Markkinoinnin ja brändin johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00DP39-3006
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
08.11.2021 - 21.11.2021
Ajoitus
14.02.2022 - 15.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Mari Hämäläinen
Vastuuopettaja
Mari Hämäläinen
Ryhmät
-
LTKV21KM5Liiketalous, monimuoto (myynti ja markkinointi)
Tavoitteet
Osaat
- tunnistaa brändin keskeiset menestystekijät ja johtaa markkinoinnin kokonaisuutta kansainvälisessä kilpailutilanteessa
- perustella markkinointistrategian valintaa markkina-analyysityökaluja hyödyntäen ja asetetut tavoitteet huomioiden
- suunnitella markkinointia brändi-identiteetin, kohderyhmän ja asemoinnin näkökulmasta ja strategian huomioiden
- valita menetelmiä brändimarkkinoinnin tulosten seurantaan
Sisältö
Miten yrityksen markkinointia johdetaan (suunnitellaan, ohjataan ja seurataan)?
Miten markkinointistrategia määritellään?
Miten brändiä rakennetaan?
Opiskelumateriaali
Opettajan ohjeistamat artikkelit ja kirjallisuus, materiaalit Learnissa.
Yksilölliset oppimisväylät
Työjärjestyksen mukainen opetus.
TKI ja työelämäyhteistyö
Ei työelämäyhteistyötä.
Tentit ja muut määräajat
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus 5 op - tämä vastaa 135 työtuntia itsenäistä ja ryhmässä tapahtuvaa työskentelyä.
Toteutuksen osien kuvaus
Brändin rakentaminen, markkinointistrategian laatiminen ja markkinoinnin johtaminen.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yksilötehtävät sekä mahdollisesti ryhmässä työstettävät opintojakson osa-alueiden mukaiset oppimistehtävät.
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot