Konseptitaide ja digitaalinen maalausLaajuus (5 op)
Tunnus: GD00CU05
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- englanti
Vastuuhenkilö
- Sarah-Jane Leavey
Osaamistavoitteet
Olet hankkinut digitaalisen maalauksen välitaitoja sekä teoriassa että käytännössä.
Olet kehittänyt taitojasi piirtämällä käsin ja digitaalisesti.
Ymmärrät konseptitaiteilijan roolin peliteollisuudessa ja heidän työnkulunsa.
Voit luoda konseptipiirroksia ja avaintaidetta kertoaksesi peli-idean tai tarinan.
Osaat hyödyntää käsikirjoitusta tai pelisuunnitteluasiakirjaa ja visualisoida hahmo-, ympäristö-, ajoneuvo- tai muita peleissä tarvittavia elementtejä ja objekteja.
Sisältö
Mikä on konseptitaiteen työnkulku?
Mikä on konseptitaiteilijan rooli pelisuunnittelussa?
Kuinka luoda konseptitaidetta ja digitaalisia maalauksia?
Kuinka luoda omia digitaalisia siveltimiä?
Kuinka luoda hahmotutkimuksia ja ympäristöluonnoksia tuotantoryhmälle?
Kuinka käyttää perspektiiviä ja valaistusta avaintaiteen luomiseen?
Edeltävä osaaminen
Required studies of Drawing and painting, Composition and colour, Character and environment design, or equivalent skills.
Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ajoitus
01.01.2025 - 30.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 22
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Nicholas Sweetman
Ryhmät
-
GDKV24KMGame design, part-time studies
Tavoitteet
Olet hankkinut digitaalisen maalauksen välitaitoja sekä teoriassa että käytännössä.
Olet kehittänyt taitojasi piirtämällä käsin ja digitaalisesti.
Ymmärrät konseptitaiteilijan roolin peliteollisuudessa ja heidän työnkulunsa.
Voit luoda konseptipiirroksia ja avaintaidetta kertoaksesi peli-idean tai tarinan.
Osaat hyödyntää käsikirjoitusta tai pelisuunnitteluasiakirjaa ja visualisoida hahmo-, ympäristö-, ajoneuvo- tai muita peleissä tarvittavia elementtejä ja objekteja.
Sisältö
Mikä on konseptitaiteen työnkulku?
Mikä on konseptitaiteilijan rooli pelisuunnittelussa?
Kuinka luoda konseptitaidetta ja digitaalisia maalauksia?
Kuinka luoda omia digitaalisia siveltimiä?
Kuinka luoda hahmotutkimuksia ja ympäristöluonnoksia tuotantoryhmälle?
Kuinka käyttää perspektiiviä ja valaistusta avaintaiteen luomiseen?
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Kurssi on pääosin verkossa. Luennot ovat vain ryhmän kontaktipäivinä.
Jos sinulla on vastaava aiempi opintosuoritus (ts. korkeakoulutasoinen kurssisuoritus), olet opiskellut vuoden esim. kansanopistossa ja sinulla on työnäytteet esitettävissä tai sinulla on kurssia tasoa vastaava tai ylittävä osaaminen esim. työkokemuksen kautta ja portfolio esiteltävissä voit halutessasi pyrkiä hyväksilukemaan kurssin. Tästä on kuitenkin ensin keskusteltava kurssin opettajan kanssa.
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Required studies of Drawing and painting, Composition and colour, Character and environment design, or equivalent skills.
Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Sarah-Jane Leavey
Vastuuopettaja
Sarah-Jane Leavey
Ryhmät
-
GDKV23SPGame design, full-time studies
Tavoitteet
Olet hankkinut digitaalisen maalauksen välitaitoja sekä teoriassa että käytännössä.
Olet kehittänyt taitojasi piirtämällä käsin ja digitaalisesti.
Ymmärrät konseptitaiteilijan roolin peliteollisuudessa ja heidän työnkulunsa.
Voit luoda konseptipiirroksia ja avaintaidetta kertoaksesi peli-idean tai tarinan.
Osaat hyödyntää käsikirjoitusta tai pelisuunnitteluasiakirjaa ja visualisoida hahmo-, ympäristö-, ajoneuvo- tai muita peleissä tarvittavia elementtejä ja objekteja.
Sisältö
Mikä on konseptitaiteen työnkulku?
Mikä on konseptitaiteilijan rooli pelisuunnittelussa?
Kuinka luoda konseptitaidetta ja digitaalisia maalauksia?
Kuinka luoda omia digitaalisia siveltimiä?
Kuinka luoda hahmotutkimuksia ja ympäristöluonnoksia tuotantoryhmälle?
Kuinka käyttää perspektiiviä ja valaistusta avaintaiteen luomiseen?
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Required studies of Drawing and painting, Composition and colour, Character and environment design, or equivalent skills.
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
01.01.2024 - 30.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Sarah-Jane Leavey
Vastuuopettaja
Sarah-Jane Leavey
Ryhmät
-
GDKV23KMGame design, part-time studies
Tavoitteet
Olet hankkinut digitaalisen maalauksen välitaitoja sekä teoriassa että käytännössä.
Olet kehittänyt taitojasi piirtämällä käsin ja digitaalisesti.
Ymmärrät konseptitaiteilijan roolin peliteollisuudessa ja heidän työnkulunsa.
Voit luoda konseptipiirroksia ja avaintaidetta kertoaksesi peli-idean tai tarinan.
Osaat hyödyntää käsikirjoitusta tai pelisuunnitteluasiakirjaa ja visualisoida hahmo-, ympäristö-, ajoneuvo- tai muita peleissä tarvittavia elementtejä ja objekteja.
Sisältö
Mikä on konseptitaiteen työnkulku?
Mikä on konseptitaiteilijan rooli pelisuunnittelussa?
Kuinka luoda konseptitaidetta ja digitaalisia maalauksia?
Kuinka luoda omia digitaalisia siveltimiä?
Kuinka luoda hahmotutkimuksia ja ympäristöluonnoksia tuotantoryhmälle?
Kuinka käyttää perspektiiviä ja valaistusta avaintaiteen luomiseen?
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Required studies of Drawing and painting, Composition and colour, Character and environment design, or equivalent skills.
Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 21.04.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Suvi Pylvänen
- Ivan Smirnov
- Kia Kosonen
- Sarah-Jane Leavey
Vastuuopettaja
Suvi Pylvänen
Ryhmät
-
GDKV22SPGame design, full-time studies
Tavoitteet
Olet hankkinut digitaalisen maalauksen välitaitoja sekä teoriassa että käytännössä.
Olet kehittänyt taitojasi piirtämällä käsin ja digitaalisesti.
Ymmärrät konseptitaiteilijan roolin peliteollisuudessa ja heidän työnkulunsa.
Voit luoda konseptipiirroksia ja avaintaidetta kertoaksesi peli-idean tai tarinan.
Osaat hyödyntää käsikirjoitusta tai pelisuunnitteluasiakirjaa ja visualisoida hahmo-, ympäristö-, ajoneuvo- tai muita peleissä tarvittavia elementtejä ja objekteja.
Sisältö
Mikä on konseptitaiteen työnkulku?
Mikä on konseptitaiteilijan rooli pelisuunnittelussa?
Kuinka luoda konseptitaidetta ja digitaalisia maalauksia?
Kuinka luoda omia digitaalisia siveltimiä?
Kuinka luoda hahmotutkimuksia ja ympäristöluonnoksia tuotantoryhmälle?
Kuinka käyttää perspektiiviä ja valaistusta avaintaiteen luomiseen?
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Required studies of Drawing and painting, Composition and colour, Character and environment design, or equivalent skills.
Ilmoittautumisaika
07.11.2022 - 18.11.2022
Ajoitus
01.01.2023 - 01.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Sarah-Jane Leavey
Ryhmät
-
GDKV22KMGame design, part-time studies
Tavoitteet
Olet hankkinut digitaalisen maalauksen välitaitoja sekä teoriassa että käytännössä.
Olet kehittänyt taitojasi piirtämällä käsin ja digitaalisesti.
Ymmärrät konseptitaiteilijan roolin peliteollisuudessa ja heidän työnkulunsa.
Voit luoda konseptipiirroksia ja avaintaidetta kertoaksesi peli-idean tai tarinan.
Osaat hyödyntää käsikirjoitusta tai pelisuunnitteluasiakirjaa ja visualisoida hahmo-, ympäristö-, ajoneuvo- tai muita peleissä tarvittavia elementtejä ja objekteja.
Sisältö
Mikä on konseptitaiteen työnkulku?
Mikä on konseptitaiteilijan rooli pelisuunnittelussa?
Kuinka luoda konseptitaidetta ja digitaalisia maalauksia?
Kuinka luoda omia digitaalisia siveltimiä?
Kuinka luoda hahmotutkimuksia ja ympäristöluonnoksia tuotantoryhmälle?
Kuinka käyttää perspektiiviä ja valaistusta avaintaiteen luomiseen?
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Required studies of Drawing and painting, Composition and colour, Character and environment design, or equivalent skills.
Ilmoittautumisaika
06.04.2022 - 22.04.2022
Ajoitus
28.10.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Sarah-Jane Leavey
Vastuuopettaja
Sarah-Jane Leavey
Ryhmät
-
GDKV21SPGame design, full-time studies
Tavoitteet
Olet hankkinut digitaalisen maalauksen välitaitoja sekä teoriassa että käytännössä.
Olet kehittänyt taitojasi piirtämällä käsin ja digitaalisesti.
Ymmärrät konseptitaiteilijan roolin peliteollisuudessa ja heidän työnkulunsa.
Voit luoda konseptipiirroksia ja avaintaidetta kertoaksesi peli-idean tai tarinan.
Osaat hyödyntää käsikirjoitusta tai pelisuunnitteluasiakirjaa ja visualisoida hahmo-, ympäristö-, ajoneuvo- tai muita peleissä tarvittavia elementtejä ja objekteja.
Sisältö
Mikä on konseptitaiteen työnkulku?
Mikä on konseptitaiteilijan rooli pelisuunnittelussa?
Kuinka luoda konseptitaidetta ja digitaalisia maalauksia?
Kuinka luoda omia digitaalisia siveltimiä?
Kuinka luoda hahmotutkimuksia ja ympäristöluonnoksia tuotantoryhmälle?
Kuinka käyttää perspektiiviä ja valaistusta avaintaiteen luomiseen?
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Required studies of Drawing and painting, Composition and colour, Character and environment design, or equivalent skills.
Ilmoittautumisaika
08.11.2021 - 21.11.2021
Ajoitus
01.01.2022 - 01.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Sarah-Jane Leavey
Vastuuopettaja
Sarah-Jane Leavey
Ryhmät
-
GDKV21KMGame design, part-time studies
Tavoitteet
Olet hankkinut digitaalisen maalauksen välitaitoja sekä teoriassa että käytännössä.
Olet kehittänyt taitojasi piirtämällä käsin ja digitaalisesti.
Ymmärrät konseptitaiteilijan roolin peliteollisuudessa ja heidän työnkulunsa.
Voit luoda konseptipiirroksia ja avaintaidetta kertoaksesi peli-idean tai tarinan.
Osaat hyödyntää käsikirjoitusta tai pelisuunnitteluasiakirjaa ja visualisoida hahmo-, ympäristö-, ajoneuvo- tai muita peleissä tarvittavia elementtejä ja objekteja.
Sisältö
Mikä on konseptitaiteen työnkulku?
Mikä on konseptitaiteilijan rooli pelisuunnittelussa?
Kuinka luoda konseptitaidetta ja digitaalisia maalauksia?
Kuinka luoda omia digitaalisia siveltimiä?
Kuinka luoda hahmotutkimuksia ja ympäristöluonnoksia tuotantoryhmälle?
Kuinka käyttää perspektiiviä ja valaistusta avaintaiteen luomiseen?
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Required studies of Drawing and painting, Composition and colour, Character and environment design, or equivalent skills.