Skip to main content

Clinical practice IILaajuus (5 cr)

Code: JT00ED07

Credits

5 op

Objective

You know how to act as a podiatrist’s profession requires in various podiatry environments in individual and group situations.
You are able to assess different methods of production and acquisition processes of orthotic therapy.
You are able to make use of and apply the expertise in guiding special client groups as part of various assistive device processes.
You deepen your interaction skills when encountering clients with an individual and holistic approach.
You understand the importance of multi-professional cooperation in orthotic therapy.

Content

What products and services do orthotics units provide?
How do the manufacturing processes of assistive devices proceed and what should you take into account in the different phases of these processes?
What kind of insole manufacturing methods are used in orthotics units?
How do you describe the acquisition process for special footwear and orthoses?
How do you guide clients individually and holistically?
How is multi-professional cooperation carried out in an orthotics unit?

Qualifications

studies of the I-IV semesters

Materials

Other studies of the module Research and Development in Podiatry

Enrollment

04.11.2024 - 17.11.2024

Timing

13.01.2025 - 30.05.2025

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

0.5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

90 % Contact teaching, 10 % Distance learning

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Degree Programme in Podiatry
Teachers
  • Anni Issakainen
  • Laura Saar
  • Marjo Heikkilä
Groups
  • JTSA23KVM
    Jalkaterapeutti, verkkopainotteinen monimuotototeutus

Objective

You know how to act as a podiatrist’s profession requires in various podiatry environments in individual and group situations.
You are able to assess different methods of production and acquisition processes of orthotic therapy.
You are able to make use of and apply the expertise in guiding special client groups as part of various assistive device processes.
You deepen your interaction skills when encountering clients with an individual and holistic approach.
You understand the importance of multi-professional cooperation in orthotic therapy.

Content

What products and services do orthotics units provide?
How do the manufacturing processes of assistive devices proceed and what should you take into account in the different phases of these processes?
What kind of insole manufacturing methods are used in orthotics units?
How do you describe the acquisition process for special footwear and orthoses?
How do you guide clients individually and holistically?
How is multi-professional cooperation carried out in an orthotics unit?

Opiskelumateriaali

Other studies of the module Research and Development in Podiatry

Yksilölliset oppimisväylät

* Opintojakso toteutetaan työelämässä, pääasiassa apuvälineyrityksissä
* Opiskelijan tulee saavuttaa harjoittelussa ollessaan opetussuunnitelman tavoitteet, sen lisäksi omat henkilökohtaiset tavoitteet, jotka on harjoittelulle asettanut (tavoitteiden laadinta ja seuranta tapahtuu Workseedissä. Lisäksi workseediin kirjataan työtunnit)
* Harjoittteluun liittyy myös tehtävien tekeminen, jotka ohjeistetaan harjoitteluinfossa

TKI ja työelämäyhteistyö

*
Opintojakso toteutuu kokonaisuudessaan yhteistyössä työelämän kanssa.

Tentit ja muut määräajat

Tehtävät palautetaan 2 viikkoa harjoittelun päättymisen jälkeen workseediin.

Kansainvälinen yhteistyö

*

Opiskelijan työmäärä

* Harjoittelussa opiskelijan työmäärä on viikottain 35h.

Toteutuksen osien kuvaus

*
Opintojakso sisältää koululla tapahtuvan simulaation sekä työelämässä tapahtuvan harjoittelun.

Further information

*

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Hyväksytty harjoittelu, tavoitteiden saavuttaminen ja tehtävien hyväksytty suoritus.

Qualifications

studies of the I-IV semesters

Enrollment

08.04.2024 - 21.04.2024

Timing

09.09.2024 - 06.10.2024

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Social Services and Health Care

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Podiatry
Teachers
  • Anni Issakainen
  • Laura Saar
  • Marjo Heikkilä
Groups
  • JTSA22SM
    Podiatry, part-time studies

Objective

You know how to act as a podiatrist’s profession requires in various podiatry environments in individual and group situations.
You are able to assess different methods of production and acquisition processes of orthotic therapy.
You are able to make use of and apply the expertise in guiding special client groups as part of various assistive device processes.
You deepen your interaction skills when encountering clients with an individual and holistic approach.
You understand the importance of multi-professional cooperation in orthotic therapy.

Content

What products and services do orthotics units provide?
How do the manufacturing processes of assistive devices proceed and what should you take into account in the different phases of these processes?
What kind of insole manufacturing methods are used in orthotics units?
How do you describe the acquisition process for special footwear and orthoses?
How do you guide clients individually and holistically?
How is multi-professional cooperation carried out in an orthotics unit?

Opiskelumateriaali

Harjoittelua tukevaa materiaalia löytyy Learn verkko - oppimisalustalta.

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Ilmoittautuessasi tälle opintojakson toteutukselle osallistut työjärjestyksen mukaiseisesti työelämäharjoitteluun.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintoja nopeuttavana vaihtoehtona on suorittaa työelämäharjoittelu opetussuunnitelman aikataulusta poiketen edeltävyysehdot huomioiden. Harjoittelun ajankohta sovitaan harjoittelukoordinaattori Marjo Heikkilän kanssa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakso toteutuu kokonaisuudessaan yhteistyössä työelämän kanssa.

Tentit ja muut määräajat

Harjoittelu: vk 37 - 40

Harjoitteluun liittyvä simulaatio: vk 35 (KE)

Harjoitteluun liittyvien tehtävien palautus on kaksi viikkoa harjoittelun päättymisen jälkeen.

Opiskelijan työmäärä

Työskentelymäärä on 35h / viikko, jonka lisäksi opiskelijalle on varattu jokaiselle viikolle 5h itsenäisten oppimistehtävien tekemiseen. Näistä opiskelijan työmääräksi muodostuu 40h / viikko

Further information

Työelämäharjoittelussa käytetään oppimisvälineenä ja työajan seurannassa
Workseed-työkalua, kertaa Workseedin käyttö ennen harjoittelun alkua.

Muista hoitaa harjoittelussa vaadittavat rokotukset ajantasalle ja huolehdi että olet esittänyt rikosrekisteriotteen opintojen alussa.

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Osaat
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
f. toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.

Qualifications

studies of the I-IV semesters

Enrollment

06.04.2023 - 21.04.2023

Timing

01.08.2023 - 31.12.2023

Number of ECTS credits allocated

5 op

RDI portion

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

(Department of Sports and Rehabilitation)

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Degree programmes
  • Degree Programme in Podiatry
Teachers
  • Anni Issakainen
  • Laura Saar
  • Marjo Heikkilä
Groups
  • JTSA21SM
    Podiatry, part-time studies

Objective

You know how to act as a podiatrist’s profession requires in various podiatry environments in individual and group situations.
You are able to assess different methods of production and acquisition processes of orthotic therapy.
You are able to make use of and apply the expertise in guiding special client groups as part of various assistive device processes.
You deepen your interaction skills when encountering clients with an individual and holistic approach.
You understand the importance of multi-professional cooperation in orthotic therapy.

Content

What products and services do orthotics units provide?
How do the manufacturing processes of assistive devices proceed and what should you take into account in the different phases of these processes?
What kind of insole manufacturing methods are used in orthotics units?
How do you describe the acquisition process for special footwear and orthoses?
How do you guide clients individually and holistically?
How is multi-professional cooperation carried out in an orthotics unit?

Yksilölliset oppimisväylät

Harjoittelun voi suorittaaa lukujärjestyksen mukaisesti tai harjoittelukoordinaattorin kanssa sovittuna, erillisenä ajankohtana

Tentit ja muut määräajat

Tehtävien palautus 2 viikkoa harjoittelun päättymisen jälkeen.
Simulaatioon osallistuminen työjärjestyksen mukaisesti.

Opiskelijan työmäärä

Harjoittelun kesto 4 viikkoa.
5op = 135h

Evaluation scale

Approved/Failed

Assessment methods and criteria

Hyväksytty-hylätty
Hyväksytty suorittaminen edellyttä harjoittelutuntien täyttymistä, tavoitteiden saavuttamista, simulaatioon osallistumista ja harjoittelutehtävien tekemistä hyväksytysti (vähintää h3-tasolla9

Qualifications

studies of the I-IV semesters

Enrollment

06.04.2022 - 22.04.2022

Timing

01.08.2022 - 31.12.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

(Department of Sports and Rehabilitation)

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages
  • Finnish
Seats

20 - 40

Degree programmes
  • Degree Programme in Podiatry
Teachers
  • Anni Issakainen
  • Laura Saar
  • Anna Reinikainen
  • Marjo Heikkilä
Groups
  • JTSA20SM
    Podiatry, part-time studies

Objective

You know how to act as a podiatrist’s profession requires in various podiatry environments in individual and group situations.
You are able to assess different methods of production and acquisition processes of orthotic therapy.
You are able to make use of and apply the expertise in guiding special client groups as part of various assistive device processes.
You deepen your interaction skills when encountering clients with an individual and holistic approach.
You understand the importance of multi-professional cooperation in orthotic therapy.

Content

What products and services do orthotics units provide?
How do the manufacturing processes of assistive devices proceed and what should you take into account in the different phases of these processes?
What kind of insole manufacturing methods are used in orthotics units?
How do you describe the acquisition process for special footwear and orthoses?
How do you guide clients individually and holistically?
How is multi-professional cooperation carried out in an orthotics unit?

Evaluation scale

1-5

Qualifications

studies of the I-IV semesters