Early childhood education and care (5 cr)
Code: SO00DT47-3016
General information
Enrollment
08.04.2024 - 21.04.2024
Timing
02.09.2024 - 04.10.2024
Number of ECTS credits allocated
5 op
Mode of delivery
Contact teaching
Unit
Department of Social Services and Promotion of Functional Ability
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
- Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Teachers
- Johanna Jussila
- Maija Olli
- Tia-Marika Sohlman
- Hanna Lehtinen
- Ann-Mari Sippu
Groups
-
SOKT23SPSocial services, full-time studies
- 02.09.2024 12:45 - 14:15, Aloitusinfo: Varhaiskasvatus SO00DT47-3016
- 02.09.2024 14:30 - 16:00, Tutoriaali: Varhaiskasvatus SO00DT47-3016
- 04.09.2024 12:30 - 14:00, Varhaiskasvatus SO00DT47-3016
- 04.09.2024 14:15 - 15:45, Varhaiskasvatus SO00DT47-3016
- 05.09.2024 08:30 - 10:00, Varhaiskasvatus SO00DT47-3016
- 05.09.2024 10:15 - 11:45, Varhaiskasvatus SO00DT47-3016
- 06.09.2024 10:00 - 15:00, Workshop 1: Varhaiskasvatus SO00DT47-3016
- 13.09.2024 12:00 - 17:00, Workshop 2: Varhaiskasvatus SO00DT47-3016
- 17.09.2024 09:00 - 12:00, Leikin havannointi: Varhaiskasvatus SO00DT47-3016
- 18.09.2024 09:00 - 15:30, Workshop 3: Pelastakaa Lasten seksuaalikasvatuskoulutus: Varhaiskasvatus SO00DT47-3016
- 24.09.2024 08:00 - 15:00, Harjoitukset 1: Varhaiskasvatus SO00DT47-3016
- 03.10.2024 08:00 - 15:00, Harjoitus 2: Varhaiskasvatus SO00DT47-3016
- 04.10.2024 10:00 - 11:30, Tutoriaali: Varhaiskasvatus SO00DT47-3016
Objective
You become familiar with the legislation and day care service system of early childhood education and with the National Core Curriculum Guidelines on Early Childhood Education and Care.
You are able account for the child-centered approach as an educational starting point.
You study learning areas and the importance of learning environments in early childhood education, and are able to plan, implement and evaluate activities that meet the criteria of the National Core Curriculum Guidelines on Early Childhood Education and Care.
You are able to observe and study children's play from developmental theoretical and interactive perspective.
Content
What are the laws and guidelines regulating early childhood education and care?
How is child-centeredness defined, and what does it mean as an educational approach?
What are learning areas and what is the meaning of learning environments in pedagogical planning?
How are activities for children in day care planned, implemented and evaluated based on the National Core Curriculum Guidelines on Early Childhood Education and Care?
What is play and how does it develop during childhood?
What is the role of play in the development and learning of a child?
.
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan jakson alkaessa Learn-alustalla
Yksilölliset oppimisväylät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso pitää sisällään luentoja, workshoppeja, harjoituksia, leikin havainnointia varhaiskasvatusympäristössä ja oppimistehtäviä.
Workshopeissa, harjoituksissa ja tutoriaaleissa on läsnäolovelvollisuus.
TKI ja työelämäyhteistyö
leikin havainnointi varhaiskasvatusympäristössä, mahdolliset työelämän puheenvuorot
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Hyväksytyn opintojakson kokonaisarviointi tapahtuu asteikolla 1-5. Opintojakson osasuorituksissa voidaan käyttää myös arviointiasteikkoa hyväksytty, täydennettävä, hylätty.
Qualifications
Human development and learning