Peliskriptaus (5 op)
Toteutuksen tunnus: GD00CU21-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
14.12.2020 - 14.01.2021
Ajoitus
01.01.2021 - 28.02.2021
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
0 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Panu Vuoristo
Vastuuopettaja
Suvi Pylvänen
Ryhmät
-
GDKV18SPGame design, full-time studies
Tavoitteet
Opit peliskriptauksen perusteet.
Ymmärrät oliokeskeisen ohjelmoinnin sekä koodin syntaksin ja käytänteet.
Pystyt koodaamaan omista pelikonsepteistasi yksinkertaisia prototyyppejä.
Sisältö
Kuinka luoda muuttujia, menetelmiä, funktioita ja luokkia?
Kuinka rakentaa koodi?
Kuinka julkaista pelisi?
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkoon perustuva oppimisreitti
Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.
Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja
Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.
Työperusteinen oppimisreitti
Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys Game Design näyttöpäivässä (show & tell day).
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Toteutetut harjoitukset.
Esitietovaatimukset
Basic knowledge of game engines.