Palvelun tuotteistaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: MY00BJ11-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.04.2022 - 22.04.2022
Ajoitus
12.11.2022 - 19.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
40 % Lähiopetus, 60 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 32
Koulutus
- Palvelumuotoilun koulutus
Opettaja
- Hanna Nieminen
Vastuuopettaja
Sanna Haapanen
Ryhmät
-
PAKV21KMPalvelumuotoilu, monimuoto
Tavoitteet
Osaat mallintaa palvelukonseptin erilaisia mallintamistapoja hyödyntäen.
Osaat osallistaa asiakkaita ja sidosryhmiä palvelun kehittämiseen.
Osaat kaupallistaa tuotteita ja palveluita
Sisältö
Kuinka palvelukonsepti voidaan mallintaa?
Miten palvelukonseptia voidaan arvioida ja kehittää edelleen eri sidosryhmien kanssa?
Kuinka palvelutarjoomia rakennetaan ja viedään markkinoille?
Opiskelumateriaali
Opintojakson opiskelumateriaali ilmoitetaan Learn-alustalla opintojakson alussa.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä: osallistut työjärjestyksen mukaisesti oppitunneille.
Työhön integroitu oppimisväylä: Osallistut niille luennoille, joille pääset ja toteutat kehittämistehtävän työpaikallesi.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä: Voit ilmoittautua aikaisemman ryhmän toteutukselle tai suorittaa opintojakson nopeutetussa aikataulussa palauttamalla kehittämistehtävän aikaisemmin.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla työstetään työelämän aitoa kehittämistehtävää.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakson ei sisällä tenttiä, vaan suoritus perustuu kehittämistehtävään ja itsenäisesti suoritettaviin oppimistehtäviin.
Opiskelijan työmäärä
Opintojakson laajuus on 5 op, mikä tarkoittaa 135 tuntia opiskelijan työtä. Tuntimäärä voi vaihdella riippuen opiskelijan työ- ja opiskeluhistoriasta sekä opiskelutekniikoista.
Toteutuksen osien kuvaus
Palvelukonseptin mallintaminen
Osallistava palvelun kehittäminen
Kaupallistaminen
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolla jatketaan Palvelumuotoiluprojekti -opintojaksolla aloitettua kehittämistehtävää.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Palvelumuotoilun ja tuotteistamisen käsitteiden, mallien ja menetelmien hallitseminen ja soveltaminen.
Esitietovaatimukset
Asiakasrajapinta ja Konseptointi -moduulit