Siirry suoraan sisältöön

Peliohjelmointi (10op)

Toteutuksen tunnus: OT00FN49-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.07.2028 - 01.08.2028
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
02.08.2028 - 31.12.2028
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
suomi
Opettajat
Juha Ojala
Vastuuopettaja
Tuomas Reijonen
Opintojakso
OT00FN49

Toteutukselle Peliohjelmointi OT00FN49-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Tavoitteet

Tunnet peliohjelmoinnin keskeiset periaatteet ja pelimoottorien toiminnan.
Ymmärrät pelimekaniikkojen, grafiikan ja fysiikan toteuttamisen ohjelmointiratkaisut.
Osaat suunnitella ja kehittää yksinkertaisia 2D- ja 3D-pelejä.
Tiedät, kuinka hyödyntää peliohjelmointiin soveltuvia työkaluja ja kirjastoja.

Sisältö

Mitkä ovat peliohjelmoinnin keskeiset periaatteet ja työkalut?
Kuinka pelimoottorit toimivat?
Kuinka toteuttaa pelimekaniikkoja, grafiikkaa ja fysiikkaa ohjelmoinnin avulla?
Kuinka kehittää yksinkertaisia 2D- ja 3D-pelejä?

Arviointi

Opiskelija osaa
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.

Arviointiasteikko

1-5

Siirry alkuun