Asiakasymmärrys (5 op)
Toteutuksen tunnus: MB00CV04-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 08.11.2021 - 21.11.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 03.01.2022 - 06.05.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhennettu)
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Master's Degree Programme in International Business Management
- Opettajat
- Slaveya Hämäläinen
- Vastuuopettaja
- Slaveya Hämäläinen
- Ryhmät
-
MBKV21KYInternational business management, master studies
- Opintojakso
- MB00CV04
Tavoitteet
Osaat selittää asiakasarvon tekijät
Määritellä erilaisia asiakkuuksia
Suunnitella asiakasmielikuvan ja asiakasstrategian yrityselle
Luokitella ja analysoida asiakkuuksia sopivilla välineillä
Tulkita asiakasanalyysejä ja suunnitella kehitystoimenpiteitä
Sisältö
Kuinka asiakasarvon tekijät määritellään?
kuinka määritellä eriliaisia asiakkuuksia?
Kuinka suunnitella asiakasmielikuva ja asiakasstrategia yritykselle?
Kuinka luokitella ja analysoida asiakkuuksia käyttäen sopivia välineitä?
Kuinka tulkita asiakasanalyysejä ja suunnitella kehitystoimenpiteitä?
Arviointi
Opiskelija osaa
* hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
* ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
* arvioida ja johtaa itsenäisesti yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa
* arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
Opiskelumateriaali
1. The book referenced below will be partially used in the course. It is not mandatory to have it. All important material will be given to you as a handout.
Peppers, D. & Rogers, M. 2017. Managing customer experience and relationships: A strategic framework. Third edition. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
2. The other book is Business Intelligence (link to the book: https://images.app.goo.gl/7uF6XjtukWSnZaSv 8) and I would like you to read at least chapter 5: Customer Intelligence before we meet. I will send the chapter to all who have registered for the course when registration is over. If you want to learn more, then you have to buy the book.
3. The material and the plan for completing the course are in Learn and you will get the key when we meet.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
All assignments and deadlines are mentioned in Learn.
Opiskelijan työmäärä
The course has 3 contact days and in addition, you have to input at least 50 hours of your own time for the tasks and preparation of the final report.
Lisätietoja opiskelijoille
If you want to ask anything regarding the course, please contact Slaveya. slaveya.hamalainen@xamk.fi
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Evaluation based on peer and individual assessment + points from the assignments graded by the teacher.
30% - Class participation: group discussions on case studies and the course content
20% - One graded individual assignment and one individual case write-up, also graded
50% - Group presentation and report (details in class) + opponent evaluation
50% - pass
51 - 60% - 1
61 - 70% - 2
71 - 80% - 3
81 - 90% - 4
91 - 100% - 5
Esitietovaatimukset
No prerequisities