Skip to main content

Adventure education (5 cr)

Code: YP00DU19-3003

General information


Enrollment
12.04.2021 - 25.04.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
30.08.2021 - 17.12.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Civic Activities and Youth Work
Teachers
Tommi Pantzar
Teacher in charge
Tommi Pantzar
Groups
YPKV20KM
Civic activities and youth work, part-time studies
Course
YP00DU19
No reservations found for realization YP00DU19-3003!

Objective

You know how to justify the methods and the role of the instructors in adventure education from the perspective of experiential learning theory.

You can recognize the professional possibilities of adventure education in the field of civic activities and youth work.

You know the laws and regulations that govern the safety of adventure education and you use them in planning and carrying out your own adventure.

Content

What philosophical and educational theoretical foundations is adventure education based on?

What educational and experiential opportunities do adventures offer and what is required from the instructors?

What are the methods that can be used in adventure education?

How can the risks involved in adventure activities be managed?

Evaluation

You can use professional vocabulary systematically.

You can identify interrelated tasks.

You can use the key models, methods, software and techniques of the professional field.

You can work as team member in a goal-oriented way.

You can justify your actions according to the ethical principles of the professional field.

Evaluation scale 0-5.

Course material

Lähiopetuksessa jaettava aineisto sekä virtuaalimateriaali Learnissa.
Seikkailukasvatuksen ennakkotehtävänä artikkeli: Pulkamo, H. 2007. Seikkailukasvatus ja elämyspedagogiikka nuorisotyössä: Vallan väline vai osallisuuden ja sosiaalisen vahvistamisen menetelmä. Teoksessa Hoikkala, T. & Sell, A. (toim.): Nuorisotyötä on tehtävä. Nuorisotutkimusseura. (496-520). Löytyy Learn-alustalta.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Monimuotototeutus Kouvolassa syyslukukausi 2021. Opintojaksoon kuuluu 1 maastopäivä (27.9) ja teoriapäivä (28.9.). Maastopäivä toteutetaan Repoveden kansallispuistossa. Teoriapäivä toteutetaan Teamsissa koronatilanteesta johtuen.
Näiden lähipäivien avulla menetelmän käytäntö ja teoria nivelletään yhteen. Ennakkotehtävä valmistelee maastopäivään ja lähiopetuksen jälkeisenä oppimistehtävänä perehdyt seikkailukasvatuksen teoriaan ja osoitat ymmärrystäsi mentelmän käytöstä yhteisöpedagogin työkentällä.


Työhön integroitu oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa omaan työhön integroituina tehtävinä. Jos koet että voit niveltää seikkailukasvatusteeman työpaikallesi, ota yhteys vastuuopettajaan niin sovitaan millä tehtävillä saat opintojakson tavoitteet täytetyksi.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa kokonaan verkkoympäristössä, verkkoluentojen ja tehtävien avulla. Ohjeet itsenäiseen suoritukseen saat opettajalta, joka samalla linkittää sinut kurssin learn-alustalle. Verkkototeutukseen voi ilmoittautua joustavasti, mutta opintojakson arviointi suoritetaan ainoastaan joulu- ja toukokuussa. Ajoita siis opintosi tämä huomioiden.

Student workload

Lähiopetusta noin 1op ja itsenäisen opiskelun osuus on 4op
Itsenäinen verkko-opiskelu jakaantuu verkkoluentoihin 1op ja valittuun seikkailukasvatuksen tai kokemuksellisen oppimisen teemaan syventymiseen, josta tuotetaan raportti 3op.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson arviointi jakautuu:

Ennakkotehtävä (hyväksytty/hylätty)
Teoriatehtävä (loppuarvioinnin painoarvo 3/5)
Käytännön sovellus (loppuarvioinnin painoarvo 2/5)

Arviointikohteet:

Osaat hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
Osaat käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä ja tekniikoita.
Osaat toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti.
Osaat perustella toimintaasi oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.

Arviointi toteutetaan asteikolla 0-5.

Go back to top of page