Asiakasymmärrys matkailu- ja ravitsemisalalla (5 op)
Toteutuksen tunnus: MR00DU40-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
15.08.2020 - 04.09.2020
Ajoitus
25.10.2020 - 20.12.2020
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettaja
- Eliisa Kotro
- Riitta Tuikkanen
Vastuuopettaja
Riitta Tuikkanen
Ryhmät
-
MRKT20SVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
-
MRMI20SVMatkailu- ja palveluliiketoiminta, verkkototeutus
Tavoitteet
Osaat tunnistaa asiakaskäyttäytymisen perusteita ja muutoksia.
Osaat tunnistaa kuluttajatrendien vaikutuksia alalla.
Osaat hahmottaa asiakasymmärryksen merkityksen matkailu- ja ravitsemisalan liiketoiminnassa.
Sisältö
Mitkä tekijät vaikuttavat asiakkaan käyttäytymiseen ja sen muutoksiin?
Mitkä ovat kuluttajatrendien vaikutukset alalla?
Mitä ovat asiakasprosessit ja asiakaskokemukset ja mikä niiden merkitys on asiakkuuksissa?
Miten asiakasymmärrystä voi hyödyntää liiketoiminnassa ja arvontuotannon perustana?
Yksilölliset oppimisväylät
Opintojaksolla perehdytään asiakaskäyttäytymisen ja asiakaskokemuksen perusteisiin ja käsitteisiin. Opintojakso käynnistyy teoreettisella osuudella, jonka jälkeen opittua sovelletaan työelämää palvelevissa tehtävissä.
Jos työskentelet alan yrityksessä tai muussa organisaatiossa, voit suorittaa opintojakson työpaikallasi joko kokonaan tai osittain. Tällöin ole yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovi opinnollistamisesta. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opiskelu verkossa, Learn-alusta aukeaa 22.10. ennakkotehtävällä. Ensimmäinen verkkotapaaminen 28.10.
Arviointiasteikko
1-5