Siirry suoraan sisältöön

AsiakaskokemusLaajuus (5 op)

Tunnus: DM00EA38

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Osaat tunnistaa ja arvioida asiakaspersoonien merkityksen asiakaskokemuksen kehittämisen perustana.
Osaat määritellä ja arvioida asiakaskokemuksen muodostumiseen vaikuttavia tekijöitä ja tunnistaa niitä käytännössä.
Osaat mitata, analysoida ja kehittää asiakaskokemusta.

Sisältö

Miten eri asiakaspersoonien arvostukset vaikuttavat asiakaskokemukseen?
Miten ja mistä eri tekijöistä asiakaskokemus muodostuu?
Miten asiakaskokemusta mitataan?
Miten asiakaskokemusta kehitetään?

Esitietovaatimukset

alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen

Oppimateriaalit

Strateginen muutosjohtaminen digiympäristössä 5 op
Markkinointi digitaalisissa kanavissa 5 op
Asiakashankinta ja myynti 5 op
Sisältömarkkinointi 5 op

Ilmoittautumisaika

08.01.2024 - 28.01.2024

Ajoitus

19.02.2024 - 14.04.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 40

Opettaja
  • Heli Kesämaa
  • Marja-Leena Koskinen
Vastuuopettaja

Heli Kesämaa

Ryhmät
  • DMMI24KY
    Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus (ylempi amk)

Tavoitteet

Osaat tunnistaa ja arvioida asiakaspersoonien merkityksen asiakaskokemuksen kehittämisen perustana.
Osaat määritellä ja arvioida asiakaskokemuksen muodostumiseen vaikuttavia tekijöitä ja tunnistaa niitä käytännössä.
Osaat mitata, analysoida ja kehittää asiakaskokemusta.

Sisältö

Miten eri asiakaspersoonien arvostukset vaikuttavat asiakaskokemukseen?
Miten ja mistä eri tekijöistä asiakaskokemus muodostuu?
Miten asiakaskokemusta mitataan?
Miten asiakaskokemusta kehitetään?

Opiskelumateriaali

Opintojaksolla aihetta (asiakaskokemus) tarkastellaan digimarkkinoinnin näkökulmasta
Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, luentoja Teamsissa, tutkimusartikkeleita ja muuta materiaalia
Soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon (esim. asiakaspersoonat, asiakaskokemuksen tekijät, mittaaminen ja kehittäminen omassa organisaatiossa).

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso suoritetaan verkko-opiskeluna annetun aikataulun mukaisesti.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät).

Tentit ja muut määräajat

Aloitusinfo Teamsissa 20.2. klo 14 - 14.45

Opiskelijan työmäärä

5 op työmäärä = noin 135 h itsenäistä työskentelyä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opettajat
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi

Learn-alusta avautuu automaattisesti niille opiskelijoille, jotka on hyväksytty opintojaksolle.

Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen

Ilmoittautumisaika

06.04.2023 - 21.04.2023

Ajoitus

21.08.2023 - 15.10.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus (ylempi amk)
Opettaja
  • Heli Kesämaa
  • Marja-Leena Koskinen
Vastuuopettaja

Heli Kesämaa

Ryhmät
  • DMMI23KY
    Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus, ylempi amk

Tavoitteet

Osaat tunnistaa ja arvioida asiakaspersoonien merkityksen asiakaskokemuksen kehittämisen perustana.
Osaat määritellä ja arvioida asiakaskokemuksen muodostumiseen vaikuttavia tekijöitä ja tunnistaa niitä käytännössä.
Osaat mitata, analysoida ja kehittää asiakaskokemusta.

Sisältö

Miten eri asiakaspersoonien arvostukset vaikuttavat asiakaskokemukseen?
Miten ja mistä eri tekijöistä asiakaskokemus muodostuu?
Miten asiakaskokemusta mitataan?
Miten asiakaskokemusta kehitetään?

Opiskelumateriaali

Opintojaksolla aihetta (asiakaskokemus) tarkastellaan digimarkkinoinnin näkökulmasta
Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, luentoja Teamsissa, tutkimusartikkeleita ja muuta materiaalia
Soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon (esim. asiakaspersoonat, asiakaskokemuksen tekijät, mittaaminen ja kehittäminen omassa organisaatiossa)

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso suoritetaan verkko-opintoina.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät).

Tentit ja muut määräajat

Opintojakson aloitus Teamsissa 22.8.23 klo 15.30 - 16.30.

Teams-luentoja
- 30.8. klo 15.30 - 16.30
- 31.8. klo 15.30 - 16.30
- 4.9. klo 15.30 - 16.30
- 6.9. klo 15.30 - 16.30

Lähipäivä Mikkelin kampuksella 10.10.23 klo 10 - 16 (yhteinen päivä opintojaksojen Sisältömarkkinointi ja Tutkimuksellinen kehittäminen liiketoiminnassa kanssa).

Opintojakso suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti. Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.

Opiskelijan työmäärä

5 op työmäärä = noin 135 h itsenäistä työskentelyä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opettajat
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi

Learn-alusta avautuu automaattisesti niille opiskelijoille, jotka on hyväksytty opintojaksolle.

Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen

Ilmoittautumisaika

06.04.2022 - 22.04.2022

Ajoitus

19.09.2022 - 27.11.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

E-kampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus (ylempi amk)
Opettaja
  • Heli Kesämaa
  • Marja-Leena Koskinen
Vastuuopettaja

Heli Kesämaa

Ryhmät
  • DMMI22KY
    Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus (ylempi amk)

Tavoitteet

Osaat tunnistaa ja arvioida asiakaspersoonien merkityksen asiakaskokemuksen kehittämisen perustana.
Osaat määritellä ja arvioida asiakaskokemuksen muodostumiseen vaikuttavia tekijöitä ja tunnistaa niitä käytännössä.
Osaat mitata, analysoida ja kehittää asiakaskokemusta.

Sisältö

Miten eri asiakaspersoonien arvostukset vaikuttavat asiakaskokemukseen?
Miten ja mistä eri tekijöistä asiakaskokemus muodostuu?
Miten asiakaskokemusta mitataan?
Miten asiakaskokemusta kehitetään?

Opiskelumateriaali

- Opintojaksolla aihetta (asiakaskokemus) tarkastellaan digimarkkinoinnin näkökulmasta
- Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, luentoja Teamsissa, tutkimusartikkeleita ja muuta materiaalia
- Soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon (esim. asiakaspersoonat, asiakaskokemuksen tekijät, mittaaminen ja kehittäminen omassa organisaatiossa)

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät).

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti. Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa. Opintojakso alkaa 19.9. ja päättyy 27.11.22.

Opiskelijan työmäärä

5 op työmäärä = noin 135 h itsenäistä työskentelyä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opettajat
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi

Learn-alusta avautuu automaattisesti 19.9.2022 niille opiskelijoille, jotka ovat ilmoittautuneet opintojaksolle.

Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen