Pedagoginen kehittäminen nuorisokasvatuksessaLaajuus (5 op)
Tunnus: NK00DV08
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Osaat jäsentää nuorisokasvatuksen kenttää pedagogisena toimintaympäristönä.
Osaat käyttää pedagogisesti jäsentäviä käsitteitä asiantuntevasti.
Tunnistat nuoriso- ja järjestötyössä pedagogisia ja ohjauksellisia kehittämiskohteita ja osaat esittää niihin teoriapohjaisia soveltavia ratkaisuja.
Sisältö
Miten nuorisokasvatuksen kenttää voi jäsentää pedagogisena ympäristönä?
Millaisia pedagogisia ja ohjauksellisia menetelmiä nuorisokasvatuksen kentällä voidaan hyödyntää?
Miten nuorisokasvatusta voidaan kehittää pedagogisesti?
Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ajoitus
13.01.2025 - 30.05.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Nuorisokasvatuksen johtamisen ja kehittämisen koulutus (ylempi amk)
Opettaja
- Sari Miettinen
Vastuuopettaja
Sari Miettinen
Ryhmät
-
NKMI24SYNuorisokasvatuksen johtaminen ja kehittäminen, ylempi amk
Tavoitteet
Osaat jäsentää nuorisokasvatuksen kenttää pedagogisena toimintaympäristönä.
Osaat käyttää pedagogisesti jäsentäviä käsitteitä asiantuntevasti.
Tunnistat nuoriso- ja järjestötyössä pedagogisia ja ohjauksellisia kehittämiskohteita ja osaat esittää niihin teoriapohjaisia soveltavia ratkaisuja.
Sisältö
Miten nuorisokasvatuksen kenttää voi jäsentää pedagogisena ympäristönä?
Millaisia pedagogisia ja ohjauksellisia menetelmiä nuorisokasvatuksen kentällä voidaan hyödyntää?
Miten nuorisokasvatusta voidaan kehittää pedagogisesti?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alussa. Tarvittava opiskelumateriaali löytyy opintojakson verkkoalustalta. Lisäksi opiskelija etsii itse materiaalia tehtävien suorittamiseen.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakso suoritetaan osallistumalla lukujärjestyksen mukaisesti opetukseen verkossa teamsin välityksellä. Opetus koostuu opettajan luennoista sekä itsenäisesti ja pienryhmissä toteutettavista harjoitteista. Harjoitteet kytkeytyvät kiinteästi työelämään.
Opiskelija saa palautetta harjoitteista opettajalta ja toisilta opiskelijoilta.
Jos opiskelijalla on entuudestaan pedagogisia ja ohjauksen opintoja, opintojakson pystyy suorittamaan vaihtoehtoisella tavalla ja osittaisella osaamisen tunnistamisella.
TKI ja työelämäyhteistyö
Tehtävät linkittyvät kiinteästi opiskelijan omiin työelämäkontakteihin. Jos opiskelijalla ei ole työlämäkontkateja, tehtävät linkitetään annettuihin työelämäkontakteihin. Mahdollisuus mm. yhdistää tehtäviä Nuorisoalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Juvenian hankkeisiin.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintjaksolla tehdään tehtäviä pitkin lukukautta. Arvioitava isompi työelämään linkittyvä tehtävä tehdään opintojakson viimeiselle kerralle, jossa se esitetään toisille opiskelijoille. Tehtävästä annetaan vertaispalautetta.
Kansainvälinen yhteistyö
Opiskelijan on mahdollista kytkeä opintojakson tehtäviä myös kansainvälisiin yhteyksiin.
Opiskelijan työmäärä
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä.
Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelumenetelmistä ja aiemmasta osaamisesta.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Osaamisen arviointi perustuu opintojakson lopuksi tehtävään tehtävään, joka tehdään kirjallisena ja esitetään suullisesti.
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
08.01.2024 - 31.05.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Nuorisokasvatuksen johtamisen ja kehittämisen koulutus (ylempi amk)
Opettaja
- Sari Miettinen
Vastuuopettaja
Sari Miettinen
Ryhmät
-
NKMI23SVYNuorisokasvatuksen johtaminen ja kehittäminen, ylempi amk
Tavoitteet
Osaat jäsentää nuorisokasvatuksen kenttää pedagogisena toimintaympäristönä.
Osaat käyttää pedagogisesti jäsentäviä käsitteitä asiantuntevasti.
Tunnistat nuoriso- ja järjestötyössä pedagogisia ja ohjauksellisia kehittämiskohteita ja osaat esittää niihin teoriapohjaisia soveltavia ratkaisuja.
Sisältö
Miten nuorisokasvatuksen kenttää voi jäsentää pedagogisena ympäristönä?
Millaisia pedagogisia ja ohjauksellisia menetelmiä nuorisokasvatuksen kentällä voidaan hyödyntää?
Miten nuorisokasvatusta voidaan kehittää pedagogisesti?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali löytyy learn- oppimisalustalta. Tämä lisäksi opiskelija etsii itse relevanttia lähteistöä oppimistehtävänsä tueksi.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Suomeksi
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opetus toteutetaan kolmena intensiivilähipäivänä, joista keskimmäinen toteutetaan verkkovälitteisesti. Lähipäivien välillä työstetään itsenäinen kehittämistehtävä ja uramentorointiprosessi.
Opintojakso on mahdollista suorittaa verkkokurssina. Tehtävät ja materiaali sekä kirjalistat löytyvät learn-alustalta
Avaimen learn-alustalle saa vastuuopettajalta.
Kumpikin vaihtoehto integroituu vahvasti työelämään.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakso integroituu vahvasti työöelämään. Opintojaksolla toteutetaan kehittämishanke omaan työyhteisöön tai muuhun omavalintaiseen yhteisöön.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Opiskelijan työmäärä
135 h tuntia opiskelijan työtä, josta lähiopetusta kampuksella 16 tuntia ja verkossa 4 tuntia.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opettajan suorittamia arviointi kehittämistehtävän pohjalta.
Itsearviointi
Ilmoittautumisaika
07.11.2022 - 18.11.2022
Ajoitus
09.01.2023 - 31.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Nuorisokasvatuksen johtamisen ja kehittämisen koulutus (ylempi amk)
Opettaja
- Sari Miettinen
Vastuuopettaja
Sari Miettinen
Ryhmät
-
NKMI22SYNuorisokasvatuksen johtaminen ja kehittäminen, ylempi amk
Tavoitteet
Osaat jäsentää nuorisokasvatuksen kenttää pedagogisena toimintaympäristönä.
Osaat käyttää pedagogisesti jäsentäviä käsitteitä asiantuntevasti.
Tunnistat nuoriso- ja järjestötyössä pedagogisia ja ohjauksellisia kehittämiskohteita ja osaat esittää niihin teoriapohjaisia soveltavia ratkaisuja.
Sisältö
Miten nuorisokasvatuksen kenttää voi jäsentää pedagogisena ympäristönä?
Millaisia pedagogisia ja ohjauksellisia menetelmiä nuorisokasvatuksen kentällä voidaan hyödyntää?
Miten nuorisokasvatusta voidaan kehittää pedagogisesti?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali löytyy learn- oppimisalustalta. Tämä lisäksi opiskelija etsii itse relevanttia lähteistöä oppimistehtävänsä tueksi.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Suomeksi
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opetus toteutetaan kolmena intensiivilähipäivänä. Lähipäivien välillä työstetään itsenäinen kehittämistehtävä ja uramentorointiprosessi.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa verkkokurssina. Tehtävät ja materiaali sekä kirjalistat löytyvät learn-alustalta
Avaimen learn-alustalle saa vastuuopettajalta.
Työelämäään integroitu väylä: Ota yhteyttä opettajaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla toteutetaan kehittämishanke omaan työyhteisöön tai muuhun omavalintaiseen yhteisöön.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Opiskelijan työmäärä
135 h tuntia opiskelijan työtä, josta lähiopetusta kampuksella 16 tuntia ja verkossa 4 tuntia.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opettajan suorittamia arviointi kehittämistehtävän pohjalta.
Itsearviointi
Ilmoittautumisaika
08.11.2021 - 21.11.2021
Ajoitus
10.01.2022 - 31.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Nuorisokasvatuksen johtamisen ja kehittämisen koulutus (ylempi amk)
Opettaja
- Sari Miettinen
Vastuuopettaja
Sari Miettinen
Ryhmät
-
NKMI21SYNuorisokasvatuksen johtaminen ja kehittäminen, ylempi amk
Tavoitteet
Osaat jäsentää nuorisokasvatuksen kenttää pedagogisena toimintaympäristönä.
Osaat käyttää pedagogisesti jäsentäviä käsitteitä asiantuntevasti.
Tunnistat nuoriso- ja järjestötyössä pedagogisia ja ohjauksellisia kehittämiskohteita ja osaat esittää niihin teoriapohjaisia soveltavia ratkaisuja.
Sisältö
Miten nuorisokasvatuksen kenttää voi jäsentää pedagogisena ympäristönä?
Millaisia pedagogisia ja ohjauksellisia menetelmiä nuorisokasvatuksen kentällä voidaan hyödyntää?
Miten nuorisokasvatusta voidaan kehittää pedagogisesti?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali löytyy learn- oppimisalustalta. Tämä lisäksi opiskelija etsii itsen relevanttia lähteistöä oppimistehtävänsä tueksi.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Suomeksi
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opetus toteutetaan kolmena intensiivilähipäivänä. Lähipäivien välillä työstetään itsenäinen kehittämistehtävä ja uramentorointiprosessi.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso on mahdollista suorittaa verkkokurssina. Tehtävät ja materiaali sekä kirjalistat löytyvät learn-alustalta
Avaimen learn-alustalle saa vastuuopettajalta.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Opintojakson voi suorittaa työstämällä itsenäisen teoriatehtävän ja integroimalla kehittämistehtävän työelämään. Lisätietoja saa vastuuopettajalta.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla toteutetaan kehittämishanke omaan työyhteisöön tai muuhun omavalintaiseen yhteisöön.
Opiskelijan työmäärä
135 h tuntia opiskelijan työtä, josta lähiopetusta 24 h.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opettajan suorittamia arviointi kehittämistehtävän pohjalta.
Itsearviointi