Raportointi ja akateeminen kirjoittaminenLaajuus (5 op)
Tunnus: GD00DL25
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- englanti
Vastuuhenkilö
- Leena Muotio
- Suvi Pylvänen
Osaamistavoitteet
Voit luovasti ja kriittisesti soveltaa tietosi suunnitteluprosessissa.
Voit asettaa tavoitteet, tutkimuskysymykset ja viitekehyksen projektillesi.
Voit valita sovellettavat tutkimusmenetelmät projektiin.
Voit luoda esseen viitteillä ja ymmärtää akateemista kirjoitustyyliä.
Opit suorittamaan kirjallisuusarviointeja.
Sisältö
Kuinka kuvata projektin kehitystä?
Kuinka raportoida (tutkimus, kehitysprosessi ja tulokset) ja käyttää vaadittuja liitteitä?
Kuinka kirjoittaa peliteoriaan liittyviä esseitä?
Ilmoittautumisaika
07.04.2025 - 21.04.2025
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 23
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Ksenia Visser
- Suvi Pylvänen
Ryhmät
-
GDKV23KMGame design, part-time studies
Tavoitteet
Voit luovasti ja kriittisesti soveltaa tietosi suunnitteluprosessissa.
Voit asettaa tavoitteet, tutkimuskysymykset ja viitekehyksen projektillesi.
Voit valita sovellettavat tutkimusmenetelmät projektiin.
Voit luoda esseen viitteillä ja ymmärtää akateemista kirjoitustyyliä.
Opit suorittamaan kirjallisuusarviointeja.
Sisältö
Kuinka kuvata projektin kehitystä?
Kuinka raportoida (tutkimus, kehitysprosessi ja tulokset) ja käyttää vaadittuja liitteitä?
Kuinka kirjoittaa peliteoriaan liittyviä esseitä?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali on LEARN-alaustalla.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opiskelu aikataulun mukaisesti.
TKI ja työelämäyhteistyö
TKI-projekti kehittää TKI-taidot jotka ovat tärkeitä työelämässä ja tukee opinnäytetyönkirjoittamista.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Aikatalu tehtävien palautukselle on LEARNissa.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojaksolla tehdään tutkimussuunnitelma ja kirjoitetaan asiantuntija-artikkeli, joka mahdollistaa syventämisen valittuun aiheeseen. Opintojakso on osa 3. vuoden projektia ja se johdattaa opinnäytetyöprosessiin.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Xamkin arviointikehikon mukaan
Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ajoitus
01.01.2025 - 30.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 22
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Ksenia Visser
- Suvi Pylvänen
Ryhmät
-
GDKV22SPGame design, full-time studies
Tavoitteet
Voit luovasti ja kriittisesti soveltaa tietosi suunnitteluprosessissa.
Voit asettaa tavoitteet, tutkimuskysymykset ja viitekehyksen projektillesi.
Voit valita sovellettavat tutkimusmenetelmät projektiin.
Voit luoda esseen viitteillä ja ymmärtää akateemista kirjoitustyyliä.
Opit suorittamaan kirjallisuusarviointeja.
Sisältö
Kuinka kuvata projektin kehitystä?
Kuinka raportoida (tutkimus, kehitysprosessi ja tulokset) ja käyttää vaadittuja liitteitä?
Kuinka kirjoittaa peliteoriaan liittyviä esseitä?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali on LEARN-alaustalla.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opiskelu aikataulun mukaisesti.
TKI ja työelämäyhteistyö
TKI-projekti kehittää TKI-taidot jotka ovat tärkeitä työelämässä ja tukee opinnäytetyönkirjoittamista.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Aikatalu tehtävien palautukselle on LEARNissa.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijat työskentelevät ryhmissä.
Kurssiin kuuluu yhteiset ryhmätapaamiset sekä ryhmäkohtaiset tuutorointiajat.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojaksolla tehdään tutkimussuunnitelma ja kirjoitetaan asiantuntija-artikkeli, joka mahdollistaa syventämisen valittuun aiheeseen. Opintojakso on osa 3. vuoden projektia ja se johdattaa opinnäytetyöprosessiin.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Xamkin arviointikehikon mukaan
Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Ksenia Visser
- Suvi Pylvänen
Vastuuopettaja
Ksenia Visser
Ryhmät
-
GDKV22KMGame design, part-time studies
Tavoitteet
Voit luovasti ja kriittisesti soveltaa tietosi suunnitteluprosessissa.
Voit asettaa tavoitteet, tutkimuskysymykset ja viitekehyksen projektillesi.
Voit valita sovellettavat tutkimusmenetelmät projektiin.
Voit luoda esseen viitteillä ja ymmärtää akateemista kirjoitustyyliä.
Opit suorittamaan kirjallisuusarviointeja.
Sisältö
Kuinka kuvata projektin kehitystä?
Kuinka raportoida (tutkimus, kehitysprosessi ja tulokset) ja käyttää vaadittuja liitteitä?
Kuinka kirjoittaa peliteoriaan liittyviä esseitä?
Opiskelumateriaali
Material on Learn
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkoon perustuva oppimisreitti
Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.
Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja
Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.
Työperusteinen oppimisreitti
Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys, jossa jaat osaamisesi myös muulle luokalle.
TKI ja työelämäyhteistyö
The course is related to the game project the group is making.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelijan tuottamat raportti ryhmässä
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
01.01.2024 - 30.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Ksenia Visser
- Suvi Pylvänen
Vastuuopettaja
Ksenia Visser
Ryhmät
-
GDKV21SPGame design, full-time studies
Tavoitteet
Voit luovasti ja kriittisesti soveltaa tietosi suunnitteluprosessissa.
Voit asettaa tavoitteet, tutkimuskysymykset ja viitekehyksen projektillesi.
Voit valita sovellettavat tutkimusmenetelmät projektiin.
Voit luoda esseen viitteillä ja ymmärtää akateemista kirjoitustyyliä.
Opit suorittamaan kirjallisuusarviointeja.
Sisältö
Kuinka kuvata projektin kehitystä?
Kuinka raportoida (tutkimus, kehitysprosessi ja tulokset) ja käyttää vaadittuja liitteitä?
Kuinka kirjoittaa peliteoriaan liittyviä esseitä?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali on LEARN-alaustalla.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Suomeksi
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opiskelu verkko-opintojakson aikataulun mukaisesti.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Työhön integroitu oppimisväylä on mahdollinen, jos työtehtävissäsi voit kehittää opintojakson tavoitteissa ja sisällöissä mainittua osaamista. Ota opintojakson opettajaan yhteyttä hyvissä ajoin ennen opintojakson alkua sen määrittämiseksi
· onko työhön integroitu oppimisväylä omassa työtehtävässäsi mahdollinen
· millaisia näyttöjä osaamisestasi sinun on mahdollista antaa
· mitä opintojakson osia sinun tulee mahdollisesti suorittaa sen lisäksi opetukseen osallistuen
Työhön integroitu oppimisväylä:
Opiskelu verkko-opintojakson toteutusajan sisällä nopeutetusti; ota yhteyttä opettajaan.
TKI ja työelämäyhteistyö
TKI-projekti kehittää TKI-taidot jotka ovat tärkeitä työelämässä ja tukee opinnäytetyönkirjoittamista.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Aikatalu tehtävien palautukselle on LEARNissa.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojaksolla tehdään tutkimussuunnitelma ja kirjoitetaan asiantuntija-artikkeli, joka mahdollistaa syventämisen valittuun aiheeseen. Opintojakso on osa 3. vuoden projektia ja se johdattaa opinnäytetyöprosessiin.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Xamkin arviointikehikon mukaan
Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 21.04.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Ksenia Visser
- Maarit Kalmakurki
Vastuuopettaja
Ksenia Visser
Ryhmät
-
GDKV21KMGame design, part-time studies
Tavoitteet
Voit luovasti ja kriittisesti soveltaa tietosi suunnitteluprosessissa.
Voit asettaa tavoitteet, tutkimuskysymykset ja viitekehyksen projektillesi.
Voit valita sovellettavat tutkimusmenetelmät projektiin.
Voit luoda esseen viitteillä ja ymmärtää akateemista kirjoitustyyliä.
Opit suorittamaan kirjallisuusarviointeja.
Sisältö
Kuinka kuvata projektin kehitystä?
Kuinka raportoida (tutkimus, kehitysprosessi ja tulokset) ja käyttää vaadittuja liitteitä?
Kuinka kirjoittaa peliteoriaan liittyviä esseitä?
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
07.11.2022 - 18.11.2022
Ajoitus
01.01.2023 - 01.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Ksenia Visser
- Maarit Kalmakurki
Vastuuopettaja
Ksenia Visser
Ryhmät
-
GDKV20SPGame design, full-time studies
Tavoitteet
Voit luovasti ja kriittisesti soveltaa tietosi suunnitteluprosessissa.
Voit asettaa tavoitteet, tutkimuskysymykset ja viitekehyksen projektillesi.
Voit valita sovellettavat tutkimusmenetelmät projektiin.
Voit luoda esseen viitteillä ja ymmärtää akateemista kirjoitustyyliä.
Opit suorittamaan kirjallisuusarviointeja.
Sisältö
Kuinka kuvata projektin kehitystä?
Kuinka raportoida (tutkimus, kehitysprosessi ja tulokset) ja käyttää vaadittuja liitteitä?
Kuinka kirjoittaa peliteoriaan liittyviä esseitä?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali on LEARN-alaustalla.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Aikatalu tehtävien palautukselle on LEARNissa.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojaksolla harjoitellaan 12-kohtainen tutkimussuunnitelma ja kirjoitetaan 3. vuoden projektin tutkielma. Opintojakso on osa 3. vuoden projektia ja se johdattaa opinnäytetyöprosessiin.
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
06.04.2022 - 22.04.2022
Ajoitus
23.09.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Ksenia Visser
- Maarit Kalmakurki
Vastuuopettaja
Leena Muotio
Ryhmät
-
GDKV20KMGame design, part-time studies
Tavoitteet
Voit luovasti ja kriittisesti soveltaa tietosi suunnitteluprosessissa.
Voit asettaa tavoitteet, tutkimuskysymykset ja viitekehyksen projektillesi.
Voit valita sovellettavat tutkimusmenetelmät projektiin.
Voit luoda esseen viitteillä ja ymmärtää akateemista kirjoitustyyliä.
Opit suorittamaan kirjallisuusarviointeja.
Sisältö
Kuinka kuvata projektin kehitystä?
Kuinka raportoida (tutkimus, kehitysprosessi ja tulokset) ja käyttää vaadittuja liitteitä?
Kuinka kirjoittaa peliteoriaan liittyviä esseitä?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali on LEARN-alaustalla.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Aikatalu tehtävien palautukselle on LEARNissa.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojaksolla harjoitellaan 12-kohtainen tutkimussuunnitelma ja kirjoitetaan 3. vuoden projektin tutkielma. Opintojakso on osa 3. vuoden projektia ja se johdattaa opinnäytetyöprosessiin.
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
06.04.2022 - 22.04.2022
Ajoitus
23.09.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Ksenia Visser
- Maarit Kalmakurki
Vastuuopettaja
Leena Muotio
Ryhmät
-
GDKV19SPGame design, full-time studies
Tavoitteet
Voit luovasti ja kriittisesti soveltaa tietosi suunnitteluprosessissa.
Voit asettaa tavoitteet, tutkimuskysymykset ja viitekehyksen projektillesi.
Voit valita sovellettavat tutkimusmenetelmät projektiin.
Voit luoda esseen viitteillä ja ymmärtää akateemista kirjoitustyyliä.
Opit suorittamaan kirjallisuusarviointeja.
Sisältö
Kuinka kuvata projektin kehitystä?
Kuinka raportoida (tutkimus, kehitysprosessi ja tulokset) ja käyttää vaadittuja liitteitä?
Kuinka kirjoittaa peliteoriaan liittyviä esseitä?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali on LEARN-alaustalla.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Aikatalu tehtävien palautukselle on LEARNissa.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojaksolla harjoitellaan 12-kohtainen tutkimussuunnitelma ja kirjoitetaan 3. vuoden projektin tutkielma. Opintojakso on osa 3. vuoden projektia ja se johdattaa opinnäytetyöprosessiin.
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
08.11.2021 - 21.11.2021
Ajoitus
17.01.2022 - 31.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Ksenia Visser
- Suvi Pylvänen
- Maarit Kalmakurki
Vastuuopettaja
Leena Muotio
Ryhmät
-
GDKV19KMGame design, part-time studies
Tavoitteet
Voit luovasti ja kriittisesti soveltaa tietosi suunnitteluprosessissa.
Voit asettaa tavoitteet, tutkimuskysymykset ja viitekehyksen projektillesi.
Voit valita sovellettavat tutkimusmenetelmät projektiin.
Voit luoda esseen viitteillä ja ymmärtää akateemista kirjoitustyyliä.
Opit suorittamaan kirjallisuusarviointeja.
Sisältö
Kuinka kuvata projektin kehitystä?
Kuinka raportoida (tutkimus, kehitysprosessi ja tulokset) ja käyttää vaadittuja liitteitä?
Kuinka kirjoittaa peliteoriaan liittyviä esseitä?
Opiskelumateriaali
Opiskelumateriaali on LEARN-alaustalla.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Aikatalu tehtävien palautukselle on LEARNissa.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojaksolla harjoitellaan 12-kohtainen tutkimussuunnitelma ja kirjoitetaan 3. vuoden projektin tutkielma. Opintojakso on osa 3. vuoden projektia ja se johdattaa opinnäytetyöprosessiin.
Arviointiasteikko
1-5