Siirry suoraan sisältöön

Palvelujen markkinointi (3 op)

Toteutuksen tunnus: AV00EA72-3001

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
01.02.2020 - 31.03.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Vanha_Avoin AMK ja täydennyskoulutus (vanhettu)
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Jarmo Nummela
Vastuuopettaja
Jarmo Nummela
Opintojakso
AV00EA72
Toteutukselle AV00EA72-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat kuvata palvelujen markkinoinnin osa-alueet ja niiden tavoitteet ja tehtävät (suhdemarkkinointi, palveluhenkilöstön rooli, asiakaskokemus ja palvelujen digitaalinen markkinointi).
Osaat arvioida digitaalisen talouden ja toimintaympäristön vaikutuksia palvelujen markkinointiin.
Osaat suunnitella perustellusti palvelujen markkinoinnin toteuttamista, tavoitteita ja markkinoida palveluja vastuullisesti.

Sisältö

Mikä on palvelujen markkinoinnin ja suhdemarkkinoinnin tavoite ja merkitys organisaation toiminnassa?
Miten digitaalinen talous ja toimintaympäristö vaikuttavat palveluiden markkinointiin?
Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot, painopisteenä henkilöstö, ja miten kilpailukeinoja käytetään organisaation tavoitteiden saavuttamiseksi?
Asiakaskokemuksen rooli yrityksen toiminnassa ja sen ohjauksessa.

Arviointi

A) Osaat käyttää johdonmukaisesti palvelujen markkinoinnin avainkäsitteitä
B) Osaat etsiä tietoa palveluiden markkinoinnin tueksi alan keskeisistä tietolähteistä
C) Osaat hahmottaa palvelujen markkinoinnin kokonaisuuden: suhdemarkkinointi, palveluhenkilöstön rooli, asiakaskokemuksen merkitys ja digitalisoituvan markkinoinnin vaatimukset palvelujen markkinointiin
E) Osaat soveltaa keskeisiä palvelujen markkinoinnin perustoimintamalleja ja menetelmiä käytäntöön.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Moodletentti.
Ei live-luentoja.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, hyvä (3)

A) Osaat käyttää johdonmukaisesti palvelujen markkinoinnin avainkäsitteitä
B) Osaat etsiä tietoa palveluiden markkinoinnin tueksi alan keskeisistä tietolähteistä
C) Osaat hahmottaa palvelujen markkinoinnin kokonaisuuden: suhdemarkkinointi, palveluhenkilöstön rooli, asiakaskokemuksen merkitys ja digitalisoituvan markkinoinnin vaatimukset palvelujen markkinointiin
E) Osaat soveltaa keskeisiä palvelujen markkinoinnin perustoimintamalleja ja menetelmiä käytäntöön.
Nämä arviointikriteerit vastaavat arvosanaa 3.

Esitietovaatimukset

Ei edellytetä

Siirry alkuun