Skip to main content

Commercialization of businessLaajuus (5 cr)

Code: MO00DP03

Credits

5 op

Responsible person

Objective

You can use the terminology of commercialization.
You are able to experiment and apply the methods of commercialization.
You understand how to launch a profitable business into the markets.
You understand the principles of profitable business operations.

Content

How to collect and analyze knowledge of the markets?
How to collect and analyze possible customers?
What does branding mean? What is commercial communication?
What is customer based marketing?
How to create a profitable business?

Qualifications

No prerequisites.

Materials

From idea to innovation
Productization and conceptualization
IPR – Immaterial rights and product development
New venture financing and risk management
New venture vreation
Entrepreneurship sparring

Enrollment

06.11.2023 - 31.05.2024

Timing

15.01.2024 - 31.12.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Xentre – yrittäjyyden ja innovaatioiden tutkimus- ja koulutusyksikkö (YRI)

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 100

Teachers
  • Marjaana Roponen
  • Anna-Liisa Immonen
Teacher in charge

Marjaana Roponen

Groups
  • VV2024-2025
    Optional studies 2024-2025
  • VV2023-2024
    Optional studies 2023-2024

Objective

You can use the terminology of commercialization.
You are able to experiment and apply the methods of commercialization.
You understand how to launch a profitable business into the markets.
You understand the principles of profitable business operations.

Content

How to collect and analyze knowledge of the markets?
How to collect and analyze possible customers?
What does branding mean? What is commercial communication?
What is customer based marketing?
How to create a profitable business?

Opiskelumateriaali

- Bergström & Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi, 2021 Edita, luvut 2 - 5
- Jormakka ym.: Laskentatoimi, 2015 Edita, luvut 7 ja 9
- Rauhala, M. & Vikström, T. 2014. Storytelling työkaluna: Vaikuta tarinoilla bisneksessä. Helsinki: Talentum.
- Learn-alustalla olevat videoluennot, linkit, artikkelit ym.

Yksilölliset oppimisväylät

Tämä opintojakso on suunniteltu itsenäisesti suoritettavaksi nonstop verkko-opintojaksoksi, johon kuuluu erilaisia oppimistehtäviä. Nonstop opintojaksoilla on paikkoja rajoitetusti. Opiskelijalla on rajattu, 3 kk aika suorittaa opintojakso. Aika käynnistyy, kun opintojakson vastaava opettaja hyväksyy opiskelijan opintojaksoilmoittautumisen.

Ajalla 1.6.-31.7.2024 uusia ilmoittautumisia ei hyväksytä eikä tehtäviä arvioida. Tarkemmat ohjeistukset opintojakson arviointiaikatauluihin liittyen löydät opintojakson Learn -alustalta.

Työviikkopohjainen oppimisväylä: etenet itsenäisesti opintojakson Learn-alustalta löytyvän ohjeistuksen mukaisesti.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä: voit itse nopeuttaa etenemistä kurssialustalla.

Työhön integroitu oppimisväylä: on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajan kanssa.

Mikäli haluat soveltaa työhön integroitua oppimisväylää, ota opettajaan yhteyttä ennen opintojakson alkua.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla teet kaupallistamis- ja hinnoittelusuunnitelman itse valitsemallesi yritykselle.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso tulee suorittaa 3 kuukauden kuluessa sen aloittamisesta. Voit edetä opintojaksolla omaan tahtiin annetun 3 kk aikarajan sisällä.

Opiskelu käynnistyy n. 2 vk ilmoittautumisesta (pois lukien lomakaudet, mm. kesä-heinäkuu).

Opiskelijan työmäärä

133 h itsenäistä verkkotyöskentelyä.

Toteutuksen osien kuvaus

Toimintaympäristön analysointi ja markkinoinnin suunnittelu 2,5 op - Marjaana Roponen
Kannattava liiketoiminta 2,5 op - Anna-Liisa Immonen

Further information

Xamk tarjoaa kattavan valikoiman innovaatio- ja yrittäjyysopintoja myös nonstop verkko-opintoina. Nonstop verkko-opintoihin opiskelija voi ilmoittautua koska tahansa ja suorittaa opiskelun omassa tahdissa, huomioiden kurssialustalta löytyvät ohjeistukset. Nonstop verkko-opintojaksoilla on paikkoja rajoitetusti ja saatavuutta ympäri kalenterivuoden ei voida taata. Nonstop verkko-opinnot suoritetaan itsenäisesti kurssialustalla olevien ohjeiden mukaisesti ja opettajat tarkistavat tehdyt palautukset kurssin aikataulun mukaisesti.

Nonstop verkko-opintojaksojen ilmoittautumiset käsitellään mahdollisimman pian, viimeistään kahden viikon kuluessa ilmoittautumisesta. Kun ilmoittautuminen on käsitelty, opintojakson tarkemmat suoritusohjeet löytyvät verkko-oppimisympäristöstä (Learn-alustalta). Kurssien suorittamiseen on aikaraja, joka käynnistyy kun opiskelijan ilmoittautuminen opintojaksolle on hyväksytty.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Palautettavat raportit ja tentti.

Qualifications

No prerequisites.

Enrollment

07.08.2023 - 24.08.2023

Timing

16.01.2023 - 10.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Xentre – yrittäjyyden ja innovaatioiden tutkimus- ja koulutusyksikkö (YRI)

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 100

Teachers
  • Marjaana Roponen
  • Anna-Liisa Immonen
Teacher in charge

Marjaana Roponen

Groups
  • VV2022-2023
    Optional studies 2022-2023
  • VV2023-2024
    Optional studies 2023-2024

Objective

You can use the terminology of commercialization.
You are able to experiment and apply the methods of commercialization.
You understand how to launch a profitable business into the markets.
You understand the principles of profitable business operations.

Content

How to collect and analyze knowledge of the markets?
How to collect and analyze possible customers?
What does branding mean? What is commercial communication?
What is customer based marketing?
How to create a profitable business?

Opiskelumateriaali

- Bergström & Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi, 2021 Edita, luvut 2 - 5
- Jormakka ym.: Laskentatoimi, 2015 Edita, luvut 7 ja 9
- Learn-alustalla olevat videoluennot, linkit, artikkelit ym.

Yksilölliset oppimisväylät

Tämä opintojakso on suunniteltu itsenäisesti suoritettavaksi nonstop verkko-opintojaksoksi, johon kuuluu erilaisia oppimistehtäviä. Opiskelijalla on rajattu, 3 kk aika suorittaa opintojakso. Aika käynnistyy, kun opintojakson vastaava opettaja hyväksyy opiskelijan opintojaksoilmoittautumisen.

Työviikkopohjainen oppimisväylä: etenet itsenäisesti opintojakson Learn-alustalta löytyvän ohjeistuksen mukaisesti.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä: voit itse nopeuttaa etenemistä kurssialustalla.

Työhön integroitu oppimisväylä: on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajan kanssa.

Mikäli haluat soveltaa työhön integroitua oppimisväylää, ota opettajaan yhteyttä ennen opintojakson alkua.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla teet kaupallistamis- ja hinnoittelusuunnitelman itse valitsemallesi yritykselle.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso tulee suorittaa 3 kuukauden kuluessa sen aloittamisesta. Voit edetä opintojaksolla omaan tahtiin annetun 3 kk aikarajan sisällä.

Opiskelu käynnistyy n. 2 vk ilmoittautumisesta (pois lukien lomakaudet, mm. kesä-heinäkuu).

Opiskelijan työmäärä

133 h itsenäistä verkkotyöskentelyä.

Toteutuksen osien kuvaus

Toimintaympäristön analysointi ja markkinoinnin suunnittelu 2,5 op - Marjaana Roponen
Kannattava liiketoiminta 2,5 op - Anna-Liisa Immonen

Further information

Suomeksi
Xamk tarjoaa kattavan valikoiman innovaatio- ja yrittäjyysopintoja myös nonstop verkko-opintoina. Nonstop verkko-opintoihin opiskelija voi ilmoittautua koska tahansa ja suorittaa opiskelun omassa tahdissa, huomioiden kurssialustalta löytyvät ohjeistukset. Nonstop verkko-opinnot suoritetaan itsenäisesti kurssialustalla olevien ohjeiden mukaisesti ja opettajat tarkistavat tehdyt palautukset kurssin aikataulun mukaisesti.

Nonstop verkko-opintojaksojen ilmoittautumiset käsitellään mahdollisimman pian, viimeistään kahden viikon kuluessa ilmoittautumisesta. Kun ilmoittautuminen on käsitelty, opintojakson tarkemmat suoritusohjeet löytyvät verkko-oppimisympäristöstä (Learn-alustalta). Kurssien suorittamiseen on aikaraja, joka käynnistyy kun opiskelijan ilmoittautuminen opintojaksolle on hyväksytty.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Palautettavat raportit ja tentti.

Qualifications

No prerequisites.

Enrollment

22.08.2022 - 28.08.2022

Timing

12.09.2022 - 27.11.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

5 op

Mode of delivery

Distance learning

Unit

Xentre – yrittäjyyden ja innovaatioiden tutkimus- ja koulutusyksikkö (YRI)

Campus

Ecampus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 50

Teachers
  • Marjaana Roponen
  • Anna-Liisa Immonen
Teacher in charge

Anna-Liisa Immonen

Groups
  • VV2022-2023
    Optional studies 2022-2023

Objective

You can use the terminology of commercialization.
You are able to experiment and apply the methods of commercialization.
You understand how to launch a profitable business into the markets.
You understand the principles of profitable business operations.

Content

How to collect and analyze knowledge of the markets?
How to collect and analyze possible customers?
What does branding mean? What is commercial communication?
What is customer based marketing?
How to create a profitable business?

Opiskelumateriaali

Bergström & Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi, 2015 Edita, luvut 2 - 5
Jormakka ym.: Laskentatoimi, 2015 Edita, luvut 7 ja 9
Learn-alustalla olevat videoluennot, linkit, artikkelit ym.

Yksilölliset oppimisväylät

Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei ryhmätöitä.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Tämä väylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajan kanssa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla teet kaupallistamis- ja hinnoittelusuunnitelman omalle (kuvitteelliselle) yritykselle.

Opiskelijan työmäärä

133 h itsenäistä verkkotyöskentelyä.

Toteutuksen osien kuvaus

Toimintaympäristön analysointi ja markkinoinnin suunnittelu 2,5 op - Marjaana Roponen
Kannattava liiketoiminta 2,5 op - Anna-Liisa Immonen

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Palautettavat raportit ja tentti.

Qualifications

No prerequisites.