Skip to main content

Customer insight and customer experience (5 cr)

Code: LT00DT58-3017

General information


Enrollment

08.11.2021 - 21.11.2021

Timing

17.01.2022 - 01.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Virtual portion

2 op

Mode of delivery

60 % Contact teaching, 40 % Distance learning

Unit

Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhettu)

Campus

Kouvola Campus

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 50

Degree programmes

  • Degree Programme in Business Management

Teachers

  • Mari Hämäläinen

Teacher in charge

Mari Hämäläinen

Groups

  • LTKV21SP2
    Business, full-time studies

Objective

You are able to describe a company’s customer related processes and define what factors contribute to good customer service. You are able to define and describe factors affecting the purchasing and consuming behaviour of different customer groups. You are able to define and identify factors affecting customer experience as a whole. You are able to search for and analyze information to have better customer insight.

Content

What does the customer process mean and what is its role in business? How do consumers, companies and organizations differ as customers? What does customer experience consist of and how are you able to gain insight into it? How are customer relationships built, maintained and developed? What are the components of good customer service?

Opiskelumateriaali

Materiaalit Learnissa.

Yksilölliset oppimisväylät

Lukujärjestyksen mukainen opetus.

TKI ja työelämäyhteistyö

Ei työelämäyhteistyötä.

Tentit ja muut määräajat

Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Opiskelijan työmäärä

Opintojakson työmäärä on 5 opintopistettä, joka vastaa 135 tuntia itsenäisesti ja ryhmässä tehtävää työtä.

Toteutuksen osien kuvaus

Asiakasymmärrys, asiakaskokemus ja asiakaspalvelu.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakson osa-alueiden mukaiset oppimistehtävät ja osaamisen osoittaminen niiden kautta.

Qualifications

Customer-oriented marketing (5 ECTS credits), or equivalent knowledge