Siirry suoraan sisältöön

Matkailu- ja ravitsemisalan asiakaskokemuksen tutkimuksellinen kehittäminen (5op)

Toteutuksen tunnus: PG00EX38-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
16.03.2026 - 29.03.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.05.2026 - 14.06.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 40
Koulutus
Post-Graduate Diploma, Tourism and Service business
Opettajat
Kirsi Kuusisto
Vastuuopettaja
Kirsi Kuusisto
Ryhmät
PGMI26K
Post-Graduate Diploma, Tourism and Service business
Opintojakso
PG00EX38

Toteutuksella on 5 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 35 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ke 20.05.2026 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Research and development of customer experience PG00EX38-3003
C114 Teorialuokka
Ke 27.05.2026 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Research and development of customer experience PG00EX38-3003
C114 Teorialuokka
Ke 03.06.2026 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Research and development of customer experience PG00EX38-3003
C114 Teorialuokka
Ke 10.06.2026 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Research and development of customer experience PG00EX38-3003
C114 Teorialuokka
Ti 18.08.2026 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Research and development of customer experience PG00EX38-3003
C114 Teorialuokka
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Tunnet asiakaskokemuksen muodostumisen psykologisia perusteita.

Tunnet erilaisia asiakaskokemuksen tutkimuksen ja kehittämisen malleja ja menetelmiä.

Osaat suunnitella asiakaskokemustutkimuksen, toteuttaa sen ja hyödyntää tuloksia palveluliiketoiminnan kehittämisessä.

Osaat rakentaa palvelualan yritykseen sopivan asiakaskokemuksen kehittämissuunnitelman.

Sisältö

Miten ihmisen asiakaskokemus muodostuu?

Mitkä ovat asiakaskokemuksen tutkimuksen ja kehittämisen erilaiset mallit ja menetelmät?

Miten asiakaskokemustutkimus suunnitellaan ja toteutetaan?

Miten tutkimusta hyödynnetään yrityksen asiakaskokemuksen kehittämisessä strategiatasolla ja päivittäisjohtamisessa?

Arviointi

Opiskelija osaa
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan

b. ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa

d. vastata ja kehittää toimintoja itsenäisesti

f. työskennellä itsenäisesti alan asiantuntijatehtävissä tai yrittäjänä

Opiskelumateriaali

The course page in Xamk Learn - digital learning environment - will include course presentations as well as PDF or online articles and books.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

The course includes five contact days at Savonlinna Campus and also independent work.

It is not possible to finish this course earlier than the set schedule, as each topic and task will have its own schedule.

TKI ja työelämäyhteistyö

During the course students will plan a customer experience research, carry out it and utilise the results in developing service business. It is possible to complete the assignment when you are cooperating with local companies and organizations on this field.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

The course will include scheduled tasks. All tasks must to be fulfilled by a certain deadline.

Kansainvälinen yhteistyö

The course is based on the international business environment analysis framework and related material.

Opiskelijan työmäärä

5 ECTS means approximately 135 hours of student work related to studying the course material and fulfilling the course assignments.

Toteutuksen osien kuvaus

The course content and all related information will be published in Xamk Learn - digital learning environment once the course starts.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

The course is evaluated based on the learning tasks.

Siirry alkuun