Asiakasymmärrys (5 op)
Toteutuksen tunnus: MB00CV04-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
07.11.2022 - 18.11.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
02.01.2023 - 05.05.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Master's Degree Programme in International Business Management
- Opettajat
- Slaveya Hämäläinen
- Vastuuopettaja
- Slaveya Hämäläinen
- Ryhmät
-
MBKV22KYInternational business management, master studies
- Opintojakso
- MB00CV04
Tavoitteet
Osaat selittää asiakasarvon tekijät
Määritellä erilaisia asiakkuuksia
Suunnitella asiakasmielikuvan ja asiakasstrategian yrityselle
Luokitella ja analysoida asiakkuuksia sopivilla välineillä
Tulkita asiakasanalyysejä ja suunnitella kehitystoimenpiteitä
Sisältö
Kuinka asiakasarvon tekijät määritellään?
kuinka määritellä eriliaisia asiakkuuksia?
Kuinka suunnitella asiakasmielikuva ja asiakasstrategia yritykselle?
Kuinka luokitella ja analysoida asiakkuuksia käyttäen sopivia välineitä?
Kuinka tulkita asiakasanalyysejä ja suunnitella kehitystoimenpiteitä?
Arviointi
Opiskelija osaa
* hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
* ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
* arvioida ja johtaa itsenäisesti yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa
* arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
Opiskelumateriaali
1. The book referenced below will be partially used in the course. It is not mandatory to have it. All important material will be given to you as a handout.
Peppers, D. & Rogers, M. 2017. Managing customer experience and relationships: A strategic framework. Third edition. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
2. The other book is Business Intelligence (link to the book: https://images.app.goo.gl/7uF6XjtukWSnZaSv 8), and you have to read at least chapter 5: Customer Intelligence before the first meeting. The chapter will be on the info page in Learn, and you can read it in advance. If you want to learn more, then you have to buy the book.
3. The material and the plan for completing the course are in Learn, and you will get the key at the beginning of January.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
The course is completed as scheduled in student timetables.
TKI ja työelämäyhteistyö
Students complete a report based on their organisational RDI context. The objective is to evaluate customer relationship practices in their organisations.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
All assignments and deadlines are mentioned in Learn.
Opiskelijan työmäärä
The course has 3 contact days, and in addition, students have to input at least 50 hours of their time for the tasks and preparation of the final report.
Lisätietoja opiskelijoille
If you want to ask anything regarding the course, please contact Slaveya. slaveya.hamalainen@xamk.fi
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Evaluation based on peer and individual assessment + points from the assignments graded by the teacher.
30% - Class participation: group discussions on case studies and the course content
20% - One graded individual assignment and one individual case write-up, also graded
50% - Group presentation and report (details in class) + opponent evaluation
50% - pass
51 - 60% - 1
61 - 70% - 2
71 - 80% - 3
81 - 90% - 4
91 - 100% - 5
Esitietovaatimukset
No prerequisities