Palvelujohtaminen ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00CY42-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.01.2019 - 14.01.2019
Ajoitus
21.01.2019 - 28.04.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Jarmo Nummela
Vastuuopettaja
Jarmo Nummela
Ryhmät
-
LTMI17SMLiiketalous, monimuoto
Tavoitteet
Osaat määritellä palvelujen markkinoinnin erityispiirteet ja toimia niiden mukaisesti
Osaat arvioida palvelujen laatua ja osoitat perehtyneisyyttä palvelujen laadun johtamiseen
Osaat arvioida palvelujen hinnoittelua ja kannattavuutta
Sisältö
Mitä on palvelutalous ja miten digitaalinen toiminta- ja kilpailuympäristö vaikuttaa palveluliiketoimintaan?
Mitä ovat palvelujen erityispiirteet ja kulutus- ja käyttöprosessi?
Miten määritellään ja johdetaan palvelujen laatua?
Mitkä tekijät vaikuttavat palvelujen hinnoittelutilanteeseen ja kannattavuuteen?
Miten palvelutarjoomaa johdetaan?
Mitkä ovat palvelujen markkinoinnin erityispiirteet?
Opiskelumateriaali
Grönroos, C. (2009) Palvelujen johtaminen ja markkinointi. WSOYpro Oy. Helsinki
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
1-5