Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00DT58-3017
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 08.11.2021 - 21.11.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 17.01.2022 - 01.05.2022
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhennettu)
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Mari Hämäläinen
- Vastuuopettaja
- Mari Hämäläinen
- Ryhmät
-
LTKV21SP2Liiketalous, päivätoteutus (taloushallinto)
- Opintojakso
- LT00DT58
Tavoitteet
Osaat kuvata yrityksen asiakastyön prosesseja ja määritellä mistä hyvä asiakaspalvelu syntyy. Osaat selvittää ja kuvata eri asiakasryhmien osto- ja kulutuskäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä. Osaat määritellä asiakaskokemuksen syntymiseen vaikuttavia tekijöitä ja tunnistaa niitä käytännössä. Osaat hankkia ja analysoida asiakasymmärrystä lisäävää tietoa.
Sisältö
Mitä asiakasprosessi tarkoittaa ja mikä on sen merkitys liiketoiminnassa? Millaisia kuluttajat, yritykset ja organisaatiot ovat asiakkaina? Mistä asiakaskokemus muodostuu ja miten siitä hankitaan tietoa? Miten asiakassuhteita rakennetaan, ylläpidetään ja kehitetään? Mitä ovat hyvän asiakaspalvelun osatekijät?
Arviointi
a. Osaat käyttää johdonmukaisesti asiakastyöskentelyyn liittyviä ammattikäsitteitä.
b. Osaat etsiä tietoa keskeisistä tiedonlähteistä.
d. Osaat toimia asiakkaiden, käyttäjien ja kohderyhmien kanssa.
Opiskelumateriaali
Materiaalit Learnissa.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Lukujärjestyksen mukainen opetus.
TKI ja työelämäyhteistyö
Ei työelämäyhteistyötä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson työmäärä on 5 opintopistettä, joka vastaa 135 tuntia itsenäisesti ja ryhmässä tehtävää työtä.
Toteutuksen osien kuvaus
Asiakasymmärrys, asiakaskokemus ja asiakaspalvelu.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson osa-alueiden mukaiset oppimistehtävät ja osaamisen osoittaminen niiden kautta.
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi (5 op) tai vastaavat tiedot