Mathematics for game programmer (5 cr)
Code: PO00ED13-3001
General information
- Enrollment
-
08.11.2021 - 21.11.2021
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
01.01.2022 - 01.05.2022
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Information Technology
- Campus
- Kotka Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Game Programming
- Teachers
- Teemu Saarelainen
- Teacher in charge
- Teemu Saarelainen
- Groups
-
POKT20SPGame programming, full-time studies
- Course
- PO00ED13
Objective
You are able to apply mathematics in game and software development and programming.
You are able to calculate vectors and matrices.
Content
How to use vectors and matrices in game implementations?
How to present the solutions of equations of quantities in 2D and 3D space?
Evaluation
Students are able to
- use professional vocabulary and concepts proficiently
- identify interrelated tasks.
- use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
Course material
Luentokalvot, web-materiaalit, lähdekoodit, mahdollinen oppikirja.
Study forms and methods
Osallistuminen työjärjestyksen mukaiseen lähityöskentelyyn. Opiskelija toteuttaa opintojaksolla vaaditut harjoitustyöt ja -tehtävät sekä osallistuu kokeeseen kurssin loppupuolella.
Vaihtoehtoisista suoritustavoista sovittava ennen opintojakson alkua opintojakson opettajan kanssa.
RDI and work-related cooperation
Kurssilla toteutetaan harjoitustehtävinä ja -työnä käytännönläheinen pelimatematiikan ohjelmakoodipaketti.
Timing of exams and assignments
Opintojakso suoritetaan työjärjestyksen mukaisesti, joka on osoitteessa lukkarikone.xamk.fi
Kurssin loppukoe sovitaan yhdessä osallistujien kanssa.
Student workload
Yhteensä 135h (5op, á 27h), josta lähiopetusta noin 65h ja itsenäistä työskentelyä (harjoitustehtävät, kirjallisuus, jne.) noin 70h.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi perustuu läsnäoloon ja osallistumiseen opetuksessa, harjoitustehtävien ja -töiden tekoon sekä mahdolliseen loppukokeeseen.