Matkailu- ja ravitsemisalan digimarkkinointiLaajuus (5 op)
Tunnus: MR00DU58
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Tunnistat digimarkkinoinnin keskeiset käsitteet ja keinot.
Ymmärrät eri kanavien ja alustojen merkityksen myynnissä ja markkinoinnissa.
Osaat hyödyntää digitaalisia kanavia liiketoiminnan kehittämisessä.
Sisältö
Mitä on digitaalinen liiketoiminta ja sen rooli markkinoinnissa?
Mitkä ovat keskeisimmät alustat ja markkinointikanavat?
Mitä merkitsevät asiakkuudenhallinta (CRM) ja asiakaskokemus (CX) verkossa?
Mikä on sosiaalisen median ja sisällön tuotannon merkitys digimarkkinoinnissa?
Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ajoitus
10.03.2025 - 30.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettaja
- Hanna Ukkola
Vastuuopettaja
Hanna Ukkola
Ryhmät
-
MRMI24KVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
Tavoitteet
Tunnistat digimarkkinoinnin keskeiset käsitteet ja keinot.
Ymmärrät eri kanavien ja alustojen merkityksen myynnissä ja markkinoinnissa.
Osaat hyödyntää digitaalisia kanavia liiketoiminnan kehittämisessä.
Sisältö
Mitä on digitaalinen liiketoiminta ja sen rooli markkinoinnissa?
Mitkä ovat keskeisimmät alustat ja markkinointikanavat?
Mitä merkitsevät asiakkuudenhallinta (CRM) ja asiakaskokemus (CX) verkossa?
Mikä on sosiaalisen median ja sisällön tuotannon merkitys digimarkkinoinnissa?
Opiskelumateriaali
Opintojakson materiaalin löydät opintojakson Learn- ympäristöstä.
Opintojaksolla käytetään lisäksi seuraavia kirjoja:
Komulainen, M. 2023. Menesty digimarkkinoinnilla 2.0.
Lahtinen, N. ym. 2022. Digimarkkinointi
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opetus tapahtuu kokonaan verkko-opetuksena Learn- ympäristössä.
Opintojakso aloitetaan kaikille yhteisellä orientaatioluennolla, joka tallennetaan.
Opintojakson aikana järjestetään teemaluentoja, joille osallistuminen on vapaaehtoista. Teemaluentoja ei tallenneta.
Opintojakso rakentuu erilaisista tehtävistä, jotka voit suorittaa itsenäisesti tai vaihtoehtoisesti parin kanssa. Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Opintojakso avautuu viimeistään opintojakson alkamispäivänä ja siitä ilmoitetaan opiskelijoille erillisellä infokirjeellä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson harjoitustehtäviä voi kytkeä omaan työhön, työpaikkaan tai hankkeisiin.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojaksolla tehdään neljä erilaista oppimistehtävää.
Tehtävät voit suorittaa itsenäisesti. Yhden tehtävän suoritustavaksi voit valita myös pari- tai ryhmätyön. Opintojaksolla on lisäksi pakollisia keskustelutehtäviä opintojakson teemoihin liittyen. Tehtävät esitellään Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Opintojaksoon ei sisälly tenttiä.
Opintojakson kaikki tehtävät tulee suorittaa opintojakson aikana.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso on jaettu neljän eri toteutuksen alle:
1. Digimarkkinoinnin alustat ja kanavat
2. Digimarkkinoinnin tavoitteet ja keinot
3. Somesisällön tuottaminen
4. Asiakkuudenhallinta ja asiakaskokemus digimarkkinoinnissa
Jokaisesta toteutuksesta löydät aiheeseen liittyvän teoriaosuuden sekä tehtävän. Teemoja tarkennetaan ja syvennetään opintojakson yhteisillä teemaluennoilla sekä itsenäisesti opiskelumateriaaliin tutustumalla. Opintojaksolla on lisäksi asiantuntijavierailijoita/tallennettuja haastatteluita.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi 3-4:
- Osaa käyttää ja soveltaa digimarkkinointiin sisältyviä ja käsitteitä
- Ymmärtää ja osaa hyödyntää digimarkkinointia matkailu- ja ravitsemisalan markkinoinnissa ja sen tarjoamia mahdollisuuksia
- Osaa suunnitella ja toteuttaa digimarkkinoinnin keinoja ja malleja markkinoinnin kehittämisessä, sekä ymmärtää taustalla olevaa teoriaa.
Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ajoitus
28.10.2024 - 20.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettaja
- Hanna Ukkola
Vastuuopettaja
Hanna Ukkola
Ryhmät
-
MRKT23SVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
Tavoitteet
Tunnistat digimarkkinoinnin keskeiset käsitteet ja keinot.
Ymmärrät eri kanavien ja alustojen merkityksen myynnissä ja markkinoinnissa.
Osaat hyödyntää digitaalisia kanavia liiketoiminnan kehittämisessä.
Sisältö
Mitä on digitaalinen liiketoiminta ja sen rooli markkinoinnissa?
Mitkä ovat keskeisimmät alustat ja markkinointikanavat?
Mitä merkitsevät asiakkuudenhallinta (CRM) ja asiakaskokemus (CX) verkossa?
Mikä on sosiaalisen median ja sisällön tuotannon merkitys digimarkkinoinnissa?
Opiskelumateriaali
Opintojakson materiaalin löydät opintojakson Learn- alustalta.
Opintojaksolla käytetään lisäksi seuraavia kirjoja:
Komulainen, M. 2023. Menesty digimarkkinoinnilla 2.0.
Lahtinen, N. ym. 2022. Digimarkkinointi
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojaksolla sovelletaan seuraavia oppimisväyliä:
1. Työviikkopohjainen oppimisväylä
2. Opintoja nopeuttava oppimisväylä
3. Työhön integroitu oppimisväylä
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson harjoitustehtäviä voi kytkeä omaan työhön, työpaikkaan tai hankkeisiin.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojaksolla tehdään neljä erilaista oppimistehtävää. Tehtävät voit suorittaa itsenäisesti. Yhden tehtävän suoritustavaksi voit valita myös pari- tai ryhmätyön. Opintojaksolla on lisäksi pakollisia keskustelutehtäviä opintojakson teemoihin liittyen. Tehtävät esitellään Learn-alustalla opintojakson alkaessa. Opintojaksoon ei kuulu tenttiä.
Opiskelijan työmäärä
135 h.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso on jaettu neljän eri toteutuksen alle:
1. Digimarkkinoinnin alustat ja kanavat
2. Digimarkkinoinnin tavoitteet ja keinot
3. Somesisällön tuottaminen
4. Asiakkuudenhallinta & asiakaskokemus digimarkkinoinnissa
Jokaisesta toteutuksesta löydät aiheeseen liittyvän teoriaosuuden sekä tehtävän. Teemoja tarkennetaan ja syvennetään opintojakson teorialuennoilla sekä itsenäisesti opiskelumateriaaliin tutustumalla. Lisäksi opintojaksolla on asiantuntijavierailijoita/tallennettuja haastatteluita.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso alkaa yhteisellä orientaatioluennolla. Opintojaksolla on teemaluentoja. Luennot tallennetaan ja ne on myöhemmin katsottavissa opintojakson Learn- alustalla. Osallistuminen teemaluennoille on vapaaehtoista. Opintojakso suoritetaan kokonaan verkossa.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi 3-4:
- Osaa käyttää ja soveltaa digimarkkinointiin sisältyviä ja käsitteitä
- Ymmärtää ja osaa hyödyntää digimarkkinointia matkailu- ja ravitsemisalan markkinoinnissa ja sen tarjoamia mahdollisuuksia
- Osaa suunnitella ja toteuttaa digimarkkinoinnin keinoja ja malleja markkinoinnin kehittämisessä, sekä ymmärtää taustalla olevaa teoriaa.
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
04.03.2024 - 30.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettaja
- Hanna Ukkola
Vastuuopettaja
Hanna Ukkola
Ryhmät
-
MRMI23KVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
Tavoitteet
Tunnistat digimarkkinoinnin keskeiset käsitteet ja keinot.
Ymmärrät eri kanavien ja alustojen merkityksen myynnissä ja markkinoinnissa.
Osaat hyödyntää digitaalisia kanavia liiketoiminnan kehittämisessä.
Sisältö
Mitä on digitaalinen liiketoiminta ja sen rooli markkinoinnissa?
Mitkä ovat keskeisimmät alustat ja markkinointikanavat?
Mitä merkitsevät asiakkuudenhallinta (CRM) ja asiakaskokemus (CX) verkossa?
Mikä on sosiaalisen median ja sisällön tuotannon merkitys digimarkkinoinnissa?
Opiskelumateriaali
Opintojakson materiaalin löydät opintojakson Learn- alustalta. Materiaalina toimii opettajan luentomateriaalien lisäksi monipuoliset artikkelit sekä esimerkit aiheesta.
Opintojaksolla käytetään lisäksi seuraavia kirjoja:
Komulainen, M. 2023. Menesty digimarkkinoinnilla (löytyy e-kirjana)
Lahtinen, N. ym. 2022. Digimarkkinointi: Luo strategia, vie se käytäntöön & myy enemmän (löytyy e-kirjana)
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojaksolla sovelletaan seuraavia oppimisväyliä:
1. Työviikkopohjainen oppimisväylä
2. Opintoja nopeuttava oppimisväylä
3. Työhön integroitu oppimisväylä
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson harjoitustehtäviä voi kytkeä omaan työhön, työpaikkaan tai hankkeisiin.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojaksolla tehdään erilaisia oppimistehtäviä, joista yksi on pari/ryhmätehtävä ja loput yksilötehtäviä. Opintojaksolla on lisäksi pakollisia keskustelutehtäviä opintojakson teemoihin liittyen. Tehtävät esitellään Learn-alustalla.
Opiskelijan työmäärä
135 h opettajan teemaluentoja sekä opiskelijan itsenäistä työtä.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso rakentuu neljästä teemasta:
1. Digimarkkinoinnin alustat ja kanavat
2. Digimarkkinoinnin tavoitteet ja keinot
3. Somesisällön tuottaminen
4. Asiakkuudenhallinta & asiakaskokemus digimarkkinoinnissa
Jokaisesta teemasta löydät aiheeseen liittyvän teoriaosuuden sekä tehtävän. Teemoja tarkennetaan ja syvennetään opintojakson teorialuennoilla sekä itsenäisesti opiskelumateriaaliin tutustumalla. Lisäksi opintojaksolla on asiantuntijavierailijoita/tallennettuja haastatteluita.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi 3-4:
- Osaa käyttää ja soveltaa digimarkkinointiin sisältyviä ja käsitteitä
- Ymmärtää ja osaa hyödyntää digimarkkinointia matkailu- ja ravitsemisalan markkinoinnissa ja sen tarjoamia mahdollisuuksia
- Osaa suunnitella ja toteuttaa digimarkkinoinnin keinoja ja malleja markkinoinnin kehittämisessä, sekä ymmärtää taustalla olevaa teoriaa.
Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 21.04.2023
Ajoitus
30.10.2023 - 24.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettaja
- Hanna Ukkola
Vastuuopettaja
Hanna Ukkola
Ryhmät
-
MRKT22SVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
Tavoitteet
Tunnistat digimarkkinoinnin keskeiset käsitteet ja keinot.
Ymmärrät eri kanavien ja alustojen merkityksen myynnissä ja markkinoinnissa.
Osaat hyödyntää digitaalisia kanavia liiketoiminnan kehittämisessä.
Sisältö
Mitä on digitaalinen liiketoiminta ja sen rooli markkinoinnissa?
Mitkä ovat keskeisimmät alustat ja markkinointikanavat?
Mitä merkitsevät asiakkuudenhallinta (CRM) ja asiakaskokemus (CX) verkossa?
Mikä on sosiaalisen median ja sisällön tuotannon merkitys digimarkkinoinnissa?
Opiskelumateriaali
Opintojakson materiaalin löydät opintojakson Learn- alustalta.
Opintojaksolla käytetään lisäksi seuraavia kirjoja:
Komulainen, M. 2018. Menesty digimarkkinoinnilla
Lahtinen, N. ym. 2022. Digimarkkinointi
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojaksolla sovelletaan seuraavia oppimisväyliä:
1. Työviikkopohjainen oppimisväylä
2. Opintoja nopeuttava oppimisväylä
3. Työhön integroitu oppimisväylä
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson harjoitustehtäviä voi kytkeä omaan työhön, työpaikkaan tai hankkeisiin.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojaksolla tehdään neljä oppimistehtävää, joista yksi on pari/ryhmätehtävä ja loput yksilötehtäviä. Opintojaksolla on lisäksi pakollisia keskustelutehtäviä opintojakson teemoihin liittyen. Tehtävät esitellään Learn-alustalla
Opiskelijan työmäärä
135 h.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso on jaettu neljän eri toteutuksen alle:
1. Digimarkkinoinnin alustat ja kanavat
2. Digimarkkinoinnin tavoitteet ja keinot
3. Somesisällön tuottaminen
4. Asiakkuudenhallinta & asiakaskokemus digimarkkinoinnissa
Jokaisesta toteutuksesta löydät aiheeseen liittyvän teoriaosuuden sekä tehtävän. Teemoja tarkennetaan ja syvennetään opintojakson teorialuennoilla sekä itsenäisesti opiskelumateriaaliin tutustumalla. Lisäksi opintojaksolla on asiantuntijavierailijoita/tallennettuja haastatteluita.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso sisältyy 2. asteen jatkoväyläopintoihin.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi 3-4:
- Osaa käyttää ja soveltaa digimarkkinointiin sisältyviä ja käsitteitä
- Ymmärtää ja osaa hyödyntää digimarkkinointia matkailu- ja ravitsemisalan markkinoinnissa ja sen tarjoamia mahdollisuuksia
- Osaa suunnitella ja toteuttaa digimarkkinoinnin keinoja ja malleja markkinoinnin kehittämisessä, sekä ymmärtää taustalla olevaa teoriaa.
Ilmoittautumisaika
07.11.2022 - 18.11.2022
Ajoitus
06.03.2023 - 30.04.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettaja
- Hanna Ukkola
Vastuuopettaja
Hanna Ukkola
Ryhmät
-
MRMI22KVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
Tavoitteet
Tunnistat digimarkkinoinnin keskeiset käsitteet ja keinot.
Ymmärrät eri kanavien ja alustojen merkityksen myynnissä ja markkinoinnissa.
Osaat hyödyntää digitaalisia kanavia liiketoiminnan kehittämisessä.
Sisältö
Mitä on digitaalinen liiketoiminta ja sen rooli markkinoinnissa?
Mitkä ovat keskeisimmät alustat ja markkinointikanavat?
Mitä merkitsevät asiakkuudenhallinta (CRM) ja asiakaskokemus (CX) verkossa?
Mikä on sosiaalisen median ja sisällön tuotannon merkitys digimarkkinoinnissa?
Opiskelumateriaali
Opintojakson materiaalin löydät opintojakson Learn- alustalta.
Opintojaksolla käytetään lisäksi seuraavia kirjoja:
Komulainen, M. 2018. Menesty digimarkkinoinnilla
Lahtinen, N. ym. 2022. Digimarkkinointi
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojaksolla sovelletaan seuraavia oppimisväyliä:
1. Työviikkopohjainen oppimisväylä
2. Opintoja nopeuttava oppimisväylä
3. Työhön integroitu oppimisväylä
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson harjoitustehtäviä voi kytkeä omaan työhön, työpaikkaan tai hankkeisiin.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojaksolla tehdään kolme oppimistehtävää. Tehtävät esitellään Learn-alustalla.
Oppimistehtävät tulee palauttaa niille määrättyihin palautuspäiviin mennessä.
Opiskelijan työmäärä
135h.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso on jaettu kolmen eri toteutuksen alle:
1. Digimarkkinoinnin alustat ja kanavat
2. Digimarkkinoinnin tavoitteet ja keinot
3. Somesisällön tuottaminen
Jokaisesta toteutuksesta löydät aiheeseen liittyvän teoriaosuuden sekä tehtävän. Teemoja tarkennetaan ja syvennetään opintojakson teorialuennoilla.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi 3-4:
- Osaa käyttää ja soveltaa digimarkkinointiin sisältyviä ja käsitteitä
- Ymmärtää ja osaa hyödyntää digimarkkinointia matkailu- ja ravitsemisalan markkinoinnissa ja sen tarjoamia mahdollisuuksia
- Osaa suunnitella ja toteuttaa digimarkkinoinnin keinoja ja malleja markkinoinnin kehittämisessä, sekä ymmärtää taustalla olevaa teoriaa.
Ilmoittautumisaika
06.04.2022 - 22.04.2022
Ajoitus
24.10.2022 - 18.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettaja
- Hanna Ukkola
- Kirsi Kuusisto
Vastuuopettaja
Kirsi Kuusisto
Ryhmät
-
MRKT21SVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
-
MRMI21SVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
Tavoitteet
Tunnistat digimarkkinoinnin keskeiset käsitteet ja keinot.
Ymmärrät eri kanavien ja alustojen merkityksen myynnissä ja markkinoinnissa.
Osaat hyödyntää digitaalisia kanavia liiketoiminnan kehittämisessä.
Sisältö
Mitä on digitaalinen liiketoiminta ja sen rooli markkinoinnissa?
Mitkä ovat keskeisimmät alustat ja markkinointikanavat?
Mitä merkitsevät asiakkuudenhallinta (CRM) ja asiakaskokemus (CX) verkossa?
Mikä on sosiaalisen median ja sisällön tuotannon merkitys digimarkkinoinnissa?
Opiskelumateriaali
Opintojakson materiaalina on Learn alustan materiaali, sekä muu itsenäisesti etsitty materiaali.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Lukujärjestyspohjainen verkko-opetus: Opintojakso opiskellaan verkkototeutuksena.
Opintojakso sisältää neljä lukujärjestykseen merkittyä Teams-luentoa, jotka tallennetaan. Tallenteet ovat katsovissa jälkikäteen opintojakson Learn-alustalla olevan linkin kautta.
Itsenäinen/ nopeutettu toteutustapa: Keskustele toteutustavasta opintojakson opettajan kanssa opintojakson alussa.
Työelämään integroitu toteutustapa: Jos työskentelet alan yrityksessä tai muussa organisaatiossa, voit suorittaa opintojakson työpaikallasi joko kokonaan tai osittain. Tällöin ole yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovi opinnollistamisesta. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään työelämäsidonnainen oppimistehtävä, jonka laajuus on 2 op. Oppimistehtävä toteutetaan ryhmätyönä. Muista vaihtoehdoista voi tarvittaessa neuvotella opintojakson opettajien kanssa.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojaksolla tehdään neljä oppimistehtävää. Tehtävät esitellään Learn-alustalla.
Oppimistehtävät tulee palauttaa niille määrättyihin palautuspäiviin mennessä.
Opiskelijan työmäärä
135h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien perusteella.
Ilmoittautumisaika
22.08.2022 - 28.08.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 18.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettaja
- Hanna Ukkola
- Kirsi Kuusisto
Vastuuopettaja
Kirsi Kuusisto
Ryhmät
-
MRMI21SPMatkailu- ja palveluliiketoiminta, päivätoteutus
-
MRMI22SPMatkailu- ja palveluliiketoiminta, päivätoteutus
Tavoitteet
Tunnistat digimarkkinoinnin keskeiset käsitteet ja keinot.
Ymmärrät eri kanavien ja alustojen merkityksen myynnissä ja markkinoinnissa.
Osaat hyödyntää digitaalisia kanavia liiketoiminnan kehittämisessä.
Sisältö
Mitä on digitaalinen liiketoiminta ja sen rooli markkinoinnissa?
Mitkä ovat keskeisimmät alustat ja markkinointikanavat?
Mitä merkitsevät asiakkuudenhallinta (CRM) ja asiakaskokemus (CX) verkossa?
Mikä on sosiaalisen median ja sisällön tuotannon merkitys digimarkkinoinnissa?
Opiskelumateriaali
Materiaalina toimii Learn alustalla oleva materiaali sekä muu itsenäisesti hankittu materiaali, joka tukee oppimistehtävien suorittamista.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Lukujärjestyspohjainen toteutus:
Opintojaksoon sisältyy oppitunteja keskeisistä sisältöteemoista
Nopeutettu toteutustapa:
Keskustele toteutustavasta opintojakson opettajan kanssa opintojakson alussa.
Työelämään integroitu toteutustapa:
Keskustele toteutustavasta opintojakson opettajan kanssa opintojakson alussa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään työelämäsidonnainen oppimistehtävä, jonka laajuus on 2 op. Oppimistehtävä toteutetaan ryhmätyönä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Lukujärjestyksen mukaiset oppitunnit. Opintojakson tehtävät tulee palauttaa niille annettujen määräaikojen puitteissa
Opiskelijan työmäärä
135 h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu oppimistehtäviin.
Ilmoittautumisaika
08.11.2021 - 21.11.2021
Ajoitus
07.03.2022 - 01.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettaja
- Kirsi Kuusisto
Vastuuopettaja
Kirsi Kuusisto
Ryhmät
-
MRMI21KVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
Tavoitteet
Tunnistat digimarkkinoinnin keskeiset käsitteet ja keinot.
Ymmärrät eri kanavien ja alustojen merkityksen myynnissä ja markkinoinnissa.
Osaat hyödyntää digitaalisia kanavia liiketoiminnan kehittämisessä.
Sisältö
Mitä on digitaalinen liiketoiminta ja sen rooli markkinoinnissa?
Mitkä ovat keskeisimmät alustat ja markkinointikanavat?
Mitä merkitsevät asiakkuudenhallinta (CRM) ja asiakaskokemus (CX) verkossa?
Mikä on sosiaalisen median ja sisällön tuotannon merkitys digimarkkinoinnissa?
Opiskelumateriaali
Opintojakson materiaalina on Learn alustan materiaali, sekä muu itsenäisesti etsitty materiaali.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakso opiskellaan itsenäisesti verkkototeutuksena.
Opintojakso sisältää kolme Teams-luentoa. Aloitusluento tallennetaan ja se on katsottavissa myöhemmin Learn -alustan linkin kautta.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson tehtävät on mahdollista integroida työelämään.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojaksolla tehdään kolme oppimistehtävää. Tehtävät esitellään Learn-alustalla.
Orientoiva tehtävä tehdään ennen aloitusluentoa Learn-alustalla. Learn-alusta aukeaa 7.3.2022.
Oppimistehtävät tulee palauttaa niille määrättyihin palautuspäiviin mennessä.
Opiskelijan työmäärä
135h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien perusteella.