DigimarkkinointiLaajuus (5 op)
Tunnus: LT00EB10
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Osaat kuvata digiliiketoiminnan avainprosessit ja osatekijät.
Osaat kuvata miten asiakkaiden ostoprosessia, asiakaskokemusta ja asiakasuskollisuutta voidaan tukea digimarkkinoinnin keinoin.
Osaat arvioida ja kehittää organisaation digimarkkinointiin liittyvien ratkaisujen toimivuutta ja käyttäjälähtöisyyttä.
Osaat arvioida sisällön ja kanavavalintojen merkitystä keskeisenä osana organisaation digimarkkinointia.
Sisältö
Mikä on digimarkkinoinnin rooli ja merkitys osana yrityksen digiliiketoimintaa ja mitä osa-alueita siihen kuuluu?
Miten asiakkaiden osto- ja päätöksentekoprosessia tuetaan digimarkkinoinnin keinoin?
Millaiset ovat yrityksen toimivat verkkosivut ja miten kävijäliikennettä luodaan ja mitataan?
Millainen on toimiva verkkokauppa: ulkoasu, käytettävyys, toteuttaminen ja juridiset säännöt?
Miten hakukonemarkkinoinnin avulla voidaan tukea yrityksen digiliiketoimintaa?
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op
Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ajoitus
23.09.2024 - 14.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Marja-Leena Koskinen
Vastuuopettaja
Marja-Leena Koskinen
Ryhmät
-
LTMI22SVBLiiketalous, verkkototeutus
-
LTMI22SMLiiketalous, monimuoto
-
LTMI22SVALiiketalous, verkkototeutus
Tavoitteet
Osaat kuvata digiliiketoiminnan avainprosessit ja osatekijät.
Osaat kuvata miten asiakkaiden ostoprosessia, asiakaskokemusta ja asiakasuskollisuutta voidaan tukea digimarkkinoinnin keinoin.
Osaat arvioida ja kehittää organisaation digimarkkinointiin liittyvien ratkaisujen toimivuutta ja käyttäjälähtöisyyttä.
Osaat arvioida sisällön ja kanavavalintojen merkitystä keskeisenä osana organisaation digimarkkinointia.
Sisältö
Mikä on digimarkkinoinnin rooli ja merkitys osana yrityksen digiliiketoimintaa ja mitä osa-alueita siihen kuuluu?
Miten asiakkaiden osto- ja päätöksentekoprosessia tuetaan digimarkkinoinnin keinoin?
Millaiset ovat yrityksen toimivat verkkosivut ja miten kävijäliikennettä luodaan ja mitataan?
Millainen on toimiva verkkokauppa: ulkoasu, käytettävyys, toteuttaminen ja juridiset säännöt?
Miten hakukonemarkkinoinnin avulla voidaan tukea yrityksen digiliiketoimintaa?
Opiskelumateriaali
Opintojaksoalustalle linkitetyt luentotallenteet ja muut sähköiset aineistot.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei pakollisia ryhmätöitä.
Opintojakson voi suorittaa myös nopeutetusti, eli voit tehdä arviointiin vaikuttavat tentit ja tehtävät omassa aikataulussasi annettua aikataulutusta aikaisemmin.
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Mahdollisesti tallenteita asiantuntijaluennoista.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opettaja:
Marja-Leena Koskinen, marja-leena.koskinen@xamk.fi
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op
Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 21.04.2023
Ajoitus
25.09.2023 - 10.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Marja-Leena Koskinen
Vastuuopettaja
Marja-Leena Koskinen
Ryhmät
-
LTMI21SMLiiketalous, monimuoto
-
LTMI21SVALiiketalous, verkkototeutus
-
LTMI21SVBLiiketalous, verkkototeutus
Tavoitteet
Osaat kuvata digiliiketoiminnan avainprosessit ja osatekijät.
Osaat kuvata miten asiakkaiden ostoprosessia, asiakaskokemusta ja asiakasuskollisuutta voidaan tukea digimarkkinoinnin keinoin.
Osaat arvioida ja kehittää organisaation digimarkkinointiin liittyvien ratkaisujen toimivuutta ja käyttäjälähtöisyyttä.
Osaat arvioida sisällön ja kanavavalintojen merkitystä keskeisenä osana organisaation digimarkkinointia.
Sisältö
Mikä on digimarkkinoinnin rooli ja merkitys osana yrityksen digiliiketoimintaa ja mitä osa-alueita siihen kuuluu?
Miten asiakkaiden osto- ja päätöksentekoprosessia tuetaan digimarkkinoinnin keinoin?
Millaiset ovat yrityksen toimivat verkkosivut ja miten kävijäliikennettä luodaan ja mitataan?
Millainen on toimiva verkkokauppa: ulkoasu, käytettävyys, toteuttaminen ja juridiset säännöt?
Miten hakukonemarkkinoinnin avulla voidaan tukea yrityksen digiliiketoimintaa?
Opiskelumateriaali
Opintojaksoalustalle linkitetyt videoluennot ja muut sähköiset aineistot.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei pakollisia ryhmätöitä.
Opintojakson voi suorittaa myös nopeutetusti eli voit tehdä arviointiin vaikuttavat tentit ja tehtävät omassa aikataulussasi annettua aikataulutusta aikaisemmin.
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Mahdollisesti vierailevia luennoitsijoita. Mahdollisista liveluennoista tehdään tallenne, ja ne ovat katsottavissa myöhemmin itselle sopivana aikana verkko-oppimisympäristössä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimistehtäviä.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opettaja:
Marja-Leena Koskinen, marja-leena.koskinen@xamk.fi
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op
Ilmoittautumisaika
06.04.2022 - 22.04.2022
Ajoitus
19.09.2022 - 20.11.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Marja-Leena Koskinen
Vastuuopettaja
Marja-Leena Koskinen
Ryhmät
-
LTMI20SMLiiketalous, monimuoto
Tavoitteet
Osaat kuvata digiliiketoiminnan avainprosessit ja osatekijät.
Osaat kuvata miten asiakkaiden ostoprosessia, asiakaskokemusta ja asiakasuskollisuutta voidaan tukea digimarkkinoinnin keinoin.
Osaat arvioida ja kehittää organisaation digimarkkinointiin liittyvien ratkaisujen toimivuutta ja käyttäjälähtöisyyttä.
Osaat arvioida sisällön ja kanavavalintojen merkitystä keskeisenä osana organisaation digimarkkinointia.
Sisältö
Mikä on digimarkkinoinnin rooli ja merkitys osana yrityksen digiliiketoimintaa ja mitä osa-alueita siihen kuuluu?
Miten asiakkaiden osto- ja päätöksentekoprosessia tuetaan digimarkkinoinnin keinoin?
Millaiset ovat yrityksen toimivat verkkosivut ja miten kävijäliikennettä luodaan ja mitataan?
Millainen on toimiva verkkokauppa: ulkoasu, käytettävyys, toteuttaminen ja juridiset säännöt?
Miten hakukonemarkkinoinnin avulla voidaan tukea yrityksen digiliiketoimintaa?
Opiskelumateriaali
Opintojaksoalustalle linkitetyt videluoennot ja muut sähköiset aineistot.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Opintojaksoon saattaa kuulua ryhmätyö.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Tämä väylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajan kanssa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Mahdollisesti vierailevia luennoitsijoita. Mahdollisista liveluennoista tehdään tallenne, ja ne ovat katsottavissa myöhemmin itselle sopivana aikana verkko-oppimisympäristössä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimistehtäviä.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op
Ilmoittautumisaika
06.04.2022 - 22.04.2022
Ajoitus
05.09.2022 - 11.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Marja-Leena Koskinen
Vastuuopettaja
Marja-Leena Koskinen
Ryhmät
-
LTMI20SVALiiketalous, verkkototeutus
-
LTMI20SVBLiiketalous, verkkototeutus
Tavoitteet
Osaat kuvata digiliiketoiminnan avainprosessit ja osatekijät.
Osaat kuvata miten asiakkaiden ostoprosessia, asiakaskokemusta ja asiakasuskollisuutta voidaan tukea digimarkkinoinnin keinoin.
Osaat arvioida ja kehittää organisaation digimarkkinointiin liittyvien ratkaisujen toimivuutta ja käyttäjälähtöisyyttä.
Osaat arvioida sisällön ja kanavavalintojen merkitystä keskeisenä osana organisaation digimarkkinointia.
Sisältö
Mikä on digimarkkinoinnin rooli ja merkitys osana yrityksen digiliiketoimintaa ja mitä osa-alueita siihen kuuluu?
Miten asiakkaiden osto- ja päätöksentekoprosessia tuetaan digimarkkinoinnin keinoin?
Millaiset ovat yrityksen toimivat verkkosivut ja miten kävijäliikennettä luodaan ja mitataan?
Millainen on toimiva verkkokauppa: ulkoasu, käytettävyys, toteuttaminen ja juridiset säännöt?
Miten hakukonemarkkinoinnin avulla voidaan tukea yrityksen digiliiketoimintaa?
Opiskelumateriaali
Opintojaksoalustalle linkitetyt videluoennot ja muut sähköiset aineistot.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei ryhmätöitä.
Opintojakson voi suorittaa myös nopeutetusti eli voit tehdä arviointiin vaikuttavat testit ja palauttaa raportin omassa aikataulussasi annettua aikataulutusta aikaisemmin.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Tämä väylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajan kanssa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Mahdollisesti vierailevia luennoitsijoita. Mahdollisista liveluennoista tehdään tallenne, ja ne ovat katsottavissa myöhemmin itselle sopivana aikana verkko-oppimisympäristössä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimistehtäviä.
Opiskelijan työmäärä
5 op = 135 h
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op