Siirry suoraan sisältöön

Soveltava peliohjelmointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: PO00DN33-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

08.04.2024 - 21.04.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 15.12.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Informaatioteknologian koulutusyksikkö

Toimipiste

Kotkan kampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 35

Koulutus

  • Peliohjelmoinnin koulutus

Opettaja

  • Pekka Vilpponen

Vastuuopettaja

Pekka Vilpponen

Ryhmät

  • POKT23SP
    Peliohjelmointi, päivätoteutus
  • 05.09.2024 08:15 - 11:45, Soveltava peliohjelmointi PO00DN33-3005
  • 19.09.2024 08:15 - 11:45, Soveltava peliohjelmointi PO00DN33-3005
  • 26.09.2024 08:15 - 12:15, Soveltava peliohjelmointi PO00DN33-3005
  • 03.10.2024 08:15 - 11:45, Soveltava peliohjelmointi PO00DN33-3005
  • 17.10.2024 08:15 - 12:00, Soveltava peliohjelmointi PO00DN33-3005
  • 31.10.2024 08:15 - 11:45, Soveltava peliohjelmointi PO00DN33-3005
  • 07.11.2024 08:15 - 11:45, Soveltava peliohjelmointi PO00DN33-3005
  • 14.11.2024 08:00 - 11:30, Soveltava peliohjelmointi PO00DN33-3005
  • 21.11.2024 08:15 - 11:45, Soveltava peliohjelmointi PO00DN33-3005
  • 28.11.2024 08:15 - 11:45, Soveltava peliohjelmointi PO00DN33-3005
  • 05.12.2024 08:15 - 12:00, Soveltava peliohjelmointi PO00DN33-3005
  • 12.12.2024 08:15 - 11:45, Soveltava peliohjelmointi PO00DN33-3005
  • 13.12.2024 08:15 - 12:15, Soveltava peliohjelmointi - Tentti

Tavoitteet

Osaat soveltaa tehokkaasti ohjelmoinnin yleisiä paradigmoja ja suunnittelumalleja pelin ohjelmoinnissa.
Osaat toteuttaa ohjelmia, jotka hyödyntävät tehokkaasti enkapsulaatiota, periytymistä, viestin välitystä, kompositioita ja polymorfismia.

Sisältö

Abstraktio, enkapsulaatio, perintä, viestin välitys, kompositio ja polymorfismi.

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Ohjelmointi 1
Ohjelmointi 2