Shaderit, valaistus ja renderöintiLaajuus (5 op)
Tunnus: GD00FO00
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- englanti
Osaamistavoitteet
Miten toteutat shader (suomeksi varjostus) ja valaistustekniikoita pelimoottorissa?
Miten käytät itse luotuja varjostimia, jälkikäsittelyä ja valaistusta saavuttaaksesi halutun ilmeen pelissäsi?
Mitkä menetelmät ovat tehokkaita visuaalisen laadun ja suorituskyvyn optimoinnissa?
Sisältö
Ymmärrät shaderit (suom. varjostuksen), valaistuksen ja renderöinnin periaatteet 3D-pelikehityksessä.
Opit tekemään itse luotuja shadereitä.
Opit jälkikäsittelytekniikoita.
Opit yhdistämään reaaliaikaiset ja esirenderöidyt valot.
Opit luomaan ja soveltamaan shadereitä, jotka reagoivat dynaamisesti pelin ympäristöihin.
Luot realistisia valaistustehosteita.
Opit reaaliaikaisia renderöintitekniikoita ja fysiikkaan perustuvaa shader-tekniikkaa.