osaa itsenäisesti rakentaa toimivia logiikkakokonaisuuksia käyttäen Unreal Enginen visuaalista Blueprint-skriptauskieltä. Opiskelija osaa pakata rakentamansa sovelluksen muille käyttäjille ajettavaan muotoon
Sisältö
Käydään läpi, kuinka Unreal Enginen editorissa liikutaan, mitkä ovat editorin oleellisimmat valikot ja mitä ne pitävät sisällään. Tutustutaan Blueprint-skriptauskieleen ja sen etuihin verrattuna perinteiseen ohjelmointiin sekä tehdään kaikki perinteiselle ohjelmoinnille oleellisimmat asiat Blueprint-skriptauskielellä. Rakennetaan pieni esimerkkiohjelma, joka pakataan muille käyttäjille ajettavaan muotoon
Arviointi
Lopputehtävän koodi ja sen toimivuus.
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Ohjelmoinnin perustaidot