Siirry suoraan sisältöön

Käyttäjälähtöisten palvelujen kehittäminen ja markkinointi (10 op)

Toteutuksen tunnus: WM00EJ73-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

06.04.2023 - 21.04.2023

Ajoitus

14.09.2023 - 15.12.2023

Opintopistemäärä

10 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

50 % Lähiopetus, 50 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalouden koulutusyksikkö

Toimipiste

  • Mikkelin kampus
  • E-kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 60

Koulutus

  • Degree Programme in Wellbeing Management

Opettaja

  • Heidi Järvi
  • Lauri Kolomainen

Vastuuopettaja

Lauri Kolomainen

Ryhmät

  • WMMI22SP
    Wellbeing Management, päivätoteutus
  • 23.11.2023 10:30 - 15:30, User-driven service development and marketing WM00EJ73-3003
  • 28.11.2023 10:00 - 12:00, User-driven service development and marketing WM00EJ73-3003
  • 12.12.2023 10:00 - 12:00, User-driven service development and marketing WM00EJ73-3003

Tavoitteet

Ymmärrät miten yksilön hyvinvointia mitataan ja arvioidaan.
Osaat toteuttaa yksilön hyvinvoinnin mittauksia eri menetelmillä.
Osaat kehittää nykyisiä ja uusia palveluja vuorovaikutteisesti ja käyttäjälähtöisesti ja ottaa huomioon palvelujen digitalisoinnin tuomat mahdollisuudet.
Osaat käyttää palvelumuotoilun ja tuotteistamisen keskeisiä menetelmiä.
Osaat valita ja soveltaa vuorovaikutteisia kehittämismenetelmiä ja malleja käytännössä.
Osaat työskennellä kehittämistiimin jäsenenä.
Osaat hyödyntää markkinoinnin keinoja ja menetelmiä palvelutuotteen markkinoille tuomisessa.

Sisältö

Miten yksilön hyvinvointia mitataan ja arvioidaan?
Miten hyvinvointia voidaan mitata subjektiivisin ja objektiivisin menetelmin?
Mitä hyvinvoinnin mittausmenetelmiä on Active Life Lab -ympäristössä ja kuinka Active Life Lab -ympäristössä voidaan mitata hyvinvointia?
Miten palvelutarjoomaa arvioidaan, uudistetaan ja kehitetään digitaalisessa toiminta- ja kilpailuympäristössä?
Miten palveluja kehitetään käyttäjälähtöisesti ja vuorovaikutteisesti?
Miten pelillistämisen avulla voidaan edistää käyttäjien motivaatiota, sitoutumista ja osallistumista?
Mitä ovat palvelumuotoilun peruskäsitteet, tavoitteet ja menetelmät?
Mitä ovat palvelujen tuotteistamisen keinot?
Miten palvelutuotteita brändätään ja viedään markkinoille?

Opiskelumateriaali

1. kirjat, artikkelit ja muu aineisto, joka on saatavilla Xamkin kirjastosta joko painettuna tai e-aineistona.

2. opiskelumateriaalit, jotka ovat käytettävissä suoraan Learnin kautta.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Verkko-opinnot ja kontaktiopetus Xamkin tiloissa. Poikkeavat järjestelyt sovitaan erikseen opettajien kanssa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Case-esimerkit, yhteistyö Active Life Lab-yksikön kanssa.

Arviointiasteikko

1-5