Siirry suoraan sisältöön

Peliohjelmoijan matematiikka (5 op)

Toteutuksen tunnus: PO00ED13-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
08.11.2021 - 21.11.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2022 - 01.05.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Peliohjelmoinnin koulutus
Opettajat
Teemu Saarelainen
Vastuuopettaja
Teemu Saarelainen
Ryhmät
POKT20SP
Peliohjelmointi, päivätoteutus
Opintojakso
PO00ED13
Toteutukselle PO00ED13-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat hyödyntää matemaattisia menetelmiä peliesi ja sovellustesi toteuttamiseen.
Osaat vektori ja matriisilaskennan perusteet.

Sisältö

Miten vektoreita ja matriiseja käytetään pelien toteutuksissa?
Miten suureyhtälöiden ratkaisuja esitetään 2D ja 3D avaruudessa?

Arviointi

Opiskelija osaa
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
- hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
- käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita

Opiskelumateriaali

Luentokalvot, web-materiaalit, lähdekoodit, mahdollinen oppikirja.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Osallistuminen työjärjestyksen mukaiseen lähityöskentelyyn. Opiskelija toteuttaa opintojaksolla vaaditut harjoitustyöt ja -tehtävät sekä osallistuu kokeeseen kurssin loppupuolella.

Vaihtoehtoisista suoritustavoista sovittava ennen opintojakson alkua opintojakson opettajan kanssa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Kurssilla toteutetaan harjoitustehtävinä ja -työnä käytännönläheinen pelimatematiikan ohjelmakoodipaketti.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakso suoritetaan työjärjestyksen mukaisesti, joka on osoitteessa lukkarikone.xamk.fi
Kurssin loppukoe sovitaan yhdessä osallistujien kanssa.

Opiskelijan työmäärä

Yhteensä 135h (5op, á 27h), josta lähiopetusta noin 65h ja itsenäistä työskentelyä (harjoitustehtävät, kirjallisuus, jne.) noin 70h.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu läsnäoloon ja osallistumiseen opetuksessa, harjoitustehtävien ja -töiden tekoon sekä mahdolliseen loppukokeeseen.

Siirry alkuun