Markkinoinnin ja brändin johtaminenLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: IB00FM74
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Osaat tunnistaa brändin keskeiset menestystekijät ja johtaa markkinoinnin kokonaisuutta kansainvälisillä markkinoilla.
Osaat perustella markkinointistrategian valintaa markkina-analyysityökaluja hyödyntäen ja asetetut tavoitteet huomioiden.
Osaat suunnitella markkinointia brändi-identiteetin, kohderyhmän ja asemoinnin näkökulmasta ja strategian huomioiden.
Osaat valita menetelmiä brändimarkkinoinnin tulosten seurantaan.
Sisältö
Miten yrityksen markkinointia johdetaan?
Miten markkinointistrategia määritellään?
Miten brändiä rakennetaan?
Edeltävä osaaminen
Asiakaslähtöinen markkinointi
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus
Arviointi
Osaat
a. käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
b. arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti.
c. työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia.
d. arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa.