Siirry suoraan sisältöön

Henkilökohtaisten palvelujen räätälöinti matkailu- ja ravitsemisalallaLaajuus (5 op)

Tunnus: MR00DU73

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Laajennat asiakaskokemuksen ymmärrystä palvelujen tuottamisessa
Osaat tuottaa henkilökohtaisia palveluja asiakasymmärryksen näkökulmasta
Osaat mitata ja arvioida asiakaskokemuksen onnistumista

Sisältö

Miten palveluja voidaan henkilökohtaistaa?
Miten asiakaskokemusta voidaan kehittää palvelujen tuotannossa?
Miten asiakaskokemusta voidaan mitata?
Opintojakoon liittyy käytännönläheinen työelämäprojekti. 3 op.

Ilmoittautumisaika

07.11.2022 - 18.11.2022

Ajoitus

09.01.2023 - 30.04.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö

Toimipiste

Mikkelin kampus

Opetuskielet
  • Englanti
  • Suomi
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettaja
  • Hanna Ukkola
  • Natalia Kushcheva
Vastuuopettaja

Hanna Ukkola

Ryhmät
  • MRMI21KV
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
  • MRMI20SP
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivätoteutus
  • MRKT20SV
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
  • MRMI20KP
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivätoteutus
  • MRMI20SV
    Matkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus

Tavoitteet

Laajennat asiakaskokemuksen ymmärrystä palvelujen tuottamisessa
Osaat tuottaa henkilökohtaisia palveluja asiakasymmärryksen näkökulmasta
Osaat mitata ja arvioida asiakaskokemuksen onnistumista

Sisältö

Miten palveluja voidaan henkilökohtaistaa?
Miten asiakaskokemusta voidaan kehittää palvelujen tuotannossa?
Miten asiakaskokemusta voidaan mitata?
Opintojakoon liittyy käytännönläheinen työelämäprojekti. 3 op.

Opiskelumateriaali

Learnissä oleva materiaali.
Tarkempi kirjallisuus ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:

Opintojaksoon sisältyy lähiopetusta ja verkko-opetusta, mahdollisia vierailuita/vierailijoita ja itsenäistä tai pienryhmässä työskentelyä.
Lähitunneilla, vierailuilla ja vierailijoiden luennoilla perehdytään asiakaskokemuksen ymmärtämiseen palvelujen tuottamisessa ja mitä tarkoitetaan palveluiden henkilökohtaistamisella. Opintojaksolla opitaan myös miten asiakaskokemusta voidaan mitata ja arvioida.

Opintojakson suoritusvaatimuksena on osallistuminen luennoille ja perehtyminen opintojakson teemoihin. Jokainen opiskelija tekee myös oppimistehtäviä, jotka on kytketty opintojakson teorialuentoihin ja ajankohtaisiin aiheisiin.

Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet restonomin ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajien kanssa.

Opintojakso on myös mahdollista tehdä itsenäisesti verkko-opintoina.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson teemat kytkeytyvät toimialaan ja toimialan työpaikkoihin, joita hyödynnetään opintojaksolla tietolähteinä ja mahdollisina oppimistehtävinä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksoon ei sisälly tenttiä.

Opiskelijan työmäärä

135 h

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson opetuskieli englanti ja suomi.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija osaa
käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti.
työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia.
arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa.
valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.
edistää tiimin tavoitteellista toimintaa.
soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa.