Skip to main content

Mathematics for game programmer (5 cr)

Code: PO00ED13-3001

General information


Enrollment

08.11.2021 - 21.11.2021

Timing

01.01.2022 - 01.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

Department of Information Technology

Campus

Kotka Campus

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Degree Programme in Game Programming

Teachers

  • Teemu Saarelainen

Teacher in charge

Teemu Saarelainen

Groups

  • POKT20SP
    Game programming, full-time studies

Objective

You are able to apply mathematics in game and software development and programming.
You are able to calculate vectors and matrices.

Content

How to use vectors and matrices in game implementations?
How to present the solutions of equations of quantities in 2D and 3D space?

Opiskelumateriaali

Luentokalvot, web-materiaalit, lähdekoodit, mahdollinen oppikirja.

Yksilölliset oppimisväylät

Osallistuminen työjärjestyksen mukaiseen lähityöskentelyyn. Opiskelija toteuttaa opintojaksolla vaaditut harjoitustyöt ja -tehtävät sekä osallistuu kokeeseen kurssin loppupuolella.

Vaihtoehtoisista suoritustavoista sovittava ennen opintojakson alkua opintojakson opettajan kanssa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Kurssilla toteutetaan harjoitustehtävinä ja -työnä käytännönläheinen pelimatematiikan ohjelmakoodipaketti.

Tentit ja muut määräajat

Opintojakso suoritetaan työjärjestyksen mukaisesti, joka on osoitteessa lukkarikone.xamk.fi
Kurssin loppukoe sovitaan yhdessä osallistujien kanssa.

Opiskelijan työmäärä

Yhteensä 135h (5op, á 27h), josta lähiopetusta noin 65h ja itsenäistä työskentelyä (harjoitustehtävät, kirjallisuus, jne.) noin 70h.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu läsnäoloon ja osallistumiseen opetuksessa, harjoitustehtävien ja -töiden tekoon sekä mahdolliseen loppukokeeseen.