Skip to main content

Supporting socio-emotional skills in early childhood educationLaajuus (5 cr)

Code: AV00EA52

Credits

5 op

Objective

Tavoitteet:
• Opiskelija osaa tukea lasten sosioemotionaalista kasvua ja kehitystä sensitiivisesti, lasten yksilöllisyys ja erilaiset tuen tarpeet huomioiden.
• Opiskelija osaa kuvata yksilöllisyyden ja kasvuympäristön merkityksen lapsen sosioemotionaalisessa kehityksessä.
• Opiskelija osaa puuttua haastavaan käytökseen lasta arvostavalla tavalla.
• Opiskelija osaa rakentaa lasten sosioemotionaaliseen kasvuun ja kehitykseen liittyvät tarpeet huomioivan varhaiskasvatuksen toimintaympäristön.

Content

Sisältö:
• Sosioemotionaalisen kehityksen tuen tarpeet.
• Sosioemotionaalisen kehityksen suojaavat ja haastavat tekijä, mm. temperamentti ja yksilöllisyys, kiintymyssuhde, kasvuympäristö, neurologiset haasteet.
• Vuorovaikutus haastavissa kasvatustilanteissa.
• Ympäristön ja toiminnan tavoitteellinen selkiyttäminen, mm.strukturointi, ennakointi, kommunikoinnin tukeminen, aistiympäristön huomioiminen ja hyödyntäminen, visuaalisuuden hyödyntäminen.

Enrollment

06.11.2023 - 17.11.2023

Timing

01.02.2024 - 15.05.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Pulse, Open UAS and Continuing education

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 40

Degree programmes
  • Open University of Applied Sciences
Teachers
  • Johanna Jussila
  • Maija Olli
Teacher in charge

Maija Olli

Groups
  • VV2023-2024
    Optional studies 2023-2024

Objective

Tavoitteet:
• Opiskelija osaa tukea lasten sosioemotionaalista kasvua ja kehitystä sensitiivisesti, lasten yksilöllisyys ja erilaiset tuen tarpeet huomioiden.
• Opiskelija osaa kuvata yksilöllisyyden ja kasvuympäristön merkityksen lapsen sosioemotionaalisessa kehityksessä.
• Opiskelija osaa puuttua haastavaan käytökseen lasta arvostavalla tavalla.
• Opiskelija osaa rakentaa lasten sosioemotionaaliseen kasvuun ja kehitykseen liittyvät tarpeet huomioivan varhaiskasvatuksen toimintaympäristön.

Content

Sisältö:
• Sosioemotionaalisen kehityksen tuen tarpeet.
• Sosioemotionaalisen kehityksen suojaavat ja haastavat tekijä, mm. temperamentti ja yksilöllisyys, kiintymyssuhde, kasvuympäristö, neurologiset haasteet.
• Vuorovaikutus haastavissa kasvatustilanteissa.
• Ympäristön ja toiminnan tavoitteellinen selkiyttäminen, mm.strukturointi, ennakointi, kommunikoinnin tukeminen, aistiympäristön huomioiminen ja hyödyntäminen, visuaalisuuden hyödyntäminen.

Opiskelumateriaali

Ilmoitetaan jakson alkaessa Learn-alustalla

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakson aloitusinfo järjestetään Teamsissa to 1.2.2024 klo 14.30-16. Aloitusinfossa ei ole läsnäolovelvoitetta. Aloitusinfo tallennetaan.

Opintojakson läsnäolovelvollinen Teams-webinaari järjestetään ti 19.3.2024 klo 16-18. Varaathan siis webinaariajan kalenteriisi!

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskelijat harjoittelevat opintojaksolla työelämässä vaadittavia taitoja ja työskentelytapoja.

Opiskelijan työmäärä

135 h.

Further information

Tämä toteutus on tarkoitettu sekä avoimen AMK:n opiskelijoille että tutkinto-opiskelijoille.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Opintojaksokokonaisuus arvioidaan hyväksytty/hylätty.

Enrollment

16.12.2022 - 01.01.2023

Timing

01.02.2023 - 15.05.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Pulse, Open UAS and Continuing education

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

0 - 40

Degree programmes
  • Open University of Applied Sciences
Teachers
  • Johanna Jussila
  • Maija Olli
Teacher in charge

Maija Olli

Groups
  • VV2022-2023
    Optional studies 2022-2023

Objective

Tavoitteet:
• Opiskelija osaa tukea lasten sosioemotionaalista kasvua ja kehitystä sensitiivisesti, lasten yksilöllisyys ja erilaiset tuen tarpeet huomioiden.
• Opiskelija osaa kuvata yksilöllisyyden ja kasvuympäristön merkityksen lapsen sosioemotionaalisessa kehityksessä.
• Opiskelija osaa puuttua haastavaan käytökseen lasta arvostavalla tavalla.
• Opiskelija osaa rakentaa lasten sosioemotionaaliseen kasvuun ja kehitykseen liittyvät tarpeet huomioivan varhaiskasvatuksen toimintaympäristön.

Content

Sisältö:
• Sosioemotionaalisen kehityksen tuen tarpeet.
• Sosioemotionaalisen kehityksen suojaavat ja haastavat tekijä, mm. temperamentti ja yksilöllisyys, kiintymyssuhde, kasvuympäristö, neurologiset haasteet.
• Vuorovaikutus haastavissa kasvatustilanteissa.
• Ympäristön ja toiminnan tavoitteellinen selkiyttäminen, mm.strukturointi, ennakointi, kommunikoinnin tukeminen, aistiympäristön huomioiminen ja hyödyntäminen, visuaalisuuden hyödyntäminen.

Opiskelumateriaali

Ilmoitetaan jakson alkaessa Learn-alustalla

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakson aloitusinfo järjestetään Teamsissa ke 1.2. klo 14.30-16. Aloitusinfossa ei ole läsnäolovelvoitetta.

Opintojakson läsnäolovelvollinen Teams-webinaari järjestetään ti 21.3. klo 16-18. Varaathan siis webinaariajan kalenteriisi!

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskelijat harjoittelevat opintojaksolla työelämässä vaadittavia taitoja ja työskentelytapoja.

Opiskelijan työmäärä

135 h.

Further information

Tämä toteutus on tarkoitettu sekä avoimen AMK:n opiskelijoille että tutkinto-opiskelijoille.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Opintojaksokokonaisuus arvioidaan hyväksytty/hylätty.

Enrollment

08.11.2021 - 21.11.2021

Timing

01.02.2022 - 15.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Open UAS and Continuing Education

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 60

Degree programmes
  • Open University of Applied Sciences
Teachers
  • Johanna Jussila
  • Maija Olli
Teacher in charge

Maija Olli

Groups
  • VV2021-2022
    Optional studies 2021-2022

Objective

Tavoitteet:
• Opiskelija osaa tukea lasten sosioemotionaalista kasvua ja kehitystä sensitiivisesti, lasten yksilöllisyys ja erilaiset tuen tarpeet huomioiden.
• Opiskelija osaa kuvata yksilöllisyyden ja kasvuympäristön merkityksen lapsen sosioemotionaalisessa kehityksessä.
• Opiskelija osaa puuttua haastavaan käytökseen lasta arvostavalla tavalla.
• Opiskelija osaa rakentaa lasten sosioemotionaaliseen kasvuun ja kehitykseen liittyvät tarpeet huomioivan varhaiskasvatuksen toimintaympäristön.

Content

Sisältö:
• Sosioemotionaalisen kehityksen tuen tarpeet.
• Sosioemotionaalisen kehityksen suojaavat ja haastavat tekijä, mm. temperamentti ja yksilöllisyys, kiintymyssuhde, kasvuympäristö, neurologiset haasteet.
• Vuorovaikutus haastavissa kasvatustilanteissa.
• Ympäristön ja toiminnan tavoitteellinen selkiyttäminen, mm.strukturointi, ennakointi, kommunikoinnin tukeminen, aistiympäristön huomioiminen ja hyödyntäminen, visuaalisuuden hyödyntäminen.

Opiskelumateriaali

Pääosa materiaalista e-materiaalia joka jaetaan kurssilla.

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso pitää sisällään yksilö- ja ryhmätehtäviä verkossa.

Opintojakson aloitus pidetään Teamsin kautta verkossa ti 1.2. klo 14.30-16.00 (ei läsnäolopakollinen)
Opintojaksolla pidetään yksi webinaari johon osallistumista edellytetään! Webinaarin ajankohta: ti 22.3. klo 16-18.00. Webinaarityöskentelyssä tarvitaan toimivia av-välineitä, eli kaiuttimia ja mikrofonia vuorovaikutuksen mahdollistumiseksi.

Tentit ja muut määräajat

Läsnäoloa edellyttävä webinaari ti 22.3. klo 16-18.

Opiskelijan työmäärä

135 h.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Arviointikriteerit:
• Tehtävän suorittaminen määräaikana
• Lähteitä on käytetty monipuolisesti
• Osoittaa asian hallintaa ja kykyä soveltaa
• Hallitsee aiheeseen liittyvät keskeiset käsitteet
• Viestii kirjallisesti annettujen kirjallisten ohjeiden mukaan