Siirry suoraan sisältöön

Shaderit, valaistus ja renderöintiLaajuus (5 op)

Tunnus: GD00FO00

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • englanti

Osaamistavoitteet

Miten toteutat shader (suomeksi varjostus) ja valaistustekniikoita pelimoottorissa?
Miten käytät itse luotuja varjostimia, jälkikäsittelyä ja valaistusta saavuttaaksesi halutun ilmeen pelissäsi?
Mitkä menetelmät ovat tehokkaita visuaalisen laadun ja suorituskyvyn optimoinnissa?

Sisältö

Ymmärrät shaderit (suom. varjostuksen), valaistuksen ja renderöinnin periaatteet 3D-pelikehityksessä.
Opit tekemään itse luotuja shadereitä.
Opit jälkikäsittelytekniikoita.
Opit yhdistämään reaaliaikaiset ja esirenderöidyt valot.
Opit luomaan ja soveltamaan shadereitä, jotka reagoivat dynaamisesti pelin ympäristöihin.
Luot realistisia valaistustehosteita.
Opit reaaliaikaisia renderöintitekniikoita ja fysiikkaan perustuvaa shader-tekniikkaa.