Matkailu- ja ravitsemisalan asiakaskokemuksen tutkimuksellinen kehittäminen (5op)
Toteutuksen tunnus: PG00EX38-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 16.03.2026 - 29.03.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 01.05.2026 - 14.06.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Mikkelin kampus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Post-Graduate Diploma, Tourism and Service business
- Opettajat
- Kirsi Kuusisto
- Vastuuopettaja
- Kirsi Kuusisto
- Ryhmät
-
PGMI26KPost-Graduate Diploma, Tourism and Service business
- Opintojakso
- PG00EX38
Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 35 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ke 20.05.2026 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Research and development of customer experience PG00EX38-3003 |
C114
Teorialuokka
|
Ke 27.05.2026 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Research and development of customer experience PG00EX38-3003 |
C114
Teorialuokka
|
Ke 03.06.2026 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Research and development of customer experience PG00EX38-3003 |
C114
Teorialuokka
|
Ke 10.06.2026 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Research and development of customer experience PG00EX38-3003 |
C114
Teorialuokka
|
Ti 18.08.2026 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Research and development of customer experience PG00EX38-3003 |
C114
Teorialuokka
|
Tavoitteet
Tunnet asiakaskokemuksen muodostumisen psykologisia perusteita.
Tunnet erilaisia asiakaskokemuksen tutkimuksen ja kehittämisen malleja ja menetelmiä.
Osaat suunnitella asiakaskokemustutkimuksen, toteuttaa sen ja hyödyntää tuloksia palveluliiketoiminnan kehittämisessä.
Osaat rakentaa palvelualan yritykseen sopivan asiakaskokemuksen kehittämissuunnitelman.
Sisältö
Miten ihmisen asiakaskokemus muodostuu?
Mitkä ovat asiakaskokemuksen tutkimuksen ja kehittämisen erilaiset mallit ja menetelmät?
Miten asiakaskokemustutkimus suunnitellaan ja toteutetaan?
Miten tutkimusta hyödynnetään yrityksen asiakaskokemuksen kehittämisessä strategiatasolla ja päivittäisjohtamisessa?
Arviointi
Opiskelija osaa
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
b. ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
d. vastata ja kehittää toimintoja itsenäisesti
f. työskennellä itsenäisesti alan asiantuntijatehtävissä tai yrittäjänä
Opiskelumateriaali
The course page in Xamk Learn - digital learning environment - will include course presentations as well as PDF or online articles and books.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
The course includes five contact days at Savonlinna Campus and also independent work.
It is not possible to finish this course earlier than the set schedule, as each topic and task will have its own schedule.
TKI ja työelämäyhteistyö
During the course students will plan a customer experience research, carry out it and utilise the results in developing service business. It is possible to complete the assignment when you are cooperating with local companies and organizations on this field.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
The course will include scheduled tasks. All tasks must to be fulfilled by a certain deadline.
Kansainvälinen yhteistyö
The course is based on the international business environment analysis framework and related material.
Opiskelijan työmäärä
5 ECTS means approximately 135 hours of student work related to studying the course material and fulfilling the course assignments.
Toteutuksen osien kuvaus
The course content and all related information will be published in Xamk Learn - digital learning environment once the course starts.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
The course is evaluated based on the learning tasks.