Peliohjelmoijan matematiikka (5 op)
Toteutuksen tunnus: PO00ED13-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
08.11.2021 - 21.11.2021
Ajoitus
01.01.2022 - 01.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Peliohjelmoinnin koulutus
Opettaja
- Teemu Saarelainen
Vastuuopettaja
Teemu Saarelainen
Ryhmät
-
POKT20SPPeliohjelmointi, päivätoteutus
Tavoitteet
Osaat hyödyntää matemaattisia menetelmiä peliesi ja sovellustesi toteuttamiseen.
Osaat vektori ja matriisilaskennan perusteet.
Sisältö
Miten vektoreita ja matriiseja käytetään pelien toteutuksissa?
Miten suureyhtälöiden ratkaisuja esitetään 2D ja 3D avaruudessa?
Opiskelumateriaali
Luentokalvot, web-materiaalit, lähdekoodit, mahdollinen oppikirja.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Osallistuminen työjärjestyksen mukaiseen lähityöskentelyyn. Opiskelija toteuttaa opintojaksolla vaaditut harjoitustyöt ja -tehtävät sekä osallistuu kokeeseen kurssin loppupuolella.
Vaihtoehtoisista suoritustavoista sovittava ennen opintojakson alkua opintojakson opettajan kanssa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Kurssilla toteutetaan harjoitustehtävinä ja -työnä käytännönläheinen pelimatematiikan ohjelmakoodipaketti.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso suoritetaan työjärjestyksen mukaisesti, joka on osoitteessa lukkarikone.xamk.fi
Kurssin loppukoe sovitaan yhdessä osallistujien kanssa.
Opiskelijan työmäärä
Yhteensä 135h (5op, á 27h), josta lähiopetusta noin 65h ja itsenäistä työskentelyä (harjoitustehtävät, kirjallisuus, jne.) noin 70h.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu läsnäoloon ja osallistumiseen opetuksessa, harjoitustehtävien ja -töiden tekoon sekä mahdolliseen loppukokeeseen.