Käyttäjälähtöisten palvelujen kehittäminen ja markkinointi (10 op)
Toteutuksen tunnus: WM00EJ73-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
06.04.2023 - 21.04.2023
Ajoitus
14.09.2023 - 15.12.2023
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
- Mikkelin kampus
- E-kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Degree Programme in Wellbeing Management
Opettaja
- Heidi Järvi
- Lauri Kolomainen
Vastuuopettaja
Lauri Kolomainen
Ryhmät
-
WMMI22SPWellbeing Management, päivätoteutus
- 23.11.2023 10:30 - 15:30, User-driven service development and marketing WM00EJ73-3003
- 28.11.2023 10:00 - 12:00, User-driven service development and marketing WM00EJ73-3003
- 12.12.2023 10:00 - 12:00, User-driven service development and marketing WM00EJ73-3003
Tavoitteet
Ymmärrät miten yksilön hyvinvointia mitataan ja arvioidaan.
Osaat toteuttaa yksilön hyvinvoinnin mittauksia eri menetelmillä.
Osaat kehittää nykyisiä ja uusia palveluja vuorovaikutteisesti ja käyttäjälähtöisesti ja ottaa huomioon palvelujen digitalisoinnin tuomat mahdollisuudet.
Osaat käyttää palvelumuotoilun ja tuotteistamisen keskeisiä menetelmiä.
Osaat valita ja soveltaa vuorovaikutteisia kehittämismenetelmiä ja malleja käytännössä.
Osaat työskennellä kehittämistiimin jäsenenä.
Osaat hyödyntää markkinoinnin keinoja ja menetelmiä palvelutuotteen markkinoille tuomisessa.
Sisältö
Miten yksilön hyvinvointia mitataan ja arvioidaan?
Miten hyvinvointia voidaan mitata subjektiivisin ja objektiivisin menetelmin?
Mitä hyvinvoinnin mittausmenetelmiä on Active Life Lab -ympäristössä ja kuinka Active Life Lab -ympäristössä voidaan mitata hyvinvointia?
Miten palvelutarjoomaa arvioidaan, uudistetaan ja kehitetään digitaalisessa toiminta- ja kilpailuympäristössä?
Miten palveluja kehitetään käyttäjälähtöisesti ja vuorovaikutteisesti?
Miten pelillistämisen avulla voidaan edistää käyttäjien motivaatiota, sitoutumista ja osallistumista?
Mitä ovat palvelumuotoilun peruskäsitteet, tavoitteet ja menetelmät?
Mitä ovat palvelujen tuotteistamisen keinot?
Miten palvelutuotteita brändätään ja viedään markkinoille?
Opiskelumateriaali
1. kirjat, artikkelit ja muu aineisto, joka on saatavilla Xamkin kirjastosta joko painettuna tai e-aineistona.
2. opiskelumateriaalit, jotka ovat käytettävissä suoraan Learnin kautta.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Verkko-opinnot ja kontaktiopetus Xamkin tiloissa. Poikkeavat järjestelyt sovitaan erikseen opettajien kanssa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Case-esimerkit, yhteistyö Active Life Lab-yksikön kanssa.
Arviointiasteikko
1-5