Pelien liiketoiminta ja digitaalinen talous (5 op)
Toteutuksen tunnus: GD00CU20-3009
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
08.04.2024 - 21.04.2024
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
10 - 25
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Mikko Lehto
- Suvi Pylvänen
Vastuuopettaja
Suvi Pylvänen
Ryhmät
-
GDKV22SPGame design, full-time studies
- 02.09.2024 14:00 - 16:00, Game business and digital economy GD00CU20-3009
- 16.09.2024 10:00 - 12:00, Game business and digital economy GD00CU20-3009
- 23.09.2024 10:00 - 12:00, Game business and digital economy GD00CU20-3009
- 07.10.2024 10:00 - 12:00, Game business and digital economy GD00CU20-3009
- 09.10.2024 10:00 - 12:00, Game business and digital economy GD00CU20-3009
- 14.10.2024 10:00 - 12:00, Game business and digital economy GD00CU20-3009
- 28.10.2024 10:00 - 12:00, Game business and digital economy GD00CU20-3009
- 07.11.2024 12:30 - 16:00, Game business and digital economy GD00CU20-3009
- 11.11.2024 10:00 - 12:00, Game business and digital economy GD00CU20-3009
- 18.11.2024 13:00 - 15:00, Game business and digital economy GD00CU20-3009
- 25.11.2024 10:00 - 12:00, Game business and digital economy GD00CU20-3009
- 09.12.2024 14:00 - 16:00, Game business and digital economy GD00CU20-3009
- 17.12.2024 08:15 - 10:30, Game business and digital economy GD00CU20-3009
Tavoitteet
Olet tietoinen peliteollisuuden erilaisista liiketoiminta- ja tulomalleista, kuten freemium ja premium.
Tunnet perusperiaatteet, kuinka valittu liiketoimintamalli vaikuttaa pelin suunnittelupäätöksiin.
Ymmärrät digitaalitalouden perusperiaatteet.
Olet tietoinen peleistäsi markkinoinnin ja mainostamisen eri kanavista.
Ymmärrät yrittäjyyden perusteet ja kuinka arvioida tulologiikkaa.
Sisältö
Kuinka pelin liiketoimintamalli vaikuttaa pelisuunnitteluun?
Mitä eroja ovat kaupallistamismalleissa, kuten premium-, freemium- ja paymium-mallit?
Kuinka tytäryhtiömarkkinointia, mikrotarjouksia, tilauksia ja markkinointia käytetään peleissä tulolähteenä?
Kuinka kirjoittaa liiketoimintasuunnitelma pelillesi?
Mitä pitää ottaa huomioon käynnistettäessä ja miten arvioida sen kannattavuus?
Opiskelumateriaali
Materiaali Learnissä.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkoon perustuva oppimisreitti
Osallistut opetus- ja ohjaustilaisuuksiin aikataulun mukaisesti. Opintoaikataulusi määräytyy ajoitettujen ryhmätilaisuuksien ja itseopiskelujen perusteella.
Oppimisreitti, joka nopeuttaa opintoja
Jos olet hankkinut aiheesta aikaisempaa oppimista (kokonaan / osittain), ota ennen kurssia vastuuopettajaan yhteyttä. Näin voitte keskustella siitä, onko sinulla tarvittava pätevyys ja mitkä ovat menetelmät kyseisen pätevyyden osoittamiseksi. Jos et pysty osallistumaan kaikkiin lähiopetustilaisuuksiin muiden kurssien takia, sinun on suoritettava oppimistehtävät itsenäisesti.
Työperusteinen oppimisreitti
Sinun on otettava yhteyttä kurssin opettajaan ennen kurssia sopiaksesi kehitystehtävistä, jotka suoritat työpaikallasi. Sinun on todistettava oppimasi sekä teoreettisesti että käytännössä pitämällä esitys Game Design näyttöpäivässä (show & tell day).
TKI ja työelämäyhteistyö
Kurssi sisältää muutamia pelialalla työskentelevien ihmisten pitämiä live- ja äänitettyjen luentoja, mahdollisuuden vierailla Pocket Game Connectissa syksyllä 2024 ja peliyrityksessä lukukauden 2024–2025 aikana.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Ei kokeita. Oppimispäiväkirja pitää palauttaa välipalautetta varten sekä lopullinen versio kurssin loppuun mennessä.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijat suorittavat tehtäviä myös itsenäisesti. Lähipäivillä töistä saa palautetta ja syvennetään osaamista.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Toteutettu oppimispäiväkirja ja harjoitukset.
Esitietovaatimukset
Basic knowledge of game production required.