Laatu- ja ympäristöjohtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: 299200814-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
20.08.2018 - 07.09.2018
Ajoitus
27.08.2018 - 21.12.2018
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Logistiikan ja merenkulun koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Liiketoiminnan logistiikan koulutus
- Logistiikan koulutus
Opettaja
- Lassi Leppänen
- Eeva-Liisa Kauhanen
Vastuuopettaja
Lassi Leppänen
Ryhmät
-
LL16SLiiketoiminnan logistiikka, päivätoteutus
-
LO16SLogistiikka, päivätoteutus
Tavoitteet
Opiskelija tuntee laadun näkökulmat ja keskeiset laadunkehittämisen työkalut. Opiskelija tuntee yleisimpien laatu- ja ympäristöjärjestelmien periaatteet. Opiskelija tuntee logistiikkapalveluiden laadun osatekijät kysyntä-toimitusketjuissa ja palvelun laadun yleiset mittarit ja osaa analysoida logistiikkapalvelun laatua.
Sisältö
Laadun näkökulmat ja ulottuvuudetTQMlaadun kehittämisen työkalutlaatu- ja ympäristöjärjestelmätISO9000. EFQM, EMAS. Logistiikkapalvelun näkökulmat ja palvelun laadun mittaaminen.
Aika ja paikka
Opiskelija voi suorittaa opintojakson vanhemman opiskelijaryhmän mukana
Opiskelumateriaali
Materiaali ilmoitetaan Moodlessa
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opiskelija etenee työjärjestyksen mukaisesti
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opiskelija voi suorittaa osan tai koko opintojakson työelämään integroituna mikäli työskentelee laadunhallinnan tehtävissä
Työhön integroitu oppimisväylä:
Opiskelija voi suorittaa opintojakson vanhemman opiskelijaryhmän mukana
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakso ei sisällä harjoittelua
Tentit ja muut määräajat
Palvelun laatu -osio: 21.1.2019. ja 4.2.2019
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opiskelija voi suorittaa osan tai koko opintojakson työelämään integroituna mikäli työskentelee laadunhallinnan tehtävissä
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on keskimäärin noin 135 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso koostuu kahdesta osasta: Laatu- ja ympäristöjohtaminen ja Palvelun laatu
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Palvelun laatu: arviointi perustuu tentteihin
Hylätty (0)
Palvelun laatu: tenttiarvosana molemmista tai jommasta kummasta tentistä < 50%
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Palvelun laatu: tenttiarvosana yhteensä 50 - 69 %
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Palvelun laatu: tenttiarvosana yhteensä 70 - 89 %
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Palvelun laatu: tenttiarvosana yhteensä 90 - 100 %