Skip to main content

From idea to business (10 cr)

Code: LT00EB05-3004

General information


Enrollment
06.04.2022 - 22.04.2022
Registration for the implementation has ended.
Timing
22.08.2022 - 14.12.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
7 cr
Virtual portion
3 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Business
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Marjaana Roponen
Anna-Liisa Immonen
Liisa Laitinen
Teacher in charge
Marjaana Roponen
Groups
LTMI21SM
Business Management, part-time studies
Course
LT00EB05
No reservations found for realization LT00EB05-3004!

Objective

You are able to understand the importance of entrepreneurship and venture to perceive entrepreneurship as a career opportunity.
You can observe, develop and evaluate new business opportunities in an innovative manner and consider the opportunities of digital operating environments in business.
You can apply your knowledge in an authentic business operating environment.
You can recognize and evaluate the development of your knowledge and skills as an entrepreneur.
You can start a business operation and test the functionality of a business idea in practice on the market.
You are able to work in a customer interface and in cooperation with stakeholders.
You can plan, develop and evaluate company operations.

Content

What issues are associated with early stage business ideation, establishment process and operation planning?
What are the support networks of a start-up company?
How are company finances planned and managed?
How can you assess and develop your own knowledge?
How is a business managed in practice?
How are products/services marketed and sold?

Evaluation

Students can
a. use professional vocabulary systematically
b. look for information in the key information sources of the field
d. work together with customers, users and target groups
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field

Course material

Bergström, S. & Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 16. uud. p. Helsinki: Edita.
Hesso, J. 2015. Hyvä liiketoimintasuunnitelma. 2., uud. painos. Helsinki: Kauppakamari.
Sekki, A. & Niemi, M. 2016. Menesty yrittäjänä: 68 käytännön ohjetta. Helsinki: Talentum Pro.
Kallio, A & Vuola, L. 2018: Joukkorahoitus, Alma Talent
Villanen, J. 2016. Tuotteista tähtituotteita: Tarinoita, tehtävää, teoriaa. 1. painos. Helsinki: Kauppakamari.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten sekä itsenäisesti ja ryhmässä tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Tämä väylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajan kanssa

RDI and work-related cooperation

Asiantuntijavierailut, työelämäprojekti

Timing of exams and assignments

Lähiopetustunnit ovat lukujärjestyksen mukaisesti.

Student workload

270 h, joka muodostuu lähiopetuksesta sekä itsenäisestä työstä ja ryhmätyöskentelystä.

Course part description

Minä yrittäjänä
Toimintaympäristön analyysi
Tuotteistaminen ja kaupallistaminen
Yrityksen rahoitus
Liiketoimintasuunnitelma

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Palautettavia tehtäviä ja tentti

Qualifications

Basic studies included in the core competence studies are required.

Go back to top of page