Skip to main content

Mathematics for game programmer (5 cr)

Code: PO00ED13-3001

General information


Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2022 - 01.05.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Information Technology
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Game Programming
Teachers
Teemu Saarelainen
Teacher in charge
Teemu Saarelainen
Groups
POKT20SP
Game programming, full-time studies
Course
PO00ED13
No reservations found for realization PO00ED13-3001!

Objective

You are able to apply mathematics in game and software development and programming.
You are able to calculate vectors and matrices.

Content

How to use vectors and matrices in game implementations?
How to present the solutions of equations of quantities in 2D and 3D space?

Evaluation

Students are able to
- use professional vocabulary and concepts proficiently
- identify interrelated tasks.
- use the key models, methods, software and techniques of the professional field.

Course material

Luentokalvot, web-materiaalit, lähdekoodit, mahdollinen oppikirja.

Study forms and methods

Osallistuminen työjärjestyksen mukaiseen lähityöskentelyyn. Opiskelija toteuttaa opintojaksolla vaaditut harjoitustyöt ja -tehtävät sekä osallistuu kokeeseen kurssin loppupuolella.

Vaihtoehtoisista suoritustavoista sovittava ennen opintojakson alkua opintojakson opettajan kanssa.

RDI and work-related cooperation

Kurssilla toteutetaan harjoitustehtävinä ja -työnä käytännönläheinen pelimatematiikan ohjelmakoodipaketti.

Timing of exams and assignments

Opintojakso suoritetaan työjärjestyksen mukaisesti, joka on osoitteessa lukkarikone.xamk.fi
Kurssin loppukoe sovitaan yhdessä osallistujien kanssa.

Student workload

Yhteensä 135h (5op, á 27h), josta lähiopetusta noin 65h ja itsenäistä työskentelyä (harjoitustehtävät, kirjallisuus, jne.) noin 70h.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu läsnäoloon ja osallistumiseen opetuksessa, harjoitustehtävien ja -töiden tekoon sekä mahdolliseen loppukokeeseen.

Go back to top of page