Clinical practice IILaajuus (5 cr)
Code: JT00ED07
Credits
5 op
Objective
You know how to act as a podiatrist’s profession requires in various podiatry environments in individual and group situations.
You are able to assess different methods of production and acquisition processes of orthotic therapy.
You are able to make use of and apply the expertise in guiding special client groups as part of various assistive device processes.
You deepen your interaction skills when encountering clients with an individual and holistic approach.
You understand the importance of multi-professional cooperation in orthotic therapy.
Content
What products and services do orthotics units provide?
How do the manufacturing processes of assistive devices proceed and what should you take into account in the different phases of these processes?
What kind of insole manufacturing methods are used in orthotics units?
How do you describe the acquisition process for special footwear and orthoses?
How do you guide clients individually and holistically?
How is multi-professional cooperation carried out in an orthotics unit?
Qualifications
studies of the I-IV semesters
Materials
Other studies of the module Research and Development in Podiatry
Enrollment
04.11.2024 - 17.11.2024
Timing
13.01.2025 - 30.05.2025
Number of ECTS credits allocated
5 op
Virtual portion
0.5 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
90 % Contact teaching, 10 % Distance learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Degree Programme in Podiatry
Teachers
- Anni Issakainen
- Laura Saar
- Marjo Heikkilä
Groups
-
JTSA23KVMJalkaterapeutti, verkkopainotteinen monimuotototeutus
Objective
You know how to act as a podiatrist’s profession requires in various podiatry environments in individual and group situations.
You are able to assess different methods of production and acquisition processes of orthotic therapy.
You are able to make use of and apply the expertise in guiding special client groups as part of various assistive device processes.
You deepen your interaction skills when encountering clients with an individual and holistic approach.
You understand the importance of multi-professional cooperation in orthotic therapy.
Content
What products and services do orthotics units provide?
How do the manufacturing processes of assistive devices proceed and what should you take into account in the different phases of these processes?
What kind of insole manufacturing methods are used in orthotics units?
How do you describe the acquisition process for special footwear and orthoses?
How do you guide clients individually and holistically?
How is multi-professional cooperation carried out in an orthotics unit?
Opiskelumateriaali
Other studies of the module Research and Development in Podiatry
Yksilölliset oppimisväylät
* Opintojakso toteutetaan työelämässä, pääasiassa apuvälineyrityksissä
* Opiskelijan tulee saavuttaa harjoittelussa ollessaan opetussuunnitelman tavoitteet, sen lisäksi omat henkilökohtaiset tavoitteet, jotka on harjoittelulle asettanut (tavoitteiden laadinta ja seuranta tapahtuu Workseedissä. Lisäksi workseediin kirjataan työtunnit)
* Harjoittteluun liittyy myös tehtävien tekeminen, jotka ohjeistetaan harjoitteluinfossa
TKI ja työelämäyhteistyö
*
Opintojakso toteutuu kokonaisuudessaan yhteistyössä työelämän kanssa.
Tentit ja muut määräajat
Tehtävät palautetaan 2 viikkoa harjoittelun päättymisen jälkeen workseediin.
Kansainvälinen yhteistyö
*
Opiskelijan työmäärä
* Harjoittelussa opiskelijan työmäärä on viikottain 35h.
Toteutuksen osien kuvaus
*
Opintojakso sisältää koululla tapahtuvan simulaation sekä työelämässä tapahtuvan harjoittelun.
Further information
*
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Hyväksytty harjoittelu, tavoitteiden saavuttaminen ja tehtävien hyväksytty suoritus.
Qualifications
studies of the I-IV semesters
Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Timing
09.09.2024 - 06.10.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Podiatry
Teachers
- Anni Issakainen
- Laura Saar
- Marjo Heikkilä
Groups
-
JTSA22SMPodiatry, part-time studies
Objective
You know how to act as a podiatrist’s profession requires in various podiatry environments in individual and group situations.
You are able to assess different methods of production and acquisition processes of orthotic therapy.
You are able to make use of and apply the expertise in guiding special client groups as part of various assistive device processes.
You deepen your interaction skills when encountering clients with an individual and holistic approach.
You understand the importance of multi-professional cooperation in orthotic therapy.
Content
What products and services do orthotics units provide?
How do the manufacturing processes of assistive devices proceed and what should you take into account in the different phases of these processes?
What kind of insole manufacturing methods are used in orthotics units?
How do you describe the acquisition process for special footwear and orthoses?
How do you guide clients individually and holistically?
How is multi-professional cooperation carried out in an orthotics unit?
Opiskelumateriaali
Harjoittelua tukevaa materiaalia löytyy Learn verkko - oppimisalustalta.
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseisesti työelämäharjoitteluun.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona on suorittaa työelämäharjoittelu opetussuunnitelman aikataulusta poiketen edeltävyysehdot huomioiden. Harjoittelun ajankohta sovitaan harjoittelukoordinaattori Marjo Heikkilän kanssa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakso toteutuu kokonaisuudessaan yhteistyössä työelämän kanssa.
Tentit ja muut määräajat
Harjoittelu: vk 37 - 40
Harjoitteluun liittyvä simulaatio: vk 35 (KE)
Harjoitteluun liittyvien tehtävien palautus on kaksi viikkoa harjoittelun päättymisen jälkeen.
Opiskelijan työmäärä
Työskentelymäärä on 35h / viikko, jonka lisäksi opiskelijalle on varattu jokaiselle viikolle 5h itsenäisten oppimistehtävien tekemiseen. Näistä opiskelijan työmääräksi muodostuu 40h / viikko
Further information
Työelämäharjoittelussa käytetään oppimisvälineenä ja työajan seurannassa
Workseed-työkalua, kertaa Workseedin käyttö ennen harjoittelun alkua.
Muista hoitaa harjoittelussa vaadittavat rokotukset ajantasalle ja huolehdi että olet esittänyt rikosrekisteriotteen opintojen alussa.
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Osaat
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
f. toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.
Qualifications
studies of the I-IV semesters
Enrollment
06.04.2023 - 21.04.2023
Timing
01.08.2023 - 31.12.2023
Number of ECTS credits allocated
5 op
RDI portion
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Degree Programme in Podiatry
Teachers
- Anni Issakainen
- Laura Saar
- Marjo Heikkilä
Groups
-
JTSA21SMPodiatry, part-time studies
Objective
You know how to act as a podiatrist’s profession requires in various podiatry environments in individual and group situations.
You are able to assess different methods of production and acquisition processes of orthotic therapy.
You are able to make use of and apply the expertise in guiding special client groups as part of various assistive device processes.
You deepen your interaction skills when encountering clients with an individual and holistic approach.
You understand the importance of multi-professional cooperation in orthotic therapy.
Content
What products and services do orthotics units provide?
How do the manufacturing processes of assistive devices proceed and what should you take into account in the different phases of these processes?
What kind of insole manufacturing methods are used in orthotics units?
How do you describe the acquisition process for special footwear and orthoses?
How do you guide clients individually and holistically?
How is multi-professional cooperation carried out in an orthotics unit?
Yksilölliset oppimisväylät
Harjoittelun voi suorittaaa lukujärjestyksen mukaisesti tai harjoittelukoordinaattorin kanssa sovittuna, erillisenä ajankohtana
Tentit ja muut määräajat
Tehtävien palautus 2 viikkoa harjoittelun päättymisen jälkeen.
Simulaatioon osallistuminen työjärjestyksen mukaisesti.
Opiskelijan työmäärä
Harjoittelun kesto 4 viikkoa.
5op = 135h
Evaluation scale
Approved/Failed
Assessment methods and criteria
Hyväksytty-hylätty
Hyväksytty suorittaminen edellyttä harjoittelutuntien täyttymistä, tavoitteiden saavuttamista, simulaatioon osallistumista ja harjoittelutehtävien tekemistä hyväksytysti (vähintää h3-tasolla9
Qualifications
studies of the I-IV semesters
Enrollment
06.04.2022 - 22.04.2022
Timing
01.08.2022 - 31.12.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
- Degree Programme in Podiatry
Teachers
- Anni Issakainen
- Laura Saar
- Anna Reinikainen
- Marjo Heikkilä
Groups
-
JTSA20SMPodiatry, part-time studies
Objective
You know how to act as a podiatrist’s profession requires in various podiatry environments in individual and group situations.
You are able to assess different methods of production and acquisition processes of orthotic therapy.
You are able to make use of and apply the expertise in guiding special client groups as part of various assistive device processes.
You deepen your interaction skills when encountering clients with an individual and holistic approach.
You understand the importance of multi-professional cooperation in orthotic therapy.
Content
What products and services do orthotics units provide?
How do the manufacturing processes of assistive devices proceed and what should you take into account in the different phases of these processes?
What kind of insole manufacturing methods are used in orthotics units?
How do you describe the acquisition process for special footwear and orthoses?
How do you guide clients individually and holistically?
How is multi-professional cooperation carried out in an orthotics unit?
Evaluation scale
1-5
Qualifications
studies of the I-IV semesters