Mathematics for game programmer (5 cr)
Code: PO00ED13-3001
General information
Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Timing
01.01.2022 - 01.05.2022
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Information Technology
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
- Finnish
Degree programmes
- Degree Programme in Game Programming
Teachers
- Teemu Saarelainen
Teacher in charge
Teemu Saarelainen
Groups
-
POKT20SPGame programming, full-time studies
Objective
You are able to apply mathematics in game and software development and programming.
You are able to calculate vectors and matrices.
Content
How to use vectors and matrices in game implementations?
How to present the solutions of equations of quantities in 2D and 3D space?
Opiskelumateriaali
Luentokalvot, web-materiaalit, lähdekoodit, mahdollinen oppikirja.
Yksilölliset oppimisväylät
Osallistuminen työjärjestyksen mukaiseen lähityöskentelyyn. Opiskelija toteuttaa opintojaksolla vaaditut harjoitustyöt ja -tehtävät sekä osallistuu kokeeseen kurssin loppupuolella.
Vaihtoehtoisista suoritustavoista sovittava ennen opintojakson alkua opintojakson opettajan kanssa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Kurssilla toteutetaan harjoitustehtävinä ja -työnä käytännönläheinen pelimatematiikan ohjelmakoodipaketti.
Tentit ja muut määräajat
Opintojakso suoritetaan työjärjestyksen mukaisesti, joka on osoitteessa lukkarikone.xamk.fi
Kurssin loppukoe sovitaan yhdessä osallistujien kanssa.
Opiskelijan työmäärä
Yhteensä 135h (5op, á 27h), josta lähiopetusta noin 65h ja itsenäistä työskentelyä (harjoitustehtävät, kirjallisuus, jne.) noin 70h.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi perustuu läsnäoloon ja osallistumiseen opetuksessa, harjoitustehtävien ja -töiden tekoon sekä mahdolliseen loppukokeeseen.