3D-ympäristön suunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: GD00CU17-3014
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ajoitus
01.01.2025 - 30.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 22
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Emilia Haanpää
Ryhmät
-
GDKV24KMGame design, part-time studies
- 14.03.2025 09:00 - 11:30, 3D environment design GD00CU17-3014
- 14.03.2025 12:30 - 15:30, 3D environment design GD00CU17-3014
- 03.04.2025 09:00 - 11:30, 3D environment design GD00CU17-3014
- 03.04.2025 12:30 - 16:00, 3D environment design GD00CU17-3014
Tavoitteet
Tunnet 3D-ympäristön suunnittelun perusteet.
Opit perehtymään teollisuuden käyttämiin perustekniikoihin ympäristöjen mallinnuksessa.
Sisältö
Kuinka mallintaa rekvisiittaa 3D-ohjelmistolla peliäsi varten?
Mitkä ovat ympäristöjen mallintamisen eri tekniikat?
Mitkä ovat prop-mallinnuksen mahdollisuudet ja rajoitukset ympäristöissä reaaliaikaisessa 3D:ssä?
Opiskelumateriaali
Materiaali Learnissä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Kurssi on enimmäkseen verkko-opetusta. Opetusta kampuksella ryhmän lähiopetuspäivinä.
Jos sinulla on vastaava aiempi opintosuoritus (ts. korkeakoulutasoinen kurssisuoritus), olet opiskellut vuoden esim. kansanopistossa ja sinulla on työnäytteet esitettävissä tai sinulla on kurssia tasoa vastaava tai ylittävä osaaminen esim. työkokemuksen kautta ja portfolio esiteltävissä voit halutessasi pyrkiä hyväksilukemaan kurssin. Tästä on kuitenkin ensin keskusteltava kurssin opettajan kanssa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opiskelijat työstävät omaa peliprojektiaan
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Suoritetut tehtävät
Lisätiedot
Required studies of Basics of 3D modelling and Audiovisual skills or equivalent skills in:
understanding the principles of lighting and the technical aspects and terminology of lighting.
knowing the basics of camera shots and movements.
doing a 3D polygon model.