Siirry suoraan sisältöön

Pelimoottoreiden perusteetLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: PO00FD89

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
englanti
suomi
Korkeakoulu
Peppi

Osaamistavoitteet

Tunnet pelimoottoreiden yleisen terminologian, komponentit ja käyttöliittymän.
Ymmärrät miten työskennellä pelimoottoriympäristössä.
Osaat hyödyntää pelimoottoreiden työkaluja pelinkehityksessä.
Osaat toteuttaa peliominaisuuksia pelimoottoreiden vaatimilla ohjelmointi- tai skriptausikielillä.

Sisältö

Mitkä ovat pelimoottoreiden yleisimpiä termejä, komponentteja ja käyttöliittymiä?
Miten työskennellään pelimoottoriympäristössä?
Miten hyödynnetään pelimoottoreiden työkaluja pelinkehityksessä?
MIten toteutetaan peliominaisuuksia pelimoottoreiden vaatimilla ohjelmointi- tai skriptauskielillä?

Arviointi

Opiskelija osaa
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tietolähteistä
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tietolähteistä
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.

Siirry alkuun