Physical education (5 cr)
Code: YP00AA23-3006
General information
- Enrollment
-
15.08.2019 - 30.08.2019
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.08.2019 - 31.12.2019
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Kouvola Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
- Teachers
- Lassi Pöyry
- Teacher in charge
- Lassi Pöyry
- Groups
-
YPKV19KMCivic activities and youth work, part-time studies
- Course
- YP00AA23
Objective
You are able to justify the importance of physical exercise for individuals’ growth and development and for the wellbeing of communities. You know the major theoretical framework of physical education and how to apply it to achieve social and ethical education objectives. You are able to plan, organize, instruct and evaluate physical education sessions in different environments. You recognize different manifestations of young people’s sports culture and gain experience in new kinds of sports.
Content
What kind of theoretical models can be used to explain the variety of different individuals’ physical activity behavior and their relationship to physical activity overall? How can you use physical education instruction methods and sport environments to achieve different kinds of educational objectives? What kind of know-how do you have of physical education instruction, and how do you identify your development needs? What kind of trends do you observe in the current sports culture?
Course material
Jaakkola, Liukkonen &; Sääkslahti (toim.) 2017. Liikuntapedagogiikka. Ps-kustannus: Jyväskylä. + muu opettajan jakama materiaali ja luennot
Tukimateriaalia:
- Heikinaro-Johansson, P., Huovinen, T. & Kytökorpi, L. 2003 (tai 2007). (toim.) Näkökulmia liikuntapedagogiikkaan. Helsinki: WSOY.
- Autio, T. & Kaski, S. 2005.Ohjaamisen taito. Liikunta tukemassa lapsen ja nuoren kasvua. Helsinki: Edita.
- Zimmer, R. 2001.Liikuntakasvatuksen käsikirja. LK-kirjat: Helsinki.
- Mosston, M. & Ashworth, S. 2002.Teaching Physical Education. San Francisco: Benjamin Cummings.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähiopetus toteutetaan kahtena (2) lähipäivänä (16h) Kouvolan kampuksella.
Lähiopetuksen (n. 1 op) ohella opiskelija toteuttaa itsenäisesti (4op) joko teoreettisen tai työelämään integroidun tehtävän.
Student workload
Lähipäivät 1op=27h (sis.tunnit ja pienet ennakkotehtävät), itsenäinen osuus 4op = 108h.
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
a. You are able to use professional concepts related to physical education consistently. c. You are able to use the most important methods of physical education keeping the ethical and educational objectives and principles in mind. e. You understand the characteristics of the Finnish sports culture and the role of physical activity in youth work environments.
Assessment methods and criteria
Opintojaksolla sovelletaan opintojen alkuvaiheen arviointikriteerejä.
Assessment criteria, good (3-4)
a) Osaat käyttää johdonmukaisesti liikuntakasvatuksen ammattikäsitteitä
c) Osaat hahmottaa liikuntakulttuurin erityispiirteitä ja liikunnan mahdollisuuksia nuorisotyön toimintaympäristöissä
e) Osaat käyttää keskeisimpiä liikuntakasvatuksen ohjausmenetelmiä
Qualifications
Attending the course requires basic know-how and skills in leading groups.