Unreal Engine: Basics of Blueprint Visual Scripting (3 op)
Toteutuksen tunnus: VV00ED89-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
17.10.2019 - 29.10.2019
Ajoitus
01.10.2019 - 31.12.2019
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Englanti
- Suomi
Paikat
10 - 30
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
- Degree Programme in Information Technology
Opettaja
- Juha Ojala
Vastuuopettaja
Juha Ojala
Ryhmät
-
VV2019-2020Valinnaiset opinnot 2019-2020
Tavoitteet
Opiskelija osaa liikkua editorissa ja editorin valikoissa sekä luoda ja käyttää yleisimpiä ohjelmoinnissa tarvittavia asioita (muuttujat, funktiot, oliot, viittaukset) Unreal Enginen sisällä. Kurssilainen osaa itsenäisesti rakentaa toimivia logiikkakokonaisuuksia käyttäen Unreal Enginen visuaalista Blueprint-skriptauskieltä. Opiskelija osaa pakata rakentamansa sovelluksen muille käyttäjille ajettavaan muotoon
Sisältö
Käydään läpi, kuinka Unreal Enginen editorissa liikutaan, mitkä ovat editorin oleellisimmat valikot ja mitä ne pitävät sisällään. Tutustutaan Blueprint-skriptauskieleen ja sen etuihin verrattuna perinteiseen ohjelmointiin sekä tehdään kaikki perinteiselle ohjelmoinnille oleellisimmat asiat Blueprint-skriptauskielellä. Rakennetaan pieni esimerkkiohjelma, joka pakataan muille käyttäjille ajettavaan muotoon
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Ohjelmoinnin perustaidot