Strategic business opportunities (5 cr)
Code: YR00EM32-3001
General information
- Enrollment
- 10.01.2022 - 23.01.2022
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 10.01.2022 - 01.05.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhennettu)
- Campus
- Kouvola Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 60
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Entrepreneurship and Business
- Teachers
- Sanna Kokkonen
- Course
- YR00EM32
Objective
You can define the strategic targets of businesses by paying attention to the requirements and needs of the business field and the operating environment. You can make use of brand and service design competence in business and in its development.
You know how to use the models and tools used in measuring the effectiveness of strategic processes.
You can plan, use and assess the key activities of strategic management in companies (eg. strategic decisions, strategic planning and thinking, strategy implementation and so on).
Content
How to define strategic targets?
How can businesses use brand management and service design in their strategy work?
How to create effective operating principles and plans for strategic management by using different tools?
How are results and the effectiveness of strategic processes measured, evaluated and monitored?
How are strategies made part of companies’ operations?
Evaluation
Students can
- find, study, produce and evaluate critical and multidisciplinary data in their field of specialisation.
- solve demanding problems in development activities.
- make appropriate strategic decisions in terms of business and growth.
- be responsible for operations and develop them independently.
- evaluate different strategic approaches and justify their use in terms of management and development.
- work independently as entrepreneurs or in the expert duties of the professional field.
Course material
Learn-alustalla oleva materiaali ja linkit.
Timing of exams and assignments
Kurssilla ei ole tenttiä, vaan se suoritetaan oppimistehtäviä tekemällä.
Kurssin läpäisy edellyttää kaikkien oppimistehtävien suorittamista hyväksytysti annetussa määräajassa.
Student workload
5 op vastaa 135 h työskentelyä
Course part description
Kurssin suoritettuasi:
* Osaat määritellä yrityksen strategiset tavoitteet huomioiden toimialan ja liiketoimintaympäristön vaatimukset ja tarpeet.
* Osaat hyödyntää brändi – ja palvelumuotoiluosaamista liiketoiminnassa ja sen kehittämisessä.
* Osaat käyttää strategisen prosessin tehokkuuden mittaamiseen liittyviä malleja ja työkaluja.
* Osaat suunnitella, käyttää ja arvioida strategiseen johtamiseen liittyviä keskeisiä toimia yrityksessä (esim. strategiset valinnat, strateginen suunnittelu- ja ajattelu, strategian jalkauttaminen jne.).
Kurssilla käsitellään mm. seuraavia aiheita:
* Miten strategiset tavoitteet määritellään?
* Miten brändin johtamista ja palvelumuotoilua voidaan hyödyntää liiketoiminnan strategiatyössä?
* Miten luodaan tehokkaat strategisen johtamisen toimintaperiaatteet ja toimintasuunnitelmat erilaisia työkaluja hyödyntäen?
* Miten tuloksia ja strategisten prosessien tehokkuutta mitataan, arvioidaan ja seurataan?
* Miten strategia jalkautetaan osaksi yrityksen toimintaa?
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi perustuu oppimistehtävien suorittamiseen ja oman osaamisen osoittamiseen niiden kautta.