Siirry suoraan sisältöön

Peliskriptaus (5 op)

Toteutuksen tunnus: GD00CU21-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

14.12.2020 - 14.01.2021

Ajoitus

01.01.2021 - 28.02.2021

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

0 - 25

Koulutus

  • Degree Programme in Game Design

Opettaja

  • Panu Vuoristo

Vastuuopettaja

Suvi Pylvänen

Ryhmät

  • GDKV18SP
    Game design, full-time studies

Tavoitteet

Opit peliskriptauksen perusteet.
Ymmärrät oliokeskeisen ohjelmoinnin sekä koodin syntaksin ja käytänteet.
Pystyt koodaamaan omista pelikonsepteistasi yksinkertaisia prototyyppejä.

Sisältö

Kuinka luoda muuttujia, menetelmiä, funktioita ja luokkia?
Kuinka rakentaa koodi?
Kuinka julkaista pelisi?

Yksilölliset oppimisväylät

Työviikkoon perustuva oppimisreitti
Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.

Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja
Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.

Työperusteinen oppimisreitti
Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys Game Design näyttöpäivässä (show & tell day).

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Toteutetut harjoitukset.

Esitietovaatimukset

Basic knowledge of game engines.