Siirry suoraan sisältöön

3D-ympäristön suunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: GD00CU17-3014

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.11.2024 - 17.11.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 22

Koulutus

  • Degree Programme in Game Design

Opettaja

  • Emilia Haanpää

Ryhmät

  • GDKV24KM
    Game design, part-time studies
  • 14.03.2025 09:00 - 11:30, 3D environment design GD00CU17-3014
  • 14.03.2025 12:30 - 15:30, 3D environment design GD00CU17-3014
  • 03.04.2025 09:00 - 11:30, 3D environment design GD00CU17-3014
  • 03.04.2025 12:30 - 16:00, 3D environment design GD00CU17-3014

Tavoitteet

Tunnet 3D-ympäristön suunnittelun perusteet.
Opit perehtymään teollisuuden käyttämiin perustekniikoihin ympäristöjen mallinnuksessa.

Sisältö

Kuinka mallintaa rekvisiittaa 3D-ohjelmistolla peliäsi varten?
Mitkä ovat ympäristöjen mallintamisen eri tekniikat?
Mitkä ovat prop-mallinnuksen mahdollisuudet ja rajoitukset ympäristöissä reaaliaikaisessa 3D:ssä?

Opiskelumateriaali

Materiaali Learnissä

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Kurssi on enimmäkseen verkko-opetusta. Opetusta kampuksella ryhmän lähiopetuspäivinä.

Jos sinulla on vastaava aiempi opintosuoritus (ts. korkeakoulutasoinen kurssisuoritus), olet opiskellut vuoden esim. kansanopistossa ja sinulla on työnäytteet esitettävissä tai sinulla on kurssia tasoa vastaava tai ylittävä osaaminen esim. työkokemuksen kautta ja portfolio esiteltävissä voit halutessasi pyrkiä hyväksilukemaan kurssin. Tästä on kuitenkin ensin keskusteltava kurssin opettajan kanssa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opiskelijat työstävät omaa peliprojektiaan

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Suoritetut tehtävät

Lisätiedot

Required studies of Basics of 3D modelling and Audiovisual skills or equivalent skills in:

understanding the principles of lighting and the technical aspects and terminology of lighting.
knowing the basics of camera shots and movements.
doing a 3D polygon model.