Peliohjelmointi (10op)
Toteutuksen tunnus: OT00FN49-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 03.07.2028 - 01.08.2028
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 02.08.2028 - 31.12.2028
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Informaatioteknologian koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Mikkelin kampus
- Opetuskielet
- suomi
Toteutukselle Peliohjelmointi OT00FN49-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Tavoitteet
Tunnet peliohjelmoinnin keskeiset periaatteet ja pelimoottorien toiminnan.
Ymmärrät pelimekaniikkojen, grafiikan ja fysiikan toteuttamisen ohjelmointiratkaisut.
Osaat suunnitella ja kehittää yksinkertaisia 2D- ja 3D-pelejä.
Tiedät, kuinka hyödyntää peliohjelmointiin soveltuvia työkaluja ja kirjastoja.
Sisältö
Mitkä ovat peliohjelmoinnin keskeiset periaatteet ja työkalut?
Kuinka pelimoottorit toimivat?
Kuinka toteuttaa pelimekaniikkoja, grafiikkaa ja fysiikkaa ohjelmoinnin avulla?
Kuinka kehittää yksinkertaisia 2D- ja 3D-pelejä?
Arviointi
Opiskelija osaa
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
Arviointiasteikko
1-5