Palvelujen asiakaslähtöinen arviointi ja kehittäminenLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: SJ00DU99
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Osaat hankkia tietoa ja arvioida sosiaali- ja terveysalan palveluja ja menetelmiä asiakasymmärryksen ja -lähtöisyyden näkökulmasta eri toimijoiden kanssa.
Osaat hyödyntää ennakointitietoa palvelujen kehittämisessä.
Osaat soveltaa laadunhallinnan ja prosessien kehittämisen menetelmiä asiakaslähtöisten palvelujen arvioinnissa ja kehittämisessä.
Osaat uudistaa ja toteuttaa asiakaslähtöisiä palvelukokonaisuuksia osana strategista johtamista.
Sisältö
Miten hankit sosiaali- ja terveysalan palvelutuotantoa koskevaa tietoa asiakasymmärryksen ja -lähtöisyyden näkökulmasta ja arvioit sitä?
Miten sovellat arvioinnin ja ketterän kehittämisen menetelmiä asiakaslähtöisten palvelujen kehittämisessä ja arvioinnissa?
Miten uudistat ja toteutat asiakaslähtöisiä palvelukokonaisuuksia osana strategista johtamista?
Miten hyödynnät ennakointitietoa palvelujen kehittämisessä?
Arviointi
Opiskelija osaa
- hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa sosiaali- ja terveyspalveluista laaja-alaisesti.
- ratkaista vaativia palvelujen asiakaslähtöisyyteen liittyviä ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa.
- vastata asiakaslähtöisistä palveluista ja kehittää niitä itsenäisesti.