Markkinoinnin ja brändin johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00DP39-3006
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
08.11.2021 - 21.11.2021
Ajoitus
14.02.2022 - 15.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhettu)
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Mari Hämäläinen
Vastuuopettaja
Mari Hämäläinen
Ryhmät
-
LTKV21KM5Liiketalous, monimuoto (myynti ja markkinointi)
Tavoitteet
Osaat
- tunnistaa brändin keskeiset menestystekijät ja johtaa markkinoinnin kokonaisuutta kansainvälisessä kilpailutilanteessa
- perustella markkinointistrategian valintaa markkina-analyysityökaluja hyödyntäen ja asetetut tavoitteet huomioiden
- suunnitella markkinointia brändi-identiteetin, kohderyhmän ja asemoinnin näkökulmasta ja strategian huomioiden
- valita menetelmiä brändimarkkinoinnin tulosten seurantaan
Sisältö
Miten yrityksen markkinointia johdetaan (suunnitellaan, ohjataan ja seurataan)?
Miten markkinointistrategia määritellään?
Miten brändiä rakennetaan?
Opiskelumateriaali
Opettajan ohjeistamat artikkelit ja kirjallisuus, materiaalit Learnissa.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työjärjestyksen mukainen opetus.
TKI ja työelämäyhteistyö
Ei työelämäyhteistyötä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus 5 op - tämä vastaa 135 työtuntia itsenäistä ja ryhmässä tapahtuvaa työskentelyä.
Toteutuksen osien kuvaus
Brändin rakentaminen, markkinointistrategian laatiminen ja markkinoinnin johtaminen.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilötehtävät sekä mahdollisesti ryhmässä työstettävät opintojakson osa-alueiden mukaiset oppimistehtävät.
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot