3D-skulptausLaajuus (5 op)
Tunnus: GD00DT44
Laajuus
5 op
Vastuuhenkilö
- Brenda Jiménez
Osaamistavoitteet
- Opit mitä on digitaalinen kuvanveisto.
- Ymmärrät erot digitaalisen kuvanveiston ja mallinnuksen välillä.
- Opit käyttämään 3D-kuvanveisto-ohjelmistoa.
- Ymmärrät realististen hahmojen ja orgaanisten muotojen perusmallinnuksen.
- Opit optimoimaan 3D-mallisi.
- Ymmärrät 3D-mallintamisen vaiheet pelituotannossa.
Sisältö
- Mitä digitaalinen kuvanveisto on?
- Mitä eroja digitaalisen kuvanveistämisen ja mallinnuksen välillä on?
- Kuinka käytät 3D-kuvanveisto-ohjelmistoa?
- Kuinka mallinnat hahmoja ja orgaanisia muotoja?
- Kuinka optimoida mallisi retopologian avulla?
- Kuinka käyttää mallejasi pelimoottoreissa ja animaatioissa?
Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ajoitus
01.01.2025 - 30.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 22
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Panu Vuoristo
Ryhmät
-
GDKV23SPGame design, full-time studies
Tavoitteet
- Opit mitä on digitaalinen kuvanveisto.
- Ymmärrät erot digitaalisen kuvanveiston ja mallinnuksen välillä.
- Opit käyttämään 3D-kuvanveisto-ohjelmistoa.
- Ymmärrät realististen hahmojen ja orgaanisten muotojen perusmallinnuksen.
- Opit optimoimaan 3D-mallisi.
- Ymmärrät 3D-mallintamisen vaiheet pelituotannossa.
Sisältö
- Mitä digitaalinen kuvanveisto on?
- Mitä eroja digitaalisen kuvanveistämisen ja mallinnuksen välillä on?
- Kuinka käytät 3D-kuvanveisto-ohjelmistoa?
- Kuinka mallinnat hahmoja ja orgaanisia muotoja?
- Kuinka optimoida mallisi retopologian avulla?
- Kuinka käyttää mallejasi pelimoottoreissa ja animaatioissa?
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Panu Vuoristo
Vastuuopettaja
Panu Vuoristo
Ryhmät
-
GDKV23KMGame design, part-time studies
Tavoitteet
- Opit mitä on digitaalinen kuvanveisto.
- Ymmärrät erot digitaalisen kuvanveiston ja mallinnuksen välillä.
- Opit käyttämään 3D-kuvanveisto-ohjelmistoa.
- Ymmärrät realististen hahmojen ja orgaanisten muotojen perusmallinnuksen.
- Opit optimoimaan 3D-mallisi.
- Ymmärrät 3D-mallintamisen vaiheet pelituotannossa.
Sisältö
- Mitä digitaalinen kuvanveisto on?
- Mitä eroja digitaalisen kuvanveistämisen ja mallinnuksen välillä on?
- Kuinka käytät 3D-kuvanveisto-ohjelmistoa?
- Kuinka mallinnat hahmoja ja orgaanisia muotoja?
- Kuinka optimoida mallisi retopologian avulla?
- Kuinka käyttää mallejasi pelimoottoreissa ja animaatioissa?
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
06.11.2023 - 17.11.2023
Ajoitus
01.01.2024 - 30.04.2024
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
15 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Panu Vuoristo
Vastuuopettaja
Panu Vuoristo
Ryhmät
-
GDKV22SPGame design, full-time studies
Tavoitteet
- Opit mitä on digitaalinen kuvanveisto.
- Ymmärrät erot digitaalisen kuvanveiston ja mallinnuksen välillä.
- Opit käyttämään 3D-kuvanveisto-ohjelmistoa.
- Ymmärrät realististen hahmojen ja orgaanisten muotojen perusmallinnuksen.
- Opit optimoimaan 3D-mallisi.
- Ymmärrät 3D-mallintamisen vaiheet pelituotannossa.
Sisältö
- Mitä digitaalinen kuvanveisto on?
- Mitä eroja digitaalisen kuvanveistämisen ja mallinnuksen välillä on?
- Kuinka käytät 3D-kuvanveisto-ohjelmistoa?
- Kuinka mallinnat hahmoja ja orgaanisia muotoja?
- Kuinka optimoida mallisi retopologian avulla?
- Kuinka käyttää mallejasi pelimoottoreissa ja animaatioissa?
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 21.04.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Panu Vuoristo
Ryhmät
-
GDKV22KMGame design, part-time studies
Tavoitteet
- Opit mitä on digitaalinen kuvanveisto.
- Ymmärrät erot digitaalisen kuvanveiston ja mallinnuksen välillä.
- Opit käyttämään 3D-kuvanveisto-ohjelmistoa.
- Ymmärrät realististen hahmojen ja orgaanisten muotojen perusmallinnuksen.
- Opit optimoimaan 3D-mallisi.
- Ymmärrät 3D-mallintamisen vaiheet pelituotannossa.
Sisältö
- Mitä digitaalinen kuvanveisto on?
- Mitä eroja digitaalisen kuvanveistämisen ja mallinnuksen välillä on?
- Kuinka käytät 3D-kuvanveisto-ohjelmistoa?
- Kuinka mallinnat hahmoja ja orgaanisia muotoja?
- Kuinka optimoida mallisi retopologian avulla?
- Kuinka käyttää mallejasi pelimoottoreissa ja animaatioissa?
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
07.11.2022 - 18.11.2022
Ajoitus
01.01.2023 - 01.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Panu Vuoristo
Ryhmät
-
GDKV21SPGame design, full-time studies
Tavoitteet
- Opit mitä on digitaalinen kuvanveisto.
- Ymmärrät erot digitaalisen kuvanveiston ja mallinnuksen välillä.
- Opit käyttämään 3D-kuvanveisto-ohjelmistoa.
- Ymmärrät realististen hahmojen ja orgaanisten muotojen perusmallinnuksen.
- Opit optimoimaan 3D-mallisi.
- Ymmärrät 3D-mallintamisen vaiheet pelituotannossa.
Sisältö
- Mitä digitaalinen kuvanveisto on?
- Mitä eroja digitaalisen kuvanveistämisen ja mallinnuksen välillä on?
- Kuinka käytät 3D-kuvanveisto-ohjelmistoa?
- Kuinka mallinnat hahmoja ja orgaanisia muotoja?
- Kuinka optimoida mallisi retopologian avulla?
- Kuinka käyttää mallejasi pelimoottoreissa ja animaatioissa?
Arviointiasteikko
1-5
Ilmoittautumisaika
06.04.2022 - 22.04.2022
Ajoitus
15.08.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Panu Vuoristo
Vastuuopettaja
Panu Vuoristo
Ryhmät
-
GDKV21KMGame design, part-time studies
Tavoitteet
- Opit mitä on digitaalinen kuvanveisto.
- Ymmärrät erot digitaalisen kuvanveiston ja mallinnuksen välillä.
- Opit käyttämään 3D-kuvanveisto-ohjelmistoa.
- Ymmärrät realististen hahmojen ja orgaanisten muotojen perusmallinnuksen.
- Opit optimoimaan 3D-mallisi.
- Ymmärrät 3D-mallintamisen vaiheet pelituotannossa.
Sisältö
- Mitä digitaalinen kuvanveisto on?
- Mitä eroja digitaalisen kuvanveistämisen ja mallinnuksen välillä on?
- Kuinka käytät 3D-kuvanveisto-ohjelmistoa?
- Kuinka mallinnat hahmoja ja orgaanisia muotoja?
- Kuinka optimoida mallisi retopologian avulla?
- Kuinka käyttää mallejasi pelimoottoreissa ja animaatioissa?
Opiskelumateriaali
Materiaali Learnissä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkoon perustuva oppimisreitti
Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.
Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja
Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.
Työperusteinen oppimisreitti
Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys, jossa jaat osaamisesi myös muulle luokalle.
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssi liittyy vahvasti 3D hahmomallinnuskurssiin.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kurssilla tehdyt oppimistehtävät.
Ilmoittautumisaika
08.11.2021 - 21.11.2021
Ajoitus
01.01.2022 - 30.04.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Panu Vuoristo
Vastuuopettaja
Panu Vuoristo
Ryhmät
-
GDKV20SPGame design, full-time studies
Tavoitteet
- Opit mitä on digitaalinen kuvanveisto.
- Ymmärrät erot digitaalisen kuvanveiston ja mallinnuksen välillä.
- Opit käyttämään 3D-kuvanveisto-ohjelmistoa.
- Ymmärrät realististen hahmojen ja orgaanisten muotojen perusmallinnuksen.
- Opit optimoimaan 3D-mallisi.
- Ymmärrät 3D-mallintamisen vaiheet pelituotannossa.
Sisältö
- Mitä digitaalinen kuvanveisto on?
- Mitä eroja digitaalisen kuvanveistämisen ja mallinnuksen välillä on?
- Kuinka käytät 3D-kuvanveisto-ohjelmistoa?
- Kuinka mallinnat hahmoja ja orgaanisia muotoja?
- Kuinka optimoida mallisi retopologian avulla?
- Kuinka käyttää mallejasi pelimoottoreissa ja animaatioissa?
Opiskelumateriaali
Materiaali Learnissä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkoon perustuva oppimisreitti
Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.
Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja
Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.
Työperusteinen oppimisreitti
Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys, jossa jaat osaamisesi myös muulle luokalle.
TKI ja työelämäyhteistyö
TKI-yhteistyö mahdollinen
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssi liittyy vahvasti 3D hahmomallinnuskurssiin.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kurssilla tehdyt oppimistehtävät.