Skip to main content

Testing, assessing and developing health fitness (5 cr)

Code: LI00EH50-3002

General information


Enrollment

08.11.2021 - 21.11.2021

Timing

10.01.2022 - 31.05.2022

Number of ECTS credits allocated

5 op

Mode of delivery

Contact teaching

Unit

(Department of Sports and Rehabilitation)

Campus

Savonlinna Campus

Teaching languages

  • Finnish

Degree programmes

  • Degree Programme in Physical Education

Teachers

  • Anna-Kaisa Hokkanen
  • Tiina Aho

Teacher in charge

Outi Pyöriä

Groups

  • LISA21SP
    Physical Education, full-time studies

Objective

You are able to define the concept of health fitness and know how it is assessed and tested.
You can plan situations for assessing and testing clients' health fitness by paying attention to ethical and confidentiality factors.
You can assess your own and clients' health fitness in a versatile way making use of different tests and measurements.
You are able to plan evidence-based physical exercises to develop health fitness.
You can interpret test results, draw conclusions and make use of the results in instructing clients.

Content

How are health fitness and its different components defined?
How is health fitness assessed and tested?
How do you test endurance, the fitness of the musculoskeletal system, motor fitness and analyse body composition?
How do you choose customised tests for measuring clients' health fitness?
How do you assess individuals' health fitness reliably and in a repeat manner?
What responsibilities and ethical principles relate to testing?
How do you give clients feedback on the test results?
How do you interpret test results and make use of them in the program planning and implementation of physical exercises?
How do you assess your own activities as a tester?
How do you make use of client and peer feedback in developing your own activities?

Opiskelumateriaali

Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä

Yksilölliset oppimisväylät

Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin.

TKI ja työelämäyhteistyö

Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita

Tentit ja muut määräajat

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.